Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Wie wint het WK-Voetbal 2010? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138587)

Weezer 10 mei 2010 17:31

Wie wint het WK-Voetbal 2010?

Over 30 dagen is het zover, dan begint het WK! Nu we toch bezig zijn gelijk maar een polletje erbij... Vraag lijkt me duidelijk.
Omdat je 'maar' 20 opties hebt, heb ik me beperkt tot de eerste 19 favorieten volgens de bookmakers. Heb je toch een afwijkende mening, vink je 'anders, namelijk.' aan.

Zwartengeel 10 mei 2010 18:48

Geen idee, ik volg het voetbal eigenlijk niet zo. Ik ga maar gewoon voor Oranje supporteren en we zien wel hoever ze geraken en of ze niet weer zichzelf overschat hebben. ;-)

fox 11 mei 2010 09:22

Ik denk dat Engeland eindelijk nog eens zal stunten, ze hebben er het potentieel voor maar ze zullen volgens mij een zware dobber hebben aan Spanje.

Bovenbuur 11 mei 2010 10:18

Brazilië heeft al een tijdje niet meer gestunt, dus die winnen de finale tegen Duitsland. Italië en Zuid-Afrika worden in de halve finales uitgeschakeld.

Bieselke 11 mei 2010 13:31

Spanje gaat het volgens mij nog maken dit keer, Duitsland zal he took wel goed doen
@Bovenbuur: volgens mij worden Italie en Zuid-Afrika (samen met Argentinie) de teleurstellingen van dit WK
Ik hoop dat Nederland het goed doet (altijd gezellig om de grens over te gaan): ofwel keihard meefeesten ofwel leedvermaak (hypocrisie ftw)

Anna List 11 mei 2010 13:40

:cheer: hup Holland :cheer:

forzaflandria 11 mei 2010 17:15

Spanje was goed in Europa 2 jaar terug, dus hoop ik/denk ik dat ze het nu ook nog eens kunnen.

bgf324 11 mei 2010 20:34

Club Brugge

Weezer 12 mei 2010 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4744909)
Club Brugge

Ik ga op uw muil slaan.

nihao 12 mei 2010 09:48

Hoe kan je dat nu weten ? De chinezen moeten nog beginnen aan die weddenschap !

Weezer 12 mei 2010 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4745576)
Hoe kan je dat nu weten ? De chinezen moeten nog beginnen aan die weddenschap !

Het is niet mijn gewoonte om hier zomaar GeenStijl links neer te plempen, maar nu kan ik het toch even niet laten... :D

fb718882 13 mei 2010 11:39

.........En op het laatst wint altijd Deutschland . Allé , met voetbal toch .

Weezer 14 mei 2010 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4744064)
:cheer: hup Holland :cheer:

Dat sowieso 8-) Maar de kwartfinale lijkt me het eindstation. De verdediging is en blijft nét niet...

Bertie 20 mei 2010 18:35

Oranje is kansloos. Zelfs Spanje (volgens de bookmakers favoriet) heeft geen schijn van kans: buiten Europa is een WK nog nooit door een Europees land gewonnen.

En het zal nu ook zo blijven........... Brazillië ofwel Argentinië wordt de winnaar dus

En aangezien de "Argies" Diego als trainer hebben gun ik ze wel - maar tegelijkertijd heb ik een hekel aan dat irritante dwerg (Messi) dus Brazillië mag het ook worden wat mij betreft
.

Zwartengeel 20 mei 2010 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4762147)
Oranje is kansloos. Zelfs Spanje (volgens de bookmakers favoriet) heeft geen schijn van kans: buiten Europa is een WK nog nooit door een Europees land gewonnen.

En het zal nu ook zo blijven........... Brazillië ofwel Argentinië wordt de winnaar dus.

Bwa, voor alles is er een eerste keer. Tot voor 2000 was het ook een vaste traditie dat het gastland op een EK of WK tenminste de groepsfase overleefde, niet? :mrgreen:

Everytime 20 mei 2010 20:08

Shakira!
http://www.youtube.com/watch?v=-qmB4ZZF_uA

;-)

LiberaalNL 22 mei 2010 18:11

De verdediging van Nederland is de achilleshiel. De basisspelers van de verdediging hebben nog een aardig niveau, maar de reserves hebben een te laag niveau om het WK mee te winnen. Ons middenveld en onze aanval zijn zonder meer van wereldkwaliteit. Oranje kan in ieder geval wereldkampioen worden. Ik zie geen enkel land zo maar van ons winnen. Nederland speelt waarschijnlijk zo:
Stekelenburg

van der Wiel Heitinga Matthijsen van Bronkhorst

van Bommel de Jong

Robben Sneijder van der Vaart

van Persie

Bertie 22 mei 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4765203)
De verdediging van Nederland is de achilleshiel.

Precies - met de "grote vier" alleen (Robben, Sneijder, VP, VdV) word je niet wereldkampioen.

LiberaalNL 22 mei 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4765214)
Precies - met de "grote vier" alleen (Robben, Sneijder, VP, VdV) word je niet wereldkampioen.

Dat kan wel degelijk. Nederland moet op balbezit spelen en voetballen op de helft van de tegenstander. De aanval is immers de beste verdediging. Als Nederland telkens druk kan zetten, wordt oranje wereldkampioen. Anders is de kans aanwezig dat het fout gaat. Zo verloren onze jongens van Rusland in 2008, omdat het middenveld overlopen werd en we daardoor te veel moest verdedigen.

Bertie 22 mei 2010 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4765221)
Dat kan wel degelijk. Nederland moet op balbezit spelen en voetballen op de helft van de tegenstander. De aanval is immers de beste verdediging.

Er is een reden waarom de persoon die jij daar woord-voor-woord na-aapte niet de winnaar maar de loser werd in 1974.

Brazilië van 1982 idem dito: de meest aanvallende en meest spectaculaire team in voetbal geschiedenis werd "maar" vijfde (gewipt door, jawel, het land waar verdedigen tot kunst is verheven)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be