![]() |
Aantal partijleden?
Vraagje: weet er iemand hoeveel leden elke partij heeft?
|
Citaat:
N-VA zou aan de 12.000 leden zitten volgens de krant gisteren. |
Dat is moeilijk te bepalen.
De leden die partijen als VB NVA LDD en Groen heeft zijn zuivere leden. Want zij hebben geen maatschappelijke zuil. Alleen het Vlaams neutraal ziekenfonds en VVB. Maar die worden niet aanzien als leden van het VB of NVA. Dat weet ik wel zeker. Bij CD&V, VLD en SPA is dat moeilijker te bepalen. VLD claimt 80.000 leden te hebben. maar is dat effectief zo? Er bestaat een liberale vakbond en ziekenfonds. Het zou me niet verbazen dat ze die leden aanzien als VLD leden. Bij CD&V, het zelfde liedje. Wat aanzien ze als "lid"? Is een ACW lid of Unizo lid automatisch CD&V lid of iet? |
Citaat:
|
Citaat:
Open-VLD: meer dan 70.000 SP.a: 67.641 Vlaams Belang: 22.350 N-VA: zo'n 12.000 Groen!: 6.500 |
Citaat:
Van waar komen deze cijfers? |
Citaat:
Alleen de cijfers over N-VA moest ik halen uit een artikel van De Morgen. |
Citaat:
|
Citaat:
ledenaantal-vlaamse-partijen |
Wie nu nog een partijkaart heeft van het VB is eraan voor de moeite.
|
Citaat:
executie? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
VB: 14000 SP.a: 50000 |
Citaat:
|
Ik dacht ook dat ik in interne communicaties van sp.a eerder gelezen had van een dikke 50000tal leden.
|
Citaat:
Beetje een vreemde gedachtenkronkel niet ? Een persoon is lid van een partij indien hij een lidkaart heeft, punt. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarvoor was men automatisch (en enkel) lid van de partij als men aangesloten was bij de vakbond of de mutualiteit. Dat is een leuk fenomeen dat we verzuiling noemen. Maar dat weet iedereen uiteraard. :-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be