Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tony kapt er mee (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138548)

nihao 9 mei 2010 17:02

Tony kapt er mee

Van Parys gaat niet meer naar Broeksele.

Vervangen door een mediacown...

Tejokus 9 mei 2010 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4740357)

Juist.
De oude garde moet plaats maken voor "melkmuilen" ;)
Alles wordt radicaler.

fonne 9 mei 2010 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4740357)

Tja die CD&V in Gent. Vorig jaar ook al heibel, weet je nog? Teveel koppen en te weinig keien. En nu zijn intieme medewerkster en dorpsgenote Marianne Van Der Sypt geen voorzitster mocht worden van de CD&V regio Gent geeft hij er de brui aan.

nihao 9 mei 2010 18:34

HM. Ik denk niet dat het kalf daar gebonden ligt.

Naar verluidt kreeg hij een verkiesbare vijfde plaats op de Senaat.

Hij zou dus zelf beslist hebben eruit te stappen. Nog een signaal dat de BocHt Van 179 gradenis ingezet...

Txiki 9 mei 2010 19:06

:cheer: daaaaaag Tony, doe gerust verder waarmee je bezig was: met niets :cheer:

volgende! niet duwen, niet duwen, ge komt allemaal aan de beurt :twisted:

Den Ardennees 9 mei 2010 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4740370)
Juist.
Alles wordt radicaler.

ja, het was drummen op de CD&V-lijst, Pol Van den Driessche (die ik verder een eikel vind) kan er ook van meespreken. Tja opkomst van BV's en babes, destijds heeft Greta Dhondt, nochtans geroemd om haar werk en dossierkennis, er ook al om die reden de brui aan gegeven.

Zipper 9 mei 2010 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4740370)
Juist.
Alles wordt radicaler.

"melkmuil" Bracke is amper twee jaar jonger dan "oude gardist" Van Parijs.
Maar kom, Bracke en Torfs gaan de natie redden......

guido 007 9 mei 2010 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4740689)
"melkmuil" Bracke is amper twee jaar jonger dan "oude gardist" Van Parijs.
Maar kom, Bracke en Torfs gaan de natie redden......

Bracke misschien wel, over Torfs heb ik mijn twijfels hoor.

Zipper 9 mei 2010 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4740695)

Ik heb mijn twijfels over beiden. Het soort vrijgeleide tot een parlementszetel die beide heren hebben gekregen, is een kaakslag voor partijmilitanten die jaren aan een stuk "hun nestel afdraaien" . BV zijn lijkt veel lucratiever. Nog een paar verkiezingen, en er kan nog enkel gestemd worden op "TV-bekendheden".

mdf 9 mei 2010 21:14

.. hij ziet er dan ook al 78 uit

Tejokus 9 mei 2010 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4740695)

Ben ik het mee eens guido.

Een partij is een blok graniet met een partijkleur...
Bert Anciaux is iemand die dat weet en destijds garanties afdwong bij de SPA.
Bracke en Torfs beseffen dit nog niet ;)

Den Ardennees 9 mei 2010 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4740713)
Ik heb mijn twijfels over beiden. Het soort vrijgeleide tot een parlementszetel die beide heren hebben gekregen, is een kaakslag voor partijmilitanten die jaren aan een stuk "hun nestel afdraaien" . BV zijn lijkt veel lucratiever. Nog een paar verkiezingen, en er kan nog enkel gestemd worden op "TV-bekendheden".

niet helemaal akkoord, deze heren (hoewel ik het niet echt voor hen, noch hun partij heb) hebben wellicht wel degelijk iets in hun mars: je wordt niet zomaar professor, of hoofdverslaggever bij de VRT. Maar: dit geeft hen daarom nog geen recht op de hoogste plek op een lijst, het zou gepaster zijn hen een strijdplaats te geven, zodat als ze verkozen zijn, dit echt is omdat mensen op hén hebben gestemd.

Zipper 9 mei 2010 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4741016)
niet helemaal akkoord, deze heren (hoewel ik het niet echt voor hen, noch hun partij heb) hebben wellicht wel degelijk iets in hun mars: je wordt niet zomaar professor, of hoofdverslaggever bij de VRT. Maar: dit geeft hen daarom nog geen recht op de hoogste plek op een lijst, het zou gepaster zijn hen een strijdplaats te geven, zodat als ze verkozen zijn, dit echt is omdat mensen op hén hebben gestemd.

Het mocht, wat mij betreft, zelfs een mooie strijdplaats zijn, kwestie dat ze zich tijdens de campagne-maand die nu volgt, toch verplicht waren om zich te bewijzen.
Nu, zijn ze reeds op voorhand verkozen (zomaar "out of the blue" "uit het niets"), zonder ook maar ene poot uit te steken. Onbegrijpelijk dat andere (mindere"goden") kandidaten dit zomaar laten begaan. Het doel heiligt hier dus blijkbaar alle middelen, ofte "alle middelen zijn goed" ofte "tous les coups sont permis". Ik hoop uit de grond van mijn hart, dat dit soort praktijken door de kiezers worden afgestraft.

born2bewild 9 mei 2010 22:14

Wat een gemekker
tip:stem voor een ander

De schoofzak 10 mei 2010 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4741016)

Da's heel mooi in teorie.

De praktijk is helaas heel wat minder fraai, want zo'n bekend figuur ten volle uitspelen, levert veeeel meer stemmen op.
En daar gaat het om.

Je kan daar om treuren, maar ook dat levert niet één stem ekstra op.

(en pas op hé, dat lukt ook niet bij elke bekende figuur; er zijn er al een aantal van het toneel verdwenen; maar zelfs dan nog: altijd gratis publisiteit ...)

nihao 10 mei 2010 08:23

Citaat:

tip:stem voor een ander
Makkelijk gezegd ! Ik heb al bijna geen partijen meer die in aanmerking komen omwille van mijn anti-nepotisme regel...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be