![]() |
Vanhengel wil Vlaamse begroting onder voogdij
Citaat:
|
Gezien het federale begrotingstekort zou het niet onevident zijn om de federale begroting onder Vlaamse curatele te plaatsen.
|
Dat lijkt me nu eens echt een voorstel dat vrij snel zal worden afgeschoten, en gelukkig maar.
|
Citaat:
Er kon altijd 1 iemand overtuigd zijn van Decroo z'n actie. Nu zal die het licht zien. |
Citaat:
Ik geloof trouwens nooit dat men met uitspraken als die van Van Hengel kan scoren in Vlaanderen. Wat was die man eigenlijk aan het denken? Als er iets waarvan de gemiddelde Vlaming weet dat het beter niet toevertrouwd wordt aan het federale niveau, is het wel budgetbeheer in al zijn vormen. |
Waar zitten onze joernalisten om aan Aleksander DeCroote te vragen of dit standpunt gedeeld wordt door de partij ?
|
Praetereo censeo VLD delenda est.
|
Citaat:
Heel snel zal de NVA voor haar dilemma geplaatst worden. pro Belgica + anti VB = mediatieke aandacht, sympathie en aanprijsingsjournalistiek Ik heb het al meerdere malen laten opmerken op dit forum: als de NVA niet meestapt in een Belgisch verhaal dan zullen ze verdwijnen in een "cordon de velours". Hun sterke kanten zullen verzwegen worden. Hun zwakkere kanten zullen uitvergroot worden. De dommekloten die de regimepers kritiekloos volgen en diegenen die er tenminste door worden beïnvloed zullen uiteindelijk het gevoel overhouden van een partij met ranzige kantjes aan..."waar rook is is vuur"... |
Het voorstel komt van de VLD. Meer uitleg is hierbij niet nodig.
|
een 'redelijk' politicus uit Brussel komt het communautaire vuur nog wat opstoken. De strijd voor de liberale kiezer in BHV is begonnen!
|
Heeft die schlemiel een slechte plaats gekregen op de lijst, dat hij zijn partij nog eens een kloot wil aftrekken? :-)
|
Ik vind dit toch een beetje onnozel hoor. Op Vlaams (pardon: Noord Belgisch) en op Federaal niveau delen quasi dezelfde partijen al jaar en dag de lakens uit.
|
Guy Tegenbos schreef in een kommentaar in "De Standaard" van maandag 17 mei 2010 het volgende
Citaat:
|
Vanhengel kraamt al een paar jaren langer onzin uit om toch nog wat media-aandacht te krijgen. Strategisch is het wel goed gezien, omdat hij in navolging van andere opiniemakers, probeert de discussie te verschuiven van het federale niveau naar dat van de "deelstaten". Goed gezien. Maar zo'n ballon doorprik je toch meteen.
|
Zoals Vanhengel de Vlaamse begroting onder voogdij wil, zo wil de N-VA die zo zwaar op haar tenen getrapt is Brussel onder curatele zetten... Brussel is immers een Vlaamse stad, spreken die Vlamingen zo goed Frans dan?
|
Citaat:
|
Vanhengel staat nu zelf onder Vlaamse voogdij.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be