Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Planbureau wil besparen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139010)

djimi 19 mei 2010 18:13

Planbureau wil besparen

"Planbureau wil 42 miljard besparen"

Belga

wo 19/05/2010 - 17:24

Volgens het Federaal Planbureau zal de volgende federale regering de volgende vier jaar voor bijna 42 miljard euro moeten besparen. De recessie lijkt voorbij, maar de economische groei blijft vrij beperkt.

..."

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...anbureau_groei

Voor wie hoopt op een verhoging van de pensioenen, of meer investeringen in onderwijs, wegenonderhoud, ... zal dit wel bijzonder slecht nieuws zijn, vermoed ik.

Wat denken jullie ervan?

Unie der Provinciën 19 mei 2010 19:07

OOOOOOOOOOOOOOOH, aangezien Belgen toch de rijkste Europeaantjes zijn kunnen ze dat heus wel ophoesten! :)

Amon_Re 19 mei 2010 19:45

Dat het gaat pijn doen, da denk ik

djimi 19 mei 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 4760400)
Dat het gaat pijn doen, da denk ik

Da's zeker, da. De vraag is: wie gaat het het hardst te verduren krijgen, en wie gaat wonder boven wonder de dans weten te ontspringen?

alberto 19 mei 2010 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4760431)
Da's zeker, da. De vraag is: wie gaat het het hardst te verduren krijgen, en wie gaat wonder boven wonder de dans weten te ontspringen?

het gratis verhaal van Steve Stevaert is voorbij, we leefden te lang en teveel gratis en van subsidies allerhande, dit kon men onmogelijk volhouden.
Na de bankencrisis komt nu de landencrisis, de schuldigen daaraan zijn onze politiekers, wanbeheer van onze belastingscenten.
Wss zullen zij, de politiekers, de dans ontspringen, wie wetten kan maken maakt ze dat hijzelf er het best uitkomt.

Amon_Re 19 mei 2010 20:22

Citaat:

Business as usual eh, de gewone mens zal't uitzweten, de rijken met politieke connecties gaan in hun vuistje lachen en veel mensen zullen op de dop belanden

artisjok 19 mei 2010 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4760169)
"Planbureau wil 42 miljard besparen"

Belga

wo 19/05/2010 - 17:24

Volgens het Federaal Planbureau zal de volgende federale regering de volgende vier jaar voor bijna 42 miljard euro moeten besparen. De recessie lijkt voorbij, maar de economische groei blijft vrij beperkt.

..."

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...anbureau_groei

Voor wie hoopt op een verhoging van de pensioenen, of meer investeringen in onderwijs, wegenonderhoud, ... zal dit wel bijzonder slecht nieuws zijn, vermoed ik.

Wat denken jullie ervan?

Het federaal planbureau bekijkt enkel de socio-economische verwachtingen; leer ik op de site van de redactie.
Telkens de groeiverwachtingen gering zijn; zegt dat planbureau : besparen!

Ik hoop dat de inkomsten en uitgaven ook nog eens in een ruimer geheel bekeken worden.

Door de fiscale fraude te bestrijden verhogen we de inkomsten en het (officiële) BNP.
Het is hoog tijd om een miljonairstaks in te voeren.

djimi 19 mei 2010 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4760506)
Het federaal planbureau bekijkt enkel de socio-economische verwachtingen; leer ik op de site van de redactie.
Telkens de groeiverwachtingen gering zijn; zegt dat planbureau : besparen!

Ik hoop dat de inkomsten en uitgaven ook nog eens in een ruimer geheel bekeken worden.

Door de fiscale fraude te bestrijden verhogen we de inkomsten en het (officiële) BNP.
Het is hoog tijd om een miljonairstaks in te voeren.

En wie gaat dát voor elkaar krijgen?

Klein-links waar geen kat op stemt?

De neo-, pseudo-, would be-liberalen die 'het land gaan redden'?

Ik bereid me al voor op Griekse toestanden, artisjok.

Het maakt echt niet meer uit op wie u of ik of Klein Pierke gaan stemmen.

born2bewild 19 mei 2010 20:42

met wat geluk krijgen we hier een spaans medicament

artisjok 19 mei 2010 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4760544)
En wie gaat dát voor elkaar krijgen?

