Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   EU-president : harder werken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138632)

Yves38 11 mei 2010 11:16

EU-president : harder werken.

De EU met Van Rompaey op kop hebben naar aanleiding van de recente crisis rond Griekenland gezegd dat we met zijn allen harder moeten werken....

Ok, zijn maken een crisis en schulden en .... wij mogen dit gaan betalen met ons harde werken en langer werken.

Zijn de mensen nu echt zo dom dat ze dit slikken ?

Piero 11 mei 2010 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 4743804)
De EU met Van Rompaey op kop hebben naar aanleiding van de recente crisis rond Griekenland gezegd dat we met zijn allen harder moeten werken....

Ok, zijn maken een crisis en schulden en .... wij mogen dit gaan betalen met ons harde werken en langer werken.

Met z'n allen? Dus er komt minder werkeloosheid. Eindelijk een goed bericht.

Zwitser 11 mei 2010 12:19

Citaat:

Die schulden zijn gemaakt om allerhande dingen mee te betalen waar wij als kiezer om gevraagd hebben. Dat dat nu betaalt moet worden is vanzelfsprekend. Welk alternatief zie je?

Nr.10 11 mei 2010 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 4743917)
Die schulden zijn gemaakt om allerhande dingen mee te betalen waar wij als kiezer om gevraagd hebben.

Zoals?
Een financiële sector die zwaar overgedimensioneerd is?

Wie creërt schulden en dus monetaire eenheden?
Antwoord: de banken, iedere keer wanneer zij monetaire eenheden uitlenen.
(geldcreatie = een voorrecht door de overheden verleend aan de banken)

Wat zijn schulden?
Antwoord: schulden zijn de eerste stap in de richting van een ponzi-schema.
Geen schulden, geen ponzi-schema.

Citaat:

Dat dat nu betaalt moet worden is vanzelfsprekend. Welk alternatief zie je?
  • Consuminderen.
  • Minder schulden maken.
  • Tobin-taks.
  • Etc.

Nr.10 11 mei 2010 12:47

1 Bijlage(n)
Citaat:

Bron

Piero 11 mei 2010 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4743938)
Zoals?
  • Consuminderen.
  • Minder schulden maken.
  • Tobin-taks.
  • Etc.

Consuminderen? Waarom? Geld moet rollen.
Minder schulden maken? Ja.
Tobin-taks werkt toch niet remmend op speculatie binnen de EU?

Zwitser 11 mei 2010 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4743938)

De Bank creëert hier geen schulden. Het is degenen die de lening opneemt die een "schuld" creëert.

Moesten overheden gewoon niet meer geld uitgeven dan ze aan belastingen innemen was er helemaal geen staatsschuld probleem.

Tavek 11 mei 2010 14:52

Minder volk in de leeftijdsregio 18-65 die niks doen maar werken zou al een heel pak helpen.

De last moet verdeeld worden over meer schouders ! Maak werken terug winstgevend !

RodeLantaarn 11 mei 2010 16:23

Werk maar tot ge te krom zijt om nog iets te doen met uw pensioen (dat al gene vetten zal zijn dankzij onze bekwame staats- en bedrijfsleiders). Ik leef liever. Dat ik ga opdraaien voor de geldtekorten die veroorzaakt zijn door politici en bankiers, ziet ge van hier.

Piero 11 mei 2010 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 4744151)
Moesten overheden gewoon niet meer geld uitgeven dan ze aan belastingen innemen was er helemaal geen staatsschuld probleem.

Sinds kort weet ik dat de staat obligaties MOET uitgeven om banken te helpen aan solide buffers voor hun activiteiten. Dus zonder staatsobligaties zouden banken niet kunnen bestaan. Ook aan de huidige maatregelen ziet u dat de staat en de banken al volkomen verknoopt zijn, waarom dan de banken niet nationaliseren? Waarom bonussen en gratis aandelenopties verstrekken aan bankiers als zij werken onder de dekking en de garantstelling en 'toezicht' van burgers en bedrijven? Het zijn al filialen van de staatsbank.

Yves38 11 mei 2010 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 4743917)
Die schulden zijn gemaakt om allerhande dingen mee te betalen waar wij als kiezer om gevraagd hebben. Dat dat nu betaalt moet worden is vanzelfsprekend. Welk alternatief zie je?

Ik heb niets aan de overheid gevraagd. MAAR ik word wel gevraagd om te betalen en steeds harder te werken, ondanks mijn 10 urige werkdag die ik heden al draai.

