Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De vliegwiel-wc. Investeerders gezocht. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138671)

BigF 12 mei 2010 11:05

De vliegwiel-wc. Investeerders gezocht.

Ik lees net in Humo dat een mens zowat 175000 keer naar de wc gaat in zijn leven. Dat is veel. Ik ga niet natellen of dat wel enigszins kan kloppen (dat gaan anderen hier vast doen) maar het komt er op neer; we kunnen het er over eens zijn dat ne mens nogal een keertje op de pot zit in zijn leven.

Soit, combineer dat gegeven met de alomzichheengrijpendehypevanzonnepanelenenduurbeta aldeenergiecertificaten en breng mijn type wc op de markt.
U verdient dik aan uw wc's, ik pak wel een percentje (of vijftig) op de totale winst.

Het plan; de vliegwielwc is vrij simpel van opzet. Het betreft een gewone wc waar echter de doorspoelknop(pen) en doorspoeltrekstang of wat dan ook voor doorspoelmechanisme vervangen worden door een aan een vliegwiel gekoppelde hendel. Deze hendel dient twee keer naar beneden te worden gedrukt. De eerste keer drukken vergt de grootste inspanning. (Het drukken tijdens het voorgaande wc-bezoek is van een andere grootorde en telt dus niet mee.) U brengt nu immers het vliegwiel in beweging. Drukt u echter snel een tweede keer is dit veel minder inspannend omdat het vliegwiel immers al draait. Hoe harder u op de hendel drukt, hoe sneller het vliegwiel draait en hoe meer energie er opgewekt wordt. Een (verwaarloosbaar) klein gedeelte van de opgewekte energie wordt aangewend om het doorspoelmechanisme te activeren, de overgrote meerderheid van de opgewekte energie wordt omgezet in electriciteit via een daartoe geschikt electronisch spul (een generator of hoe heet zo'n ding). En die opgewekte en op het net gezwierde stroom worden via uw niet vermogende buurman uitbetaald, vermomd als energiecertificaten.
Mensen schijten zichzelf rijk. Easypeasy.

Beste investeerder; u weet me wel te vinden.

vlijmscherp 12 mei 2010 11:08

dit zou in het subforum "milieu" moeten komen.....

BigF 12 mei 2010 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4745772)
dit zou in het subforum "milieu" moeten komen.....

Daar kom ik nooit.
:-(

Jaani_Dushman 12 mei 2010 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 4745765)
Ik lees net in Humo...

Oei. :?

Henri1 12 mei 2010 11:12

Ik kak liever in het donker.

Wat nu ? ;-)

fox 12 mei 2010 11:14

Ik nomineer deze voor POTY

vlijmscherp 12 mei 2010 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4745780)

Wat nu ? ;-)

ah das goe hé, das minder energieverlies!

Henri1 12 mei 2010 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4745786)
ah das goe hé, das minder energieverlies!

Oef, ik dacht al dat ik ecologisch slecht bezig was. :-)

vlijmscherp 12 mei 2010 11:20

allé, waar zijn nu die ingenieurs hier??

Henri1 12 mei 2010 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4745793)
allé, waar zijn nu die ingenieurs hier??

Ingenieurs ?
Centen gezocht vrees ik.

Bovenbuur 12 mei 2010 12:17

Dus, de "uitvinding" is een hendel die ingedrukt moet worden om energie te genereren, en vervolgens word deze zodanig geïnstalleerd dat deze slechts enkele malen per dag twee keer ingedrukt hoeft te worden? Dan zou ik eerder een slimme deal met de kabelmaatschappijen sluiten en de TV-reclames sneller voorbij laten gaan als mensen fanatiek genoeg op die hendel drukken, dat levert volgens mij meer op.

Cdude 12 mei 2010 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4745906)
Dus, de "uitvinding" is een hendel die ingedrukt moet worden om energie te genereren, en vervolgens word deze zodanig geïnstalleerd dat deze slechts enkele malen per dag twee keer ingedrukt hoeft te worden? Dan zou ik eerder een slimme deal met de kabelmaatschappijen sluiten en de TV-reclames sneller voorbij laten gaan als mensen fanatiek genoeg op die hendel drukken, dat levert volgens mij meer op.

Vergeet dat maar. Kabelaarsz die dat installeren krijgen geen A-programma's meer. Reclame genereert nl de ALLE inkomsten van commerciele omroepen.

backfire 12 mei 2010 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4745780)

Wat nu ? ;-)

Hebben ze dan toiletten in Wallonië?!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be