![]() |
Referendum
Ik beschouw de volgende verkiezingen als een referendum.
de keuze gaat tussen : 1. statusquo : belgisch federalisme 2. confederalisme 3. Seperatisme Mijn keuze gaat uit naar punt 3 |
Citaat:
-SPA voor 1 -VLD voor 1 -Groen vr. 1 -CD&V tussen 1 & 2 -NVA voor 2 -VB voor 3 |
Citaat:
En zet er bij NVA "& 3" maar bij vermits bij confederalisme het om onafhankelijke staten handeld. Geen confederalisme voor Vlaanderen dus zonder separatisme. |
De mogelijkheden 'unitaire staat' en 'samenvoegen met andere staten' ontbreken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van sommigen onder hen ben ik wel niet zeker of ze aan deze federale verkiezingen zullen deelnemen. Toch is het 5-12% van de geldig stemmende bevolking die genegeerd wordt. |
Citaat:
Edit: Oh ja, status quo en federalisme is niet hetzelfde, je kan ook voor een hervormd federaal model kiezen (zie ook: het "confederalisme" van de VLD). |
Citaat:
Als er dan in de toekomst de volgende "GM" voorvalt dan wil iedereen dat GM zijn deuren sluit bij hen. "Laat de fabrieken in Belgie maar open", zal Duitsland dan zeggen, "sluit de Duitse fabrieken maar". "Neen!" Roepen de Belgische europarlementsleden dan boos. "Sluit de Belgische!" Dat wordt werkelijk een mooie wereld. Als er dan investeerders in Wallonie willen investeren dan zeggen de Walen, "doe dat liever toch in Vlaanderen". Jaja. |
Citaat:
|
Citaat:
Enfin, om on-topic te blijven, mijn persoonlijke voorkeur: 1, 3 en 2. Confederalisme is echt de slechtst denkbare staatsvorm. |
Citaat:
http://www.verkiezingssite.be/lijsten/ Zonder afbreuk te doen aan de waarde van de kleine partijen, moeten we toch stellen dat voor het maken van een beleid, ze totaal van geen tel zijn. Gewoon te klein. |
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal NVA stemmen dus, ze gaan onderhandelen met de Walen om een vette vis in de pan te krijgen. De NVA, de beslissingen, de communicatie, het wordt hoe langer hoe neurotischer. Ik hoop voor hen dat het gaat duren maar ik vrees dat de tegengestelde krachten binnenin bij de minste spanning van buiten af de zaak gaan laten uiteen springen. |
Citaat:
Inderdaad is iedere stem voor het VB een verloren stem. Een verloren stem voor het Belgicisme. |
ka da:?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be