Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Janssen wil Bottelon verbieden in A'pen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138981)

driewerf 19 mei 2010 12:52

Janssen wil Bottelon verbieden in A'pen

http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...erbieden.dhtml

Janssen wil een botelon verbieden.
Wat denken jullie?

Anna List 19 mei 2010 12:53

ach wie is er niet jong geweest ? :-)

Eigenzinnig 19 mei 2010 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4759449)
ach wie is er niet jong geweest ? :-)

Vroeger zoop iedere jonge gast al eens teveel..
Maar nooit waren er toen publieke oproepen om u een blackout te zuipen...
Ik heb toch liever dat overdadig alcoholgebruik nog wat in de taboesfeer blijft..

Anna List 19 mei 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4759531)
Vroeger zoop iedere jonge gast al eens teveel..
Maar nooit waren er toen publieke oproepen om u een blackout te zuipen...
Ik heb toch liever dat overdadig alcoholgebruik nog wat in de taboesfeer blijft..

met in de taboesfeer bedoel je wellicht alleen maar 'nog verdoken' voor de vorige generatie, niet ? ben je nu niet alleen de hypocrisie aan t promoten ?

ik kan me niet herinneren dat er in mijn studententijd nog een taboe hing rond overmatig alcoholgebruik hoor ... en dat is nu toch al een paar jaar geleden ;)

Xenophon 19 mei 2010 13:33

Zwelgen en dan de boel afbreken!

De flikken petsen geven!

Goed idee.

Firestone 19 mei 2010 13:33

driewerf die een spelfout begaat in zijn titel! 8O

Anna List 19 mei 2010 13:35

:cheer: Anarchie :cheer:

Eigenzinnig 19 mei 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4759540)
met in de taboesfeer bedoel je wellicht alleen maar 'nog verdoken' voor de vorige generatie, niet ? ben je nu niet alleen de hypocrisie aan t promoten ?

ik kan me niet herinneren dat er in mijn studententijd nog een taboe hing rond overmatig alcoholgebruik hoor ... en dat is nu toch al een paar jaar geleden ;)

Waarschijnlijk stonden er toen ook geen annonces in de krant om u ergens lazarus te zuipen....:-)

Benchdrinking heb ik nooit gedaan...drinken was toen een deel van uitgaan of plezier maken niet het enige doel..nu zie je pubers met flessen wodka rondsleuren..

Anna List 19 mei 2010 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4759554)
Waarschijnlijk stonden er toen ook geen annonces in de krant om u ergens lazarus te zuipen....:-)

Benchdrinking heb ik nooit gedaan...drinken was toen een deel van uitgaan of plezier maken niet het enige doel..nu zie je pubers met flessen wodka rondsleuren..

bij ons heette dat alleen nog niet 'benchdrinking' ... maar ik zie toch niks nieuws onder de zon hoor ... behalve een verpuriteinsing van de gemeenschap mss ...

maddox 19 mei 2010 13:44

Mijn eerste kater heb ik ook te danken aan zo'n BYOB feestje,met 20 jongeren ergens aan een vijvertje op een prachtige lentavond, een redelijke afstand van de bewoonde wereld. We vielen niemand lastig, we hebben niks afgebroken, gewoon hersencellen verzopen. (ik had een bak Dobbel Palm kunnen "bevrijden" uit de donkere ouderlijke kelder.)

Het is volgens mij gewoon een deel van het volwassenwordingsproces in de westerse wereld.

Scherven A. Mok 19 mei 2010 13:45

Zulke drankfeesten kan je niet verbieden. Die verplaatsen zich gewoon dan. Laat Janssens maar proberen.

Scherven A. Mok 19 mei 2010 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4759551)
driewerf die een spelfout begaat in zijn titel! 8O

Misschien is dat niet zo per ongeluk

Anna List 19 mei 2010 13:48

kunnen we ergens doneren ?

geef al die jongelingskens eens een fles Ricard om te beginnen.

Eigenzinnig 19 mei 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4759560)
bij ons heette dat alleen nog niet 'benchdrinking' ... maar ik zie toch niks nieuws onder de zon hoor ... behalve een verpuriteinsing van de gemeenschap mss ...

Ik denk dat in mijn jeugdjaren bij zulke oproepen ook de rijkswacht te paard zou worden ingezet..:-P ..ook daar is dus niks veranderd..

Anna List 19 mei 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4759594)
Ik denk dat in mijn jeugdjaren bij zulke oproepen ook de rijkswacht te paard zou worden ingezet..:-P ..ook daar is dus niks veranderd..

de rijkswacht te paard, die waren er idd altijd rap bij als er te zuipen viel, waar is den tijd dat die mannen hun paarden in den hof zetten en bij mijn pa jenever kwamen zwelgen ...

Xenophon 19 mei 2010 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4759572)
Mijn eerste kater heb ik ook te danken aan zo'n BYOB feestje,met 20 jongeren ergens aan een vijvertje op een prachtige lentavond, een redelijke afstand van de bewoonde wereld. We vielen niemand lastig, we hebben niks afgebroken, gewoon hersencellen verzopen. (ik had een bak Dobbel Palm kunnen "bevrijden" uit de donkere ouderlijke kelder.)

Het is volgens mij gewoon een deel van het volwassenwordingsproces in de westerse wereld.

Noemen ze dat ook al een feestje? :roll:

Anna List 19 mei 2010 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4759617)
Noemen ze dat ook al een feestje? :roll:

:rofl:

zal wel met de Chiro geweest zijn ;)

Steve_M 19 mei 2010 14:31

Ik had helemaal niets gehoord van die botelon, maar na deze geslaagde reclamecampagne van PJ ga ik zeker.

Woetse 19 mei 2010 14:49

Janssens is toch een genie in het zich populair maken bij de jeugd. Na de gewelddadige repressie bij het straatfeest enkele weken terug vraag ik mij af hoeveel flikken hij er nu op gaat afsturen.

Eigenzinnig 19 mei 2010 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4759572)

Dat bedoel ik met verdoken..met 1.000 man u gaan bezuipen in hartje stad met de nodige overlast is er om vragen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be