![]() |
terecten onterechte autokeuring.
nieuw auto gekocht in 2006 met trekhaak. Trekhaak in Alken GOEDGEKEURD. Auto is nu 4 jaar, verplichte keuring, AFGEKEURD, wegens trekhaak.Bezwaarschrift hiertegen. Antwoord van de keuring is dat de afkeuring terecht is, vermits er op het COC (gelijkvormigheidsattest ) geen vertikale druk is voorzien voor de koppeling ( trekhaak voor fietsendrager.
Dus 2006 Goedgekeurd, en nu 2010 Afgekeurd. Kan zoiets. Op mijn vraag of de eerste goedkeuring dan ook tercht was, geen antwoord. Heb verschillende instanties aangeschreven, en wacht op antwoord. Gezien de keuring instanties toch ook politics is, hierbij mijn vraag. Eerst goedkeuring, nu afkeuren, met dezelfde wagen, dezelfde COC. Wat is nu terecht ? De goedkeuring in 2006 of de afkeuring nu in 2010. Juiste toedracht te zien op http://users.telenet.be/frits.bruch/autokeuring.htm |
niets van aantrekken en blijven mee rondbollen
om ze eens goed te pesten : eens een jaar overslaan van naar de keuring te gaan |
Nou, dat ga ik niet doen. Ik ben wel voor veiligheid voor iedereen, maar men moet niet asociaal doen. Gaat om het princiepe, goedkeuren en daar niet goedkeuren. Er moet eens orde en wat logica in onze regering komen, met al hun aanhangesels.
|
Probeer eens ander keuringscentrum? Of kan dat niet (meer)
|
Citaat:
|
Tjsa, als dat gelijkvormigheidsattest zegt dat Ford dit niet heeft gewild ...
dan vind ik dat Ford jou opgelicht heeft. Ikzelf zou als abonnee van testaankoop, bij hen vragen of daar geen zaak van te maken is. (maar die gasten van de technische kontrol kunnen nu toch moeilijk zeggen dat uwen auto veilig is, als ford de test daartoe geweigerd heeft op te nemen voor het gelijkvormigheidsattest) (en die eerste keuring: wil je nu dat die gasten zeggen dat ze hun kollega's voor die vergissing van vier jaar geleden gaan ontslaan ?) |
Als je een trekhaak laat installeren bij aankoop van de wagen gebeuren er een paar dingen.
1) Het duurt een stuk langer voor je je wagen hebt. 2) Het gelijkvormigheidsattest word aangepast. De trekhaak komt er dan bij op. 3) Je moet wel jaarlijks naar de keuring dan. Ik vermoed dat de installateur dat allemaal niet vermeld heeft. Als het de verkoper/dealer was, is dat een dikke vergetelheid, of een manier om 4 keer keuring uit te sparen. De beste optie die je volgens mij hebt is de trekhaak verwijderen, en terug naar de keuring gaan. |
Ik woon wel in Belgie. Ook bij aankoop van een nieuwe wagen, als er meteen een trekhaak laat monteren, moet je eerst naar de keuring, voor de trekhaak. Je moet niet jaarlijks naar de keuring na de eerste keuring ( van een nieuwe wagen evenwel). De eerste volledige keuring gebeurt pas als de auto 4 jaar oud is. Daarna om het jaar, alhoewel, je kan een tweejarige keuring krijgen als er niets aan de auto scheelt.
Wat betreft Test Aankoop, klopt, als lid heb ik er ook naar geschreven, en kreeg een keurig antwoord dat men de zaak spoedig zullen behandelen. In deze topic haat het er alleen maar om. Kan het...eerst trekhaak goedgekeurd, 4 jaar later afgekeurd. toch onlogisch ? |
En voor Schoofzak: Neen, ik wil niet dat er ook maar iemand ontslagen wordt. Het gaat er alleen maar om, Waarom werd het toen wel goedgekeurd, en nu afgekeurd. Mocht de eerste goedkeuring een administratieve vergissing geweest zijn, GEEF HET DAN GEWOON TOE. Iedereen kan zich vergissen of iets mis doen, en.......pardon zeggen is toch niet zo moeilijk. En Ford heeft me niet bedrogen. Op de COC staat geen vertikale druk vermeld voor de fietsendrager. Als je geen mag hebben, keur de trekhaak dan af, vanaf het begin.
|
Haal die trekhaak er even af, laten keuren, terug monteren, jaartje verder.