Klein-links waar geen kat op stemt?

De neo-, pseudo-, would be-liberalen die 'het land gaan redden'?

Ik bereid me al voor op Griekse toestanden, artisjok.

Het maakt echt niet meer uit op wie u of ik of Klein Pierke gaan stemmen.

Net daarom is het van belang op wie al die Kleine Pierkes stemmen.

born2bewild 19 mei 2010 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4760551)
Net daarom is het van belang op wie al die Kleine Pierkes stemmen.

dat maakt juist geen fluit uit
als het erop aankomt zullen uw soortgenoten de grondwet wel even verkrachten

kameleon 19 mei 2010 20:51

Als Griekenland tot een schuldherschikking komt (wat sowieso zal gebeuren) is dit heel slecht nieuws voor de banksector. Een tweede bankencrisis zowaar. En er zijn natuurlijk nog de andere europese landen waar België zich mede borg heeft voor gesteld. Daar houdt dat planbureau allemaal geen rekening mee. Om een economie te doen aantrekken moet een overheid trouwens investeren en absoluut niet gaan besparen. Het mes snijdt langs 2 kanten.

Tavek 19 mei 2010 20:57

Als we zo door gaan, gaan de ambtenaren het wel eens moeilijk krijgen ja.

djimi 19 mei 2010 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4760584)

Die zullen als het er op aan komt het land wel lam weten te leggen.

De weerlozen gaan (alwéér) het gelag mogen betalen.

Tejokus 19 mei 2010 21:29

Citaat:

Wie?
Wij dus, zoals altijd.

born2bewild 19 mei 2010 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4760584)

het zou tijd worden
alsook voor de rest van de subsidievreters

Tavek 19 mei 2010 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4760603)
Die zullen als het er op aan komt het land wel lam weten te leggen.

De weerlozen gaan (alwéér) het gelag mogen betalen.

Been stijf houden voor een keer.

Er is geen andere optie. We hebben gewoon een te grote ambtenarenlast. Het kan veel efficienter en goedkoper. Is ook een schuld van de politici natuurlijk die alles nodeloos ingewikkeld maken.

En maak me nu niet wijs dat de gemiddelde (er zijn uitzonderingen!!!!) ambtenaar hard werkt.

djimi 19 mei 2010 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4760704)
Been stijf houden voor een keer.

Er is geen andere optie. We hebben gewoon een te grote ambtenarenlast. Het kan veel efficienter en goedkoper. Is ook een schuld van de politici natuurlijk die alles nodeloos ingewikkeld maken.

En maak me nu niet wijs dat de gemiddelde (er zijn uitzonderingen!!!!) ambtenaar hard werkt.

Tja, ik ben ook een ambtenaar, hé.

Leraar Nederlands-Duits in een Athénée Royal van het Enseignement de la Communauté française de Belgique dan nog.

Ik kan elke dag met eigen ogen vaststellen hoe hard er op 't Ministère gewerkt wordt.

Ik begin te snappen waarom ik dringend een bril moet kopen.

:-P

Tavek 19 mei 2010 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4760728)
Tja, ik ben ook een ambtenaar, hé.

Leraar Nederlands-Duits in een Athénée Royal van het Enseignement de la Communauté française de Belgique dan nog.

Ik kan elke dag met eigen ogen vaststellen hoe hard er op 't Ministère gewerkt wordt.

Ik begin te snappen waarom ik dringend een bril moet kopen.

:-P

Ik werk voor een universiteit, en de eerste die me zegt dat er hier hard gewerkt word, lach ik uit.

Nodeloos traag, inefficient en duur, dat is het hier. Vastbenoemde proffen kennen het woord "efficientie" niet.

Ik kan niet wachten op een job in de prive.....

djimi 19 mei 2010 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4760744)
Ik werk voor een universiteit, en de eerste die me zegt dat er hier hard gewerkt wordt, lach ik uit.

Nodeloos traag, inefficient en duur, dat is het hier. Vastbenoemde proffen kennen het woord "efficientie" niet.

Ik kan niet wachten op een job in de prive.....

Ik heb jarenlang 'in de privé' gewerkt.

Als ik u een raad mag geven: blijf zolang mogelijk aan die universiteit hangen, en richt in uw vrije tijd een eigen bedrijfje op.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be