![]() |
Wat als LDD, NVA & VB een meerderheid halen?
Persoonlijk vind ik het behoorlijk spijtig dat ons land op de grens van de onbestuurbaarheid gekomen is .
Dit heeft gewoon te maken met het feit dat men in het noorden andere zaken wil dan in het zuiden (volgens mij ook door een volgehouden franstalige onredelijkheid). Bij onoverkomlijke meningsverschillen zal men in een huwelijk meestal naar de scheiding grijpen. “Scheiden doet lijden” zegt het spreekwoord, maar het stelt de partijen ook in staat om de koers te varen die ze willen varen. Als LDD, NVA & VB samen een meerderheid halen (hetgeen zeker niet onmogelijk is), hebben we volgens mij een situatie waar één van beide partijen niet langer bereid is toe te geven en sterk de nadruk legt om haar eigen koers te kunnen varen. Dat lijkt me op het eerste zicht geen slechte zaak. Maar is een scheiding wel te realiseren (al dan niet eenvoudig)? Wat zijn de obstakels? Hoe kunnen ze overwonnen worden? Wat is het risico op burgeroorlog? |
Het probleem is dat deze 3 vernoemde partijen te veel naar hun eigen navel staren.
Vooral de NVA heeft al een gigantische kans laten schieten om een "Forzia Flandria "te vormen. |
Citaat:
Ze staan te pas en ten onpas te schermen met de grondwet en afspraakjes die werden gemaakt... en van zodra die niet meer passen in hun kraam laten ze zelfs dat vallen. Mogelijkheid om in de huidige omstandigheden verkiezingen te houden? Kijk eens met wat voor stompzinnige uitleg ze afkomen om zowel "ja" als "nee" goed te praten... |
Citaat:
Als de V-partijen een meerderheid behalen, dan volgt een parkoer dat naar splitsing leidt. Vanaf dan kunnen wetten gestemd worden die erdoor kunnen geraken met een gewone meerderheid, en die de splitsing voorbereiden. Druk kan gezet worden met te spelen met het budget en met belangenkonflikten. Makkelijk is het niet, maar moeilijk kan ook. Per bevoegdheid, per federale overheidsdienst enz. moet een overdracht voorbereid worden, naar analogie met de reeds naar de Gemeenschappen en Gewesten overgebrachte bevoegdheden. |
Wat als LDD, NVA & VB een meerderheid halen?
Dat maakt helemaal niets uit. De enige federale regering die er komt zal een Vlaamse minderheidsregering zijn. En de kans is groot dat de N-VA er zal inzitten. Om een vette vis in de pan te sleuren. |
Citaat:
|
Citaat:
Wel, dan is het alternatief aan de zijkant staan roepen samen met het VB en niet eens een deuk kunnen slaan in een pak boter. |
Hun kiezers komen toch uit dezelfde poel .... als deze samen meer dan 50% halen dan moeten we ons zorgen gaan maken .
http://www.youtube.com/watch?v=Jnk6W...eature=related |
Wiens belang ?? Juist ja ... hier krijgt de filip zijn bak vol van de havenarbeiders ....
http://www.youtube.com/watch?v=BNcem...eature=related |
Citaat:
Wisord, ge hebt mijn dag goed gemaakt. |
Citaat:
|
wanneer zien we mie vogels eens tussen de dokwerkers?
|
Citaat:
|
Citaat:
Idd ....:-D |
Citaat:
|
Naar mijn gevoel zijn VB, LDD en NVA samen een pak minder stemmen waard dan apart. Een pak NVA'ers die nog liever op CD&V of SP&A stemmen dan VB. Een pak VB'ers die ook liever CD&V gaan stemmen dan LDD en ga zo maar voort.
|
Citaat:
Kende je deze al ? Het " niveau nihil van de VB aanhang " :lol: http://www.youtube.com/watch?v=R0dWM...eature=related |
Wat wil je? De VB-stemmers zijn voor het grootste deel arbeiders.
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom moeten ze de stemplicht of "OPKOMSTPLICHT" afschaffen . voor de muggezifters |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be