Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA begint al toe te geven ... of flatert Muyters weer ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138888)

Anna List 17 mei 2010 11:58

N-VA begint al toe te geven ... of flatert Muyters weer ?

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=MP2Q9K6T

Citaat:

De vergelijking met Europa gaat bovendien niet op, zegt Muyters. 'België is geen onafhankelijke partij als het gaat over de Vlaamse begroting. Voor Europa geldt dat wel.' Naar Vanhengels oproep om de financieringswet aan te pakken, heeft de N-VA wel oren.

als er nu 1 ding is om Belgie op zijn knieën te krijgen is het wel de bestaande financieringswet met geen letter te wijzigen ...

dus : ofwel maakt N-VA hier een opening naar toegevingen

ofwel flatert Muyters weer ...

wat zal het zijn jongens ?

Shadowke 17 mei 2010 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755186)

als er nu 1 ding is om Belgie op zijn knieën te krijgen is het wel de bestaande financieringswet met geen letter te wijzigen ...

op hln.be wijst muyters dat af.

ik vrees dat de standaard weer roet in het eten probeert te gooien, zoals gewoonlijk.

Anna List 17 mei 2010 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4755191)
op hln.be wijst muyters dat af.

ik vrees dat de standaard weer roet in het eten probeert te gooien, zoals gewoonlijk.

heb je daar een link van ?

EddyBal 17 mei 2010 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755194)

Citaat:

Vlaams minister Philippe Muyters (N-VA) noemt de plannen van zijn federale collega alvast "schaamteloos". (belga/sam)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-voogdij.dhtml

Henri1 17 mei 2010 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755194)

Nope, ik vrees van niet. ;-)

Anna List 17 mei 2010 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4755232)

dat gaat volgens DS over de plannen van supervisie en hierarchie, en zegt niks over de financieringswet

DS vermeld uitdrukkelijk dat Muyters wel bereid is te praten over de financieringswet !!! :-(

EddyBal 17 mei 2010 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755186)

Citaat:

'Dit is schaamteloos', reageert een opgewonden Philippe Muyters (N-VA), de Vlaamse minister van Begroting. 'De federale regering heeft drie jaar niets gedaan en komt nu zeggen dat het de schuld is van “die stoute regio's, dat ze haar begroting niet op orde krijgt. Komaan zeg. Ons tekort lag inderdaad 200 miljoen euro hoger dan gepland, maar wat heeft de federale regering gedaan? Niets, nada! Hij probeert zijn eigen incompetentie te verstoppen achter de gewesten.'
Beter ALLES quoten he, en niet alleen datgene waarvan je denkt dat het in je kraam past

De financiewet mag zeker aangepakt worden, samen met de bevoegdheden. Meer bevoegdheden: meer centen

Henri1 17 mei 2010 12:22

NV.A wil regeren, zoveel is duidelijk.

Anna List 17 mei 2010 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4755252)
Beter ALLES quoten he, en niet alleen datgene waarvan je denkt dat het in je kraam past

De financiewet mag zeker aangepakt worden, samen met de bevoegdheden. Meer bevoegdheden: meer centen

dat lijkt mij heel goedgelovig :roll:

bovendien haalt een aanpassing aan de financieringswet de MaddensDoctrine compleet onderuit !!!

Anna List 17 mei 2010 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4755259)

ik denk het wel

Henri1 17 mei 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755268)
ik denk het wel

En als ze dan met hun vingers diep genoeg in de vetpotten zitten kunt U het vervolg zelf wel raden.

backfire 17 mei 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4755291)
En als ze dan met hun vingers diep genoeg in de vetpotten zitten kunt U het vervolg zelf wel raden.

:sleeping:

hier gaan we weer.

vlijmscherp 17 mei 2010 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755251)
dat gaat volgens DS over de plannen van supervisie en hierarchie, en zegt niks over de financieringswet

DS vermeld uitdrukkelijk dat Muyters wel bereid is te praten over de financieringswet !!! :-(

en waarom zou hij daar niet mogen over praten?

als je over een staatshervorming wilt praten, moet je ook over de financieringswet spreken hé, het ene gaat niet zonder het andere....

Henri1 17 mei 2010 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4755295)
:sleeping:

hier gaan we weer.

???

vlijmscherp 17 mei 2010 12:33

Citaat:

en dat is erg omdat....?

Henri1 17 mei 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4755305)
en dat is erg omdat....?

Dat is helemaal niet erg.

Ze hadden het VB destijds ook een paar portefeuilles moeten toesteken i.p.v. ze in een cordon te steken.

Een partij die meeregeert wordt nu eenmaal sneller afgerekend dan eentje die aan de kant zit te roepen en eigenlijk helemaal niets presteert.
Beste bewijs is er, het VB ging meer dan 25 jaar in stijgende lijn alvorens aan de duikvlucht te beginnen.

EddyBal 17 mei 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755266)

bovendien haalt een aanpassing aan de financieringswet de MaddensDoctrine compleet onderuit !!!

Op welke manier haalt dat de Maddensdoctrine onderuit???

backfire 17 mei 2010 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4755298)
???

ooh, de gebruikelijke tirade tegen politieke partijen die, ooh schande, verkozen geraken en dan, oooooh walging, in een regering stappen. En dan komen de verwijten van 'zakkenvullers, vetpotten, blablabla'.

Als de N-VA in een regering stapt zonder staatshervorming, dan mag je roepen. En dan zal ik even hard roepen. En een VB-lidkaart kopen. ('k zal er voor jou ook een meebrengen ;-))

solidarnosc 17 mei 2010 12:44

Citaat:

Volgens mij is dat helemaal niet duidelijk en proberen ze enerzijds hun nationalistische kant toe te dekken door de lat zo hoog mogelijk te leggen (en ook duidelijk te maken dat een stem voor VB een verloren stem is) en anderzijds proberen ze ook kiezers van SP.a/VLD/CD&V binnen de halen door zich "redelijk" op te stellen en te stellen dat ze bereid zijn om te onderhandelen (al is dat niet altijd even duidelijk als ze ook stellen dat er over BHV niet valt te onderhandelen).

Den Ardennees 17 mei 2010 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755266)

als de hypocrieten van de NVA de Maddensdoctrine iet of wat zouden willen toepassen, dan waren ze nooit in de Vlaamse Regering gestapt, al in 2004 niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be