![]() |
Wie dagvaart de partijen wegens schending van de kieswet
We moeten het niet onder stoelen en banken steken, alle partijen die NU hun kiescampagne starten schenden de grondwet en de kieswet.
Wie zal deze partijen dagvaarden in kortgeding ? |
Citaat:
of niemand |
Heb jij die uitspraak van de Raad van Strate, op inisiatief van het Belang niet gelezen ?
Wie is de "instansie" die verantwoordelijk was om te voldoen aan het geëiste van het Grondwettelijk Hof? Wie kan de kieswetgeving wijzigen ? Wie heeft de verkiezingen uitgelokt finaal ? Het parlement. De regering is enkel bevoegd om wetsontwerpen voor te leggen aan het parlement. Verder mag de regering enkel uitvoering geven aan de wetten die het parlement gestemd heeft. (en niet: uitvoering geven aan de wetten die het parlement zou moeten gestemd hebben). De partijen zijn het parlement niet. Geen rechtbank kan het parlement forseren. Er is wel één instansie die het parlement wel kan forseren, afstraffen enz. DE KIEZER. ben je akkoord met de gang van zaken tot hiertoe: stem op een van de machtspartijen; ben je helemaal niet akkoord zoals de dingen verprutst werden: stem op een V-partij. |
Citaat:
|
De kiezer heeft inderdaad de macht om verandering te brengen. Maar het lijkt enkel door te dringen op de forum. Als ik mensen in mijn omgeving hoor praten over de politiek lijken ze zich niet te storen aan de bedriegers van de traditionele partijen.
|
Citaat:
En minstens één andere mens heeft zijn gal toch al gespuwd: Meuris. Hij spuwde wel verkeerd, maar hij spuwde wel hard. Spattelingen in sommige politiekers hun gezicht. Dat zal ook wel helpen (bij sommige kiezers). Schoofie is matig, en op bescheiden schaal, aktief als flamingant. En wat doe jij ? |
Citaat:
Maar mocht het wel kunnen, zou je dan ook je eigen nieuwe partij VOLKSRAAD dagvaarden? |
Citaat:
Maar er zijn truken (voor 't geval het zou moeten, maar zoals eer al gemeld: het moet niet). Een truuk is vb. om een vzw die als 'sateliet' rond de partij draait, te naaien. Van wie zouden wij die truuk geleerd hebben ? Wie gebruikte die truuk ook weer, tegen welke V-partij ? |
Citaat:
|
Citaat:
En dat is exact wat het zal zijn, oneindig ! Een onopgelost BHV, de levensader van FDF, NVA, LDD, VB Noorman |
Citaat:
Het feit dat men het niet wou laten komen tot een stemming in het parlement, en waarvoor men "de rechtstaat zelfs wou opofferen", is hetgeen we als oorzaak van de huidige toestand moeten aanklagen. Ten tweede, het is helemaal niet zeker dat het gevolg van dat 'kwaad' zal zijn dat b-hv niet opgelost zal geraken. Noch gij noch ik hebben een glazen bol. We spreken mekaar af na de verkiezingen. Wat volgens mij wel een uiterst negatief gevolg zal zijn van dat misprijzen van de rechtsstaat, is dat heel wat mensen niet meer 'geloven' in het sisteem. De grondwet is inderdaad een vodje papier geworden. (Tindemans) Waarom zou je niet wat in het zwart laten werken aan je huis of tuin ..., als partikulier of als kleine zelstandige vb. in de fruitpluk Waarom zou je je nog houden aan snelheidslimieten, op plaatsen waar je weet dat ze niet kunnen kontroleren (dat die fietsers zich niet veilig voelen daarmee, dat ze den boom in kunnen) ? Kapt maar gekleurden diesel in uwen auto ... Stem maar op vunzige partijen ... |
Wie dagvaardt de partijen (of hun bestuur) wegens schending van de kieswet en het uitschrijven van ongrondwettelijke verkiezingen.
|
Citaat:
Maar ik steun wel het idee van directe democratie. Er zijn nog zo'n initiatieven: http://www.google.com/url?sa=t&sourc...xegufk1HbM-ZeA Ik steun het principe. |
Mijn bewaarschriften ivm deze verkiezingen zijn verzonden. 8-)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be