Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Na Finkelstein nu ook Chomsky (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138859)

Antman 16 mei 2010 17:26

Na Finkelstein nu ook Chomsky

Chomsky denied entry into Israel.

RodeLantaarn 16 mei 2010 18:09

Voor wie dat een verrassing zou zijn, kent Chomsky niet. Wat mij niet zou verwonderen van de zelfverklaarde freedomlovers (die wel niet weten wat vrijheid is, maar dat doet er voor hen niet toe).

Nr.10 16 mei 2010 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antman (Bericht 4753628)

De waarheid moet daar echt hard kwetsen dat ze overgaan tot dit soort wanhoopsdaden. Mensen, filosofen, journalisten, de toegang tot het grondgebied weigeren gebeurt alleen in dictaturen.

RodeLantaarn 16 mei 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4753772)
De waarheid moet daar echt hard kwetsen dat ze overgaan tot dit soort wanhoopsdaden. Mensen, filosofen, journalisten, de toegang tot het grondgebied weigeren gebeurt alleen in dictaturen.

Men blijft liever in de waas van vrijheid dan werkelijk te weten wat vrijheid is. En je weigert vooral de toegang aan mensen die niet beschouwd worden als 'staatsgevaarlijk'. De waarheid kwetst en wil niet gehoord worden.

Europahater 16 mei 2010 20:01

Citaat:

Ik snap wel dat Israël ze weigert. De politie hoeft niet op te draaien als ze door een woedende Israëlische bevolking worden aangevlogen.

Nussbaum 16 mei 2010 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europahater (Bericht 4754062)
Ik snap wel dat Israël ze weigert. De politie hoeft niet op te draaien als ze door een woedende Israëlische bevolking worden aangevlogen.

Je hebt een behoorlijke lage dunk van de Israelische bevolking zie ik.

Antman 16 mei 2010 22:01

Citaat:

Dit zal wel niet de eerste keer zijn dat Chomsky er op bezoek komt.

roodhaar 17 mei 2010 12:20

Citaat:

goed dat je impliciet toegeeft dat israeli's eigenlijk barbaars zijn.

roodhaar 17 mei 2010 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4753784)
Men blijft liever in de waas van vrijheid dan werkelijk te weten wat vrijheid is. En je weigert vooral de toegang aan mensen die niet beschouwd worden als 'staatsgevaarlijk'. De waarheid kwetst en wil niet gehoord worden.

Allezins door dat zionistisch crapuul. Die waarheid begint hen idd steeds erger te steken en te hinderen, 60 jaar lang liegen, stelen en vermoorden van Palestijnen begint zich nu ook internationaal te wreken. Zelfs in de voormalig sterkste zionbastions.

Johan Bollen 17 mei 2010 13:45

Chomsky mocht Cisjordanië niet in van Israël toen hij de grens tussen Jordanië en Cisjordanië wou oversteken. We zouden ons moeten afvragen met welk recht Israël kan bepalen wie er over die grens kan en niet.

Nexer 17 mei 2010 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4755522)
Chomsky mocht Cisjordanië niet in van Israël toen hij de grens tussen Jordanië en Cisjordanië wou oversteken. We zouden ons moeten afvragen met welk recht Israël kan bepalen wie er over die grens kan en niet.

Hebben ze niet. Bewijst maar weer eens dat ze in de Israelische regering denken dat de wereld aan hun voeten ligt.

garfield 18 mei 2010 18:37

Ieder land kan perfect bepalen welke idioten erin komen en welke niet. Ik zie het probleem hier eigenlijk niet.
Heeft Dhr Chomsky ooit eens de politieke gevangenen in Cuba of venezuela bezocht?

garfield 18 mei 2010 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4755522)

tuurlijk hebben ze dat recht.
Het gaat hier over gebieden waarvan de soevereiniteit betwist wordt.

longhorn 18 mei 2010 18:42

Citaat:

Was je ook zo verbolgen toen Wilders Engeland niet binnenmocht?

Johan Bollen 20 mei 2010 03:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4758217)
Ieder land kan perfect bepalen welke idioten erin komen en welke niet.

De vraag is dan wel wat voor land je dan eigenlijk toont te zijn. Israël is niet opgezet met de opinies van Chomsky, maar vraagt Chomsky zich af "Find one government in the world which does." Een land dat op deze wijze de vrije meningsuiting beknot komt volgens Chomsky niet veel voor. "I find it hard to think of a similar case, in which entry to a person is denied because he is not lecturing in Tel Aviv. Perhaps only in Stalinist regimes," (moest hij de lecture niet op een Palestijnse Universiteit hebben willen geven maar in Tel Aviv mocht hij het land wel binnen blijkbaar)

O ja, chomsky is Jood (spijtig genoeg is dat van belang in dit soort van discussies), en hij is tegen een boycott van Israël.

chomsky:
Citaat:

He said that Israel's behavior today reminds him of that of South Africa in the 1960s, when it realized that it was already considered a pariah, but thought that it would resolve the problem with better public relations.
ook wel eens synoniem voor media'manipulatie'. Kan nogaleens averrechts werken.

If Israel feels it cannot survive free speech, then it is one step closer to flirting with totalitarianism.

After denied entry to West Bank, Chomsky likens Israel to 'Stalinist regime'

RodeLantaarn 20 mei 2010 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4758230)
Was je ook zo verbolgen toen Wilders Engeland niet binnenmocht?

De intellectuele kloof tussen Wilders en Chomsky is onoverbrugbaar. De twee vergelijken is belachelijk

roodhaar 20 mei 2010 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4761059)
De intellectuele kloof tussen Wilders en Chomsky is onoverbrugbaar. De twee vergelijken is belachelijk

:lol: niet voor een zionist he

longhorn 20 mei 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4761059)

Waar vergelijk ik het intellect tussen die 2 heren? Ik wijs gewoon op de gelijkaardige aktie van de Engelse regering die dus volgens Nr.10's logica dictatoriaal was. Ik vind zowel de beslissing van Israel als het VK onnozel.

Abraxas 20 mei 2010 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4761823)
Waar vergelijk ik het intellect tussen die 2 heren? Ik wijs gewoon op de gelijkaardige aktie van de Engelse regering die dus volgens Nr.10's logica dictatoriaal was. Ik vind zowel de beslissing van Israel als het VK onnozel.

Beide beslissingen zijn dan ook onnozel en hebben bovendien een averechts effect. Het enige wat men bewerkstelligt is nog wat extra aandacht geven aan de persoon in kwestie die daarmee een mooi podium krijgt om hun ideeën te etaleren.

roodhaar 20 mei 2010 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas (Bericht 4761905)
Beide beslissingen zijn dan ook onnozel en hebben bovendien een averechts effect. Het enige wat men bewerkstelligt is nog wat extra aandacht geven aan de persoon in kwestie die daarmee een mooi podium krijgt om hun ideeën te etaleren.

Finkelstein, Pappe en chomsky krijgen idd steeds meer gehoor ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be