Ik doe hetzelfde met mijn banden. Je moet nu 4 dezelfde maten hebben (185bv) maar op onze tweede wagen liggen 2x165 en 2x185, perfecte, zo goed als nieuwe, bandjes wel te verstaan. Dat ding komt slecht voor 2000km per jaar buiten dus zou het maar al te gek zijn om er nog twee banden voor te kopen. Even die van pa zijn auto er op en we zijn weer goed voor een jaar.... |
Ik heb mijn trekhaak na de aankoop van mijn nieuwe wagen laten plaatsen. Fuck de technische controle. Als ik moet gaan, vijs ik hem er wel weer af. De TC is een bastion vol gefrustreerde machstwellustelingen.
Toen mijn zus naar de keuring ging, werd ze afgekeurd op de stand van haar linkervoorlicht. Na 'herstelling' (we hebben er NIETS aan gedaan, NIETS), naar de herkeuring, daar keken ze naar het RECHTERvoorlicht, zeiden: 'jama, het is nog altijd niet goed'. Toen we de goede man erop wezen dat de afkeuring op basis van het LINKERvoorlicht is gebeurd, mochten we door. Wel eerst uitgescheten geweest, vraag me niet waarom. Op het nippertje kunnen inhouden om de goede man geen kopper op zijn muil te geven. |
Citaat:
Maar onvriendelijke ervaringen heb ik daar nog nooit ondervonden. Ik denk niet dat daar mensen werken die van het slag zijn dat "ze zich op het nippertje konden inhouden om iemand een kopper op zijn muil te geven". Maar goed eigenlijk, want ik hou niet van zo'n mensen. Ik vind dat ze die moeten opsluiten in de psichiatrie. |
Citaat:
De controle zelf is inderdaad zeer nuttig. Maar de uitvoering ervan is soms waanzin. |
Citaat:
Ging wel over Backfire eh snuggere:roll::lol: |
Citaat:
|
Dit heb ik gevonden;
-------------------------------------------------------------------------------- In de regeling voertuigen is daar het volgende over geregeld: Artikel 5.18.7 1. Bij het vervoer van goederen aan de achterzijde van een personenauto, bedrijfsauto met een technisch toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, driewielig motorrijtuig, of aan de achter- of voorzijde van een aanhangwagen met een technisch toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg moet worden voldaan aan de volgende eisen: a. de goederen moeten deugdelijk zijn bevestigd op, in of aan een deugdelijke lastdrager; b. de lastdrager moet deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd; c. de lastdrager mag met inbegrip van de goederen niet meer dan 0,20 m buiten de zijkanten van het voertuig uitsteken; artikel 5.18.14, derde lid, is niet van toepassing op op een lastdrager vervoerde fietsen; d. indien de lastdrager is geconstrueerd voor het vervoer van specifieke goederen, mogen geen andere én niet meer van deze goederen worden vervoerd dan waarvoor de constructie is bestemd; e. indien de verlichting en retroreflectoren van het voertuig door de lastdrager of de goederen worden afgeschermd, moet de lastdrager aan de achterzijde zijn voorzien van twee rode achterlichten, twee rode remlichten, twee rode retroreflectoren en twee ambergele richtingaanwijzers, die moeten zijn aangebracht op een afstand van niet meer dan 0,50 m vanaf het punt van de grootste breedte van het voertuig met inbegrip van de lastdrager; indien het de verlichting van een aanhangwagen betreft, moet de lastdrager zijn voorzien van twee rode retroreflectoren; f. indien de op het voertuig aangebrachte kentekenplaat door de lastdrager of de goederen wordt afgeschermd, moet de lastdrager zijn voorzien van een kentekenplaat met het kenteken van het voertuig waarop de lastdrager is aangebracht, alsmede van achterkentekenplaatverlichting; het kenteken moet goed leesbaar zijn en de kentekenplaat moet zijn voorzien van het in artikel 5 van het Kentekenreglement voorgeschreven goedkeuringsmerk en mag niet zijn afgeschermd; g. indien de lastdrager is bevestigd op een trekhaak aan de achterzijde van een