Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Den taaien alleen op reis: een inbreuk op de "lopende zaken" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138887)

De schoofzak 17 mei 2010 11:13

Den taaien alleen op reis: een inbreuk op de "lopende zaken"

Als er geen parlement is, kan de regering niet gekontroleerd worden.

Daarom neemt de regering in die periode een 'low profile" aan ... ge kent dat allemaal genoeg.

Door den taaien alleen, zonder minister, op handelsmissie te sturen, heeft de regering de fakto een beslissing genomen die een grote uitzondering is op de gewoontes van hoe de onverkozen machtshebbers (de keuninklijken de Laeken) ageren in onze 'demokrasie'.

Hoofdverantwoordelijk is de eerste minister.
Hij had een minister moeten aanduiden, of zelf gaan. Of, als er twee met dezelfde soort bevoegdheden (maar van een verschillende partij zijn) beiden weigeren, deze allebei aan te duiden om mee te gaan.

De grondwet en de bazisbeginselen worden meer en meer een vodje papier, eens stukje twoiletrolpapier.

Schande !

Dubbele schande dat dit niet meer aangeklaagd wordt.

EddyBal 17 mei 2010 11:55

Er kunnen toch ministers uit de regios meegaan als ze willen? Ik zie het probleem niet.

Henri1 17 mei 2010 12:22

Ik zie het probleem niet.

Onzen taaien doet gewoon zijne job.

Herr Flick 17 mei 2010 12:26

Als den taaien nu een of andere debiele uitspraak doet, kunnen we ons nog wat amuseren...

giserke 17 mei 2010 13:47

Als hij een beetje mee heeft van zijn vader, weten we allemaal wat hij ginder gaan doen is. :lol:

Henri1 17 mei 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4755526)
Als hij een beetje mee heeft van zijn vader, weten we allemaal wat hij ginder gaan doen is. :lol:

Spijtig genoeg "schiet" hij op dat punt te kort. ;-)

De schoofzak 17 mei 2010 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4755263)
Ik zie het probleem niet.

Onzen taaien doet gewoon zijne job.

Rik Rik Rikske toch.

Voor één keer vind ik eens dat den taaien niets verweten kan worden.

Mijn aanklacht in deze gaat naar de eerste minister en naar zijn regering.
(en ja, de aap komt uit de mouw, ook naar Berten Bibber. Die had toch een telefoontje mogen geven naar Leterme, om zich daarover te beklagen.
De roi doet niks zonder gedekt te zijn door de regering.
En wie weet, heeft de roi dat wel gedaan ook. En kreegt hij onder zijn koninklijke kloten van de 180°-draaier.)

Herr Flick 17 mei 2010 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4755705)
Rik Rik Rikske toch.

Voor één keer vind ik eens dat den taaien niets verweten kan worden.

Mijn aanklacht in deze gaat naar de eerste minister en naar zijn regering.
(en ja, de aap komt uit de mouw, ook naar Berten Bibber. Die had toch een telefoontje mogen geven naar Leterme, om zich daarover te beklagen.
De roi doet niks zonder gedekt te zijn door de regering.
En wie weet, heeft de roi dat wel gedaan ook. En kreegt hij onder zijn koninklijke kloten van de 180°-draaier.)

Ja als er geen portoke afkan bij zijn bezoek, dan zou ik hem ook wel eens terughebben, ... ;-)

Sundancer 18 mei 2010 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4755526)

De appel valt nooit ver van de boom wordt gezegd! En Flupke heeft het druk tegenwoordig: nu Brazilië straks Bilderberg begin juni in Sitges en de dag van de verkiezing is hij ook al ergens in het buitenland. Hij werkt dus "hard" voor zijn vette pree betaald door de belastingbetaler.
Hij had Marie Rose Morel kunnen uitnodigen om hem te vergezellen, ze is werkloos de stoeipoes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be