Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Jihad tegen Brouwerij Haacht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138890)

Johan217 17 mei 2010 12:17

Jihad tegen Brouwerij Haacht

Afgelopen weekend eens gaan stappen in Gent en naar goeie gewoonte onze favoriete biertjes besteld (een Valeir voor meneer en een Barbär voor madam). De mens achter de toog deelt ons mee dat er tot zijn grote spijt alleen maar bier van Haacht geserveerd mag worden. Iets met een exclusiviteitscontract...

Nu kon ik van tijd tot tijd wel een Primus appreciëren bij de frieten, maar dat is nu gedaan. Een boycot alleen volstaat niet. Na Inbev verklaar ik nu ook de totale oorlog aan Brouwerij Haacht, en veroordeel ze tot de verstikkingsdood in hun eigen Kriek Mystic-brol.

Hoezee voor Van Steenberge, Contreras en Moortgat! Dood aan Haacht! :evil:

Txiki 17 mei 2010 12:19

Komt gij van een andere planeet ofzo?

Cdude 17 mei 2010 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 4755244)
Afgelopen weekend eens gaan stappen in Gent en naar goeie gewoonte onze favoriete biertjes besteld (een Valeir voor meneer en een Barbär voor madam). De mens achter de toog deelt ons mee dat er tot zijn grote spijt alleen maar bier van Haacht geserveerd mag worden. Iets met een exclusiviteitscontract...

Nu kon ik van tijd tot tijd wel een Primus appreciëren bij de frieten, maar dat is nu gedaan. Een boycot alleen volstaat niet. Na Inbev verklaar ik nu ook de totale oorlog aan Brouwerij Haacht, en veroordeel ze tot de verstikkingsdood in hun eigen Kriek Mystic-brol.

Dan ga je toch ergens anders heen?

Anna List 17 mei 2010 12:21

:cheer: Moortgat :cheer:

Johan217 17 mei 2010 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4755254)
Dan ga je toch ergens anders heen?

't Café ernaast was hetzelfde verhaal :-(

Herr Flick 17 mei 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 4755244)

Vergeet Malheur niet, dat zijn ook nog goei, ;-)

Johan217 17 mei 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755258)

:cheer: Contreras :cheer:

Johan217 17 mei 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4755289)
Vergeet Malheur niet, dat zijn ook nog goei, ;-)

:cheer: Malheur :cheer:

Henri1 17 mei 2010 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4755258)

Welk gat ?

Herr Flick 17 mei 2010 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 4755294)
:cheer: Malheur :cheer:

Goh, vorige week nog eene gedronken zie, en dan nog wel in Biegenhout waar m gemaakt wordt ,...

Johan217 17 mei 2010 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4755248)

Tot voor kort maakte Haacht nog geen gebruik van dergelijke Inbevpraktijken dacht ik. Althans niet in de cafés die wij aandoen.

:evil: Haacht :evil:

:cheer: The Musketeers :cheer:
:cheer:De Halve Maan :cheer:
:cheer: Verhaeghe :cheer:

Jazeker 17 mei 2010 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4755248)

^2

Raf 17 mei 2010 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 4755280)
't Café ernaast was hetzelfde verhaal :-(

En je hebt in heel Gent maar twee cafés weten te vinden?

Txiki 17 mei 2010 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 4755342)
Tot voor kort maakte Haacht nog geen gebruik van dergelijke Inbevpraktijken dacht ik. Althans niet in de cafés die wij aandoen.

:evil: Haacht :evil:

:cheer: The Musketeers :cheer:
:cheer:De Halve Maan :cheer:
:cheer: Verhaeghe :cheer:

Nogmaals, komt gij van een andere planeet ofzo?

Herr Flick 17 mei 2010 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4755599)
Nogmaals, komt gij van een andere planeet ofzo?

Komaan onder den toog moet er toch ruimte zijn om enige andere zatsels aan te bieden zeker...

Maar inderdaad als ge aan een brouwerij gebonden zijt, en zeker als dat zo een inbev monster is, ... is al het goe bier uit de frigo natuurlijk... al bestaan er hier en daar nog een paar uitzonderingen, hopelijk blijven die nog een paar jaar bestaan dat ik er ook nog eens een pint kan gaan pakken.

Txiki 17 mei 2010 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4755868)
Komaan onder den toog moet er toch ruimte zijn om enige andere zatsels aan te bieden zeker...

Maar inderdaad als ge aan een brouwerij gebonden zijt, en zeker als dat zo een inbev monster is, ... is al het goe bier uit de frigo natuurlijk... al bestaan er hier en daar nog een paar uitzonderingen, hopelijk blijven die nog een paar jaar bestaan dat ik er ook nog eens een pint kan gaan pakken.

Ik ben zeker voorstander van een ruimer aanbod dan louter dat van één of andere brouwerij. Maar die praktijken bestaan al zeer lang, ook bij Primus. Mij lijkt het net dat de laatste jaren minder strikt wordt omgegaan met dergelijke contracten. En dat is maar goed ook.

Jazeker 17 mei 2010 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4755314)
Goh, vorige week nog eene gedronken zie, en dan nog wel in Biegenhout waar m gemaakt wordt ,...

*kuch* Dat heet Biggenaat.

Jazeker 17 mei 2010 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4755878)
Ik ben zeker voorstander van een ruimer aanbod dan louter dat van één of andere brouwerij. Maar die praktijken bestaan al zeer lang, ook bij Primus. Mij lijkt het net dat de laatste jaren minder strikt wordt omgegaan met dergelijke contracten. En dat is maar goed ook.

En of... zulke praktijken doen me denken aan o.a.

Johan217 17 mei 2010 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4755878)
Mij lijkt het net dat de laatste jaren minder strikt wordt omgegaan met dergelijke contracten.

Vergeet het.

Den Ardennees 17 mei 2010 21:52

een droevige waarheid, maar niettemin, liever een café met alleen maar gerief van Haacht, dan één waar ze alleen maar Inbevtroep verpatsen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be