![]() |
Programma's van de partijen vergelijken
Zoals bij elke verkiezing vragen we de standpunten van de partijen op. Voor de verkiezingen van 2009 hadden we 25 thema's waarop de partijen een mening in 10 tot 15 lijntje mochten formuleren. Resultaat is hier te zien:
http://www.verkiezingssite.be/progra...dpuntenmatrix/ Deze verkiezingen: Hieronder een selectie van thema's. Vullen jullie mee aan? Staatshervorming Justitie Overheidsbedrijven Economie Veiligheid Sociale Zekerheid Pensioenen-Vergrijzing (Directe) democratie Milieu Monarchie Asielbeleid Defensie Europa Begroting Buitenlands beleid Wetenschapsbeleid Volksgezondheid Ontwikkelingssamenwerking Fiscaliteit Staatsschuld (Financiële) crisis hebben jullie aanvullingen? Of vinden jullie dat een bepaald standpunt moet verdwijnen? |
Droekz?
|
verkiezingen
Citaat:
|
armoede
ruimtelijke ordening |
Defensie
|
Integratie (tenzij je dat onder asielbeleid verstaat).
|
Vlaamse onafhankelijkheid.
|
Gered !!!!
Als men dit alles op één rijtje zet.......Belgie zijn problemen zijn voorbij na de verkiezingen(lijkt het)......beloven,beloven,beloven................j aja !!
WE ZIJN HET GEWOON !!!!!!!!!!!!!!:roll: |
Redelijk onoverzichtelijk, vooral met al die kleine partijtjes erbij.
|
Citaat:
Maarten |
Stopzetting van financiering van alle religieuze erediensten. (invoering Duitse systeem van zelf-financiering lijkt mij aangewezen).
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien iets algemener, bv. houding tegenover religie. Dan kan die heisa over "religie bannen uit de maatschappij" er ook bij. |
Ethiek der Banken - ik denk dat het onder financiële crisis valt
armoede -> voegen we toe ruimtelijke ordening -> eerder regionale materie, we blijven liefst bij federale materies Defensie -> hoort er zeker bij, staat in de lijst Integratie -> eerder een regionale materie, kan idd gegroepeerd worden onder asielbeleid (hoewel niet helemaal hetzelfde) en dat is wel een federale materie Vlaamse onafhankelijkheid -> hoort inderdaad thuis in deze verkiezingen. Valt te klasseren onder 'staatshervorming', maar door de expliciete vraag naar een standpunt kunnen we het onderscheid beter maken tussen de partijen. Maar misschien moet de vraagstelling iets algemener. "Ontvoogding" is ook aan de tendentieuze kant? Het moet geformuleerd zijn zodat we een antwoord kunnen invullen van elke partij, of ze nu in minder of meerdere mate voor een confederatie staan, unitaristen zijn, heelnederlandse neigingen hebben, een (al dan niet revolutionair) afscheid nastreven, ... Kunnen ook gewoonweg "BHV" op de lijst zetten. Iemand een beter idee? Kirchensteuer -> werd nooit eerder opgevraagd, lijkt me een goed idee |
Citaat:
|
Sport & cultuur & religie (financiering van..)
|
Ik vraag me eigenlijk af wat de politieke overtuiging van Maarten Malaise is...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be