![]() |
"Franstaligen in buitenland stemmen vooral in BHV"
Brussel-Halle-Vilvoorde - Volgens N-VA-Kamerlid Weyts misbruiken Franstaligen in het buitenland het kiessysteem om om zetels te kunnen inpikken van Vlaamse partijen.
Vorige verkiezingen werden deze allemaal bijgeteld bij kanton Lennik waardoor plots meer dan de helft van de stemmen in Kanton Lennik franstaligen te zijn HIER |
Citaat:
Tsja , dan moet je maar zorgen dat je je zaakjes op orde hebt. Of hetzelfde doen. |
Schandalig. Is er geen Boshoer la Wallonie (naar analogie met Dak Vlaanderein) waar we de de meerderheid van de walen die daar geen weet van hebben, de gewone mensen, dat eens kunnen laten zien hoe sommige Franstaligen dit land naar de kloten helpen ?
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Overigens of de buitenlandse VB stemmers zich nu in Halle registreren of in Bruxelles : de kandidaten waarvoor ze kunnen stemmen blijven dezelfde... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik het goed begrijp, mag ik me dan als Westvlaming in het buitenland inschrijven in Vilvoorde om te stemmen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je nog andere expat-Vlamingen kent (eventueel je vriendin of vrouw), geef de boodschap door. Maakt niet uit waar ze voor stemmen, het belangrijke is dat men de systematische Franstalige pogingen tot vertekening en virtuele kolonisatie wat neutraliseert. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be