personenauto, bedrijfsauto met een technisch toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, driewielig motorrijtuig: 1°. mag de door de fabrikant van de trekhaak vastgestelde maximale verticale last onder de koppeling niet worden overschreden; indien de trekhaak hieromtrent geen gegevens vermeldt, mag de verticale last niet meer dan 75 kg bedragen; 2°. mag de lastdrager met inbegrip van de bevestigingsdelen onder normale gebruiksomstandigheden het wegdek niet kunnen raken; 3°. mogen bevestigingsdelen, die na het gedeeltelijk verwijderen van de lastdrager op de trekhaak achterblijven, de bewegingsvrijheid van een aangekoppelde aanhangwagen niet beperken; h. indien de lastdrager is bevestigd op de voorzijde van de aanhangwagen: 1°. mag de door de fabrikant van de aanhangwagen vastgestelde maximumlast onder de koppeling niet worden overschreden; indien dit gegeven niet bekend is, mag de maximumlast onder de koppeling niet meer dan 75 kg bedragen; 2°. mag de lastdrager met inbegrip van de lading op de trekdriehoek of trekboom de bewegingsvrijheid van de aanhangwagen niet beperken. Sinds de invoering van de regeling voertuigen (1 mei 2009) is de verticale druk van 50 kg veranderd naar 75 kg. Als uw trekhaak enkel 25 kg totaal als verticale last mag hebben, dan zal het niet zijn toegestaan. Op het moment dat er niets is bepaald, gaat men uit van een maximum van 75 kg, voor alle genoemde voertuigen in dit artikel. ------------------------------------------------------------------------- Of met andere woorden, als er geen fietsendrager of iets anders op uw trekhaak gemonteerd is...kan men in principe niks afkeuren omdat er het niet is. Kweet niet...eerste keer dat ik zoiets hoor en lees trouwens. |
Citaat:
Als ik je daarmee te kort deed in je leefwereld: sorrie (alhoewel niet gemeend). |
ze hebben ooit zo'n tuningsrapport ingevoerd (extra betalen, jeuj). Eerste twee jaar helemaal niks van tuningsrapport moeten betalen, daarna opeens wél. Op mijn vraag waarom ik dat plots moet betalen en vroeger niet is het gewoon "vroeger hadden ze u ook moeten laten betalen".
mijn pa moet voor z'n werk heel vaak naar de keuring (rijschool). De prijzen van de keuring schommelen daar met de minuut. Voor het ene voertuig betaalt hij zoveel want dit en dat moet extra gekeurd worden, voor hetvolgende, exact hetzelfde type voertuig betaalt hij een ander bedrag. Zelfs bij dezelfde keurder op dezelfde dag :|. Als hij dan vraagt om een argumentatie krijgt hij gewoon een argumentatie die de vorige argumentatie tegenspreekt. En da's al jaren zo. M'n pa moet dat nu wel niet zelf betalen, maar het scheelt dus wel soms 10 euro eh :-/ 'k vind dat nogal veel, en toch al de moeite om eens aan iemand zijn oren te trekken. Ze slaan er gewoon met hun klak naar. Broldinges, die keuringstoestanden. @ topicstarter: Trekhaak eraf halen en erna weer opzetten lijkt me inderdaad het beste wat je kan doen. |
Citaat:
Het hangt af van wie je treft en in welke stemming die is. Die zullen vast ergens wel expertise op zak hebben, maar ze consequent gebruiken is niet hun beste. Dat heb ik niet ergens gehoord op straat ofzo, maar is gebaseerd op de jarenlange ervaring van m'n vader die ieder jaar een heel wagenpark naar de keuring sleept. dat geeft ieder jaar heel sappige verhalen, maar het is wel triestig dat je twee keer moet betalen voor exact hetzelfde voertuig in exact dezelfde staat. |
Citaat:
En dat kon niet volgens hun. Ik heb ze niet vervangen maar gewoon terug geweest na een paar dagen en vriendelijk gevraagd op welke basis men dat mag afkeuren als er niks aan scheelt. Na een kleine (vriendelijke) discussie met de stationchef was het dan weer allemaal wel in orde. Ze kunnen er idd nogal met hun klak naar gooien daar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be