Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Poll: Radicaal links en verkiezingen 2010 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138899)

groenzwarte commie 17 mei 2010 18:18

Poll: Radicaal links en verkiezingen 2010

Een topic voor de 1,x procent van de kiezers die - net zoals ik - radicaal links zullen stemmen bij de komende verkiezingen. Wij hebben het geluk en de luxe dat we een resem aan opties hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de bewuste extreem-rechts stemmer die de grote pech heeft maar voor 1 partij te kunnen stemmen. Maar laat ons vooral niet treuren in de plaats van de fasco's en ons verheugen op de diversiteit waarvan wij kunnen genieten!
De vraag - met bijbehorende poll - luidt dus: op welke radicaal-linkse partij/kandidaat denk je te zullen stemmen de komende verkiezingen?

Wisord 17 mei 2010 18:23

Ik stem niet .

Flashheart 17 mei 2010 18:32

Voor de Kamer (West-Vlaanderen) zeker PVDA+(kopstem), voor de Senaat overweeg ik een stem op De Bruyn, maar wordt het hoogstwaarschijnlijk ook PVDA+(kopstem). Ik heb trouwens geen flauw idee wie verruimingskandidaat is en wie "echte" PVDA-er.

guerin 17 mei 2010 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4756269)
Ik stem niet .

2

groenzwarte commie 17 mei 2010 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4756269)
Ik stem niet .

Het was dan ook een topic bedoeld voor de mensen die op een radicaal linkse partij/kandidaat stemmen ;-).

Voor de senaat stem ik PVDA+ (lijststem), voor de Kamer in Oost-Vlaanderen op enkele kandidaten van de PVDA+ die ik persoonlijk ken, of van zien/horen/... (Sonja Welvaert, Thomas Weyts van SAP, Jan Moerman en Dirk Picquet).

Flashheart 17 mei 2010 21:03

Ik vraag mij eigenlijk af waarom CAP zelf opkomt en niet op andere lijsten gaat staan, was het doel van CAP niet net om meer eenheid ter linkerzijde te brengen i.p.v. een nieuw 'kapelletje' uit te bouwen?

Jaani_Dushman 17 mei 2010 21:30

Waarschijnlijk kamer- en senaatstem verdelen over Groen! en N-VA.

Burkide 17 mei 2010 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groenzwarte commie (Bericht 4756264)
Een topic voor de 1,x procent van de kiezers die - net zoals ik - radicaal links zullen stemmen bij de komende verkiezingen. Wij hebben het geluk en de luxe dat we een resem aan opties hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de bewuste extreem-rechts stemmer die de grote pech heeft maar voor 1 partij te kunnen stemmen. Maar laat ons vooral niet treuren in de plaats van de fasco's en ons verheugen op de diversiteit waarvan wij kunnen genieten!
De vraag - met bijbehorende poll - luidt dus: op welke radicaal-linkse partij/kandidaat denk je te zullen stemmen de komende verkiezingen?

Minstens één linkse lijst die in Vlaanderen opkomt wordt al niet vermeld.

toccata 17 mei 2010 21:57

Twee maal Groen!

Sjaax 17 mei 2010 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groenzwarte commie (Bericht 4756264)
Een topic voor de 1,x procent van de kiezers die - net zoals ik - radicaal links zullen stemmen bij de komende verkiezingen. Wij hebben het geluk en de luxe dat we een resem aan opties hebben.

Vertederend en aandoenlijk dat aartsoptimisme van ≈ 1% van de kiezers.

groenzwarte commie 18 mei 2010 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4756757)
Minstens één linkse lijst die in Vlaanderen opkomt wordt al niet vermeld.

Gaat over radicaal links (dus links van Groen! en Spa, Spa-rood kandidaten neem ik wel op in de poll omdat die wel een radicaal links profiel hebben). Of is er nog een partijtje die meedingt naar de 1,x% misschien? En als je het over de kieskring BHV hebt: die neem ik niet mee op voor de eenvoudige reden dat niemand anders hier op Front des Gauches kan stemmen...

@Sjaax: interpreteer dat optimisme gerust als cynisme

Sjaax 18 mei 2010 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groenzwarte commie (Bericht 4757102)
@Sjaax: interpreteer dat optimisme gerust als cynisme

Iedereen mag van mij z'n ding doen. Voor sommigen is het irritant en ergens kan ik me dat voorstellen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 4756931)
Ach ik ben dat wereldvreemd kleinlinks geleuter van salonrevolutionairen zo beu. Ga eens buiten uw kleinlinks salon en cafécircuit... trek eens de wijde wereld in...

Pelgrim 18 mei 2010 12:17

Ik weet niet eens wat het verschil is tussen al die sektes?

groenzwarte commie 18 mei 2010 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4757563)

Voor alle info: Life of Brian ;-)

vavli 18 mei 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4757563)

Wel over één ding zijn ze het in elk geval eens: de taalgrens verdeelt ons niet, in tegenstelling tot alle burg. partijen en één sekte die zich links vlaams nationalistisch noemt

Metternich 18 mei 2010 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 4758337)
één sekte die zich links vlaams nationalistisch noemt

De massabeweging PVDA die anderen een sekte gaat noemen :-D

Txiki 18 mei 2010 23:25

Die links Vlaamsnationalistische sekte laat zich zelfs niet tegenhouden door staatsgrenzen, stel je voor.

Pelgrim 19 mei 2010 07:44

Nu weet ik nog steeds niet wat het verschil is tussen al die deelnemende clubs?

Steben 19 mei 2010 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4756732)
Waarschijnlijk kamer- en senaatstem verdelen over Groen! en N-VA.

NVA kamer hoop ik? :-D

vavli 19 mei 2010 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4758661)
De massabeweging PVDA die anderen een sekte gaat noemen :-D

Nogmaals : ik ben niet de woordvoerder van de pvda: ik spreek hier ten persoonlijke titel !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be