Yves38 11 mei 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 4743902)
Met z'n allen? Dus er komt minder werkeloosheid. Eindelijk een goed bericht.

Ik denk niet dat men het had over de werklozen. Het leek eerder gericht aan de weinigen die nog werken en aan de gepensioneerden.

Nogmaals waarom moet ik opdraaien voor het gekloot van banken en overheid ?

Yves38 11 mei 2010 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 4744376)
Sinds kort weet ik dat de staat obligaties MOET uitgeven om banken te helpen aan solide buffers voor hun activiteiten. Dus zonder staatsobligaties zouden banken niet kunnen bestaan. Ook aan de huidige maatregelen ziet u dat de staat en de banken al volkomen verknoopt zijn, waarom dan de banken niet nationaliseren? Waarom bonussen en gratis aandelenopties verstrekken aan bankiers als zij werken onder de dekking en de garantstelling en 'toezicht' van burgers en bedrijven? Het zijn al filialen van de staatsbank.

Komt er op neer dat het allemaal één pot nat is, waarom zou de banken nationaliseren dan iets helpen ?

garfield 11 mei 2010 18:30

Hij heeft gelijk.

We moeten efficienter werken, innovatie aanmoedigen. E
Europa wapenen die jaloerse blikken die reeds al een hele tijd bezig zijn met onze continent te destabiliseren met hulp van die linkse langharige anarchisten 8-)

Zwitser 12 mei 2010 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 4744574)
Ik heb niets aan de overheid gevraagd. MAAR ik word wel gevraagd om te betalen en steeds harder te werken, ondanks mijn 10 urige werkdag die ik heden al draai.

Dus bij jouw hoeft de brandweer niet te komen als het brandt? De politie heb je ook niet nodig? Als je naar de dokter gaat betaal je alles zelf? Je rijd nooit op de openbare weg?

Maar je hebt natuurlijk wel een punt. Een probleem in België is de lage activiteitsgraad. De last om al dat wat we willen consumeren te produceren komt op de schouders van steeds minder personen te liggen. Dat moet inderdaad anders.

Zwitser 12 mei 2010 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 4744576)
Nogmaals waarom moet ik opdraaien voor het gekloot van banken en overheid ?

Omdat jij de enige bent die er voor kan opdraaien...

Je kan het oneerlijk vinden maar je komt niet onder het TINA principe uit.

Yves38 12 mei 2010 21:53

Voor de politie brandweer en andere diensten betaal ik al meer dan genoeg en werk ik dus ook al hard genoeg...

Enfin om het kort samen te vatten : die 750 miljoen die ze bijdrukken op de één of ander manier ... is te vergelijken met de assignats in de tijd van de Franse revolutie of met de Duitse mark in de Weimar republiek en zie wat daarvan het resultaat was...

RodeLantaarn 12 mei 2010 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 4745347)
Dus bij jouw hoeft de brandweer niet te komen als het brandt? De politie heb je ook niet nodig? Als je naar de dokter gaat betaal je alles zelf? Je rijd nooit op de openbare weg?

Maar je hebt natuurlijk wel een punt. Een probleem in België is de lage activiteitsgraad. De last om al dat wat we willen consumeren te produceren komt op de schouders van steeds minder personen te liggen. Dat moet inderdaad anders.

U vergeet wel dat die brandweer niet per se gedreven is door de financiële winst die ze daarbij kunnen maken. Ik denk niet dat dat ooit een drijfveer was, hoewel dat graag benadrukt wordt tegenwoordig. Niet iedereen heeft dollartekens in de ogen, en laat zijn acties dicteren enkel en alleen omdat 'er geen keuze is'. Vrijwillige slavernij, dat is echt iets nieuws.

Inno 12 mei 2010 22:54

Zouden we net niet wat minder beginnen werken, waardoor er nog werk is voor de mensen die geen werk hebben.

RodeLantaarn 12 mei 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4747023)
Zouden we net niet wat minder beginnen werken, waardoor er nog werk is voor de mensen die geen werk hebben.

Is werk dan een doel op zich? Me dunkt zou u liever tijd hebben om u te verdiepen in wat u belangrijk vindt, hetgeen uw volste recht is (ook al is dat volgens mij gebaseerd op lucht, maar dat is in dit opzicht onbelangrijk). Mensen moeten zich niet mentaal laten bedwingen, mensen moeten vrij zijn te kiezen wat ze verkiezen of waarin ze geloven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be