Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel verbiedt betoging tegen boerkaverbod. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139056)

flatliner 20 mei 2010 13:18

Brussel verbiedt betoging tegen boerkaverbod.

De stad Brussel verbiedt een voor zaterdag (22 mei 2010) geplande betoging tegen het boerkaverbod.

Ik vind dit een zeer slecht signaal als hoofdstad van europa. Iedereen moet het recht hebben om voor zijn eigen mening op te komen.

Maar waarom zou Brussel dit verbieden???

Schrik voor het hoge aantal betogers dewelke zullen verschijnen?

PS : @ filisoof, we weten al dat het Crembo zijn fout is.

Pelgrim 20 mei 2010 13:21

nee, 't is de fout van het VB.

Antoon 20 mei 2010 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 4761646)
...

....

Absoluut niet. Het aantal betogers zal waarschijnlijk miniem zijn.

Maar die 40 man zullen weer van die werkloze allochtone straathangende nietsnutten zijn die met een sjaal om mond en neus auto's in brand gaan steken en winkelvitrines ingooien.

En daar heeft gewoon niemand zin in. Terecht.

flatliner 20 mei 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4761652)
Absoluut niet. Het aantal betogers zal waarschijnlijk miniem zijn.

Maar die 40 man zullen weer van die werkloze allochtone straathangende nietsnutten zijn die met een sjaal om mond en neus auto's in brand gaan steken en winkelvitrines ingooien.

En daar heeft gewoon niemand zin in. Terecht.

Dat kan ik begrijpen, maar mensen laten uitkomen voor hun ideeën en visies vind ik een groter recht.

Kun je dan niet beter die betoging door laten gaan, en die 40 man oppakken en verantwoordelijk stellen voor hun daden?

Antoon 20 mei 2010 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 4761669)
Dat kan ik begrijpen, maar mensen laten uitkomen voor hun ideeën en visies vind ik een groter recht.

Kun je dan niet beter die betoging door laten gaan, en die 40 man oppakken en verantwoordelijk stellen voor hun daden?

Als je die 40 oppakken is er geen betoging. Spijtig voor het geld.

Xenophon 20 mei 2010 14:22

Citaat:

Dan wordt het politiebureau in brand gestoken en dan ziet iedereen weer dat het VB eigenlijk gelijk heeft.

En dat mag niet in Belgie.

Eberhard Leclerc 20 mei 2010 14:29

Past in exact dezelfde categorie als het verbieden van betogingen van het VB.

Door het 'selecteren' van demonstraties kan de lokale politiek zichzelf positioneren.

Een verbod op demonstraties is ten allen tijde verwerpelijk.

Vlaamse Patriot 20 mei 2010 14:40

Ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd niet begrijp dat iemand als Thielemans een betoging van zijn geïmporteerd kiesvee verbiedt. Overigens verbood hij ooit ook een betoging van de Europese Steden tegen Islamisering. Wat ik vanuit het standpunt van Thielemans dan weer wel begrijp.

Tejokus 20 mei 2010 14:45

Citaat:

Welke daden?

Als die betoging zou doorgaan dan is dat volgens mij (en imho)
een garantie voor problemen.

Carnivore 20 mei 2010 14:56

3 Bijlage(n)
Citaat:

De stad Brussel verbiedt een voor zaterdag (22 mei 2010) geplande betoging tegen het boerkaverbod.

Ik vind dit een zeer slecht signaal als hoofdstad van europa. Iedereen moet het recht hebben om voor zijn eigen mening op te komen.

nee waarschijnlijk omdat ze weten hoe het volk dat voor de boerka is zich weeral zal gedragen.

Tejokus 20 mei 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 4761805)
nee waarschijnlijk omdat ze weten hoe het volk dat voor de boerka is zich weeral zal gedragen.

Als ik die foto zo bezie dan zou Philips en Gilette daar nog veel geld kunnen
verdienen :lol::lol:

den dinges 20 mei 2010 16:06

Citaat:

Ze zouden die betoging moeten toelaten. En het VB uitnodigen op dezelfde dag en plaats een betoging te houden tegen de islamisering van Europa. De rest van België kijkt toe.8-)

illwill 20 mei 2010 16:22

Citaat:

Opkomen voor symbolen van onderdrukking van de vrouw moet verboden worden. Een prima beslissing en hopelijk komen er nog meer.

voicelesscharlie 20 mei 2010 17:33

Citaat:

Idioten hebben ook recht op spreken.
Ik ben tegen het verbod.

flatliner 20 mei 2010 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4761762)
Past in exact dezelfde categorie als het verbieden van betogingen van het VB.

Door het 'selecteren' van demonstraties kan de lokale politiek zichzelf positioneren.

Een verbod op demonstraties is ten allen tijde verwerpelijk.

2

Hollander 20 mei 2010 19:18

simpel, er is al een groot evenement gaande.

de organisatie is gevraagd op een andere dag te betogen maar heeft dat geweigerd. Vandaar het verbod.

ERLICH 20 mei 2010 19:37

Citaat:

Waarschijnlijk omdat men een anti islam betoging ook heeft verboden. En met de verkiezingen in het zicht zullen bepaalde pc politici waarschijnlijk ervan uitgaan dat indien ze het één verbieden ook nu juist voor de verkiezingen het ander ook moet worden verboden. U weet wel, alles voor de goede schijn tot na de verkiezingen. Voor de verkiezing de sterke man/vrouw, na de verkiezing de slappe laffe uier die zich laat melken door alles buiten, het brave "eigen volk".

Eigenzinnig 20 mei 2010 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4762225)
simpel, er is al een groot evenement gaande.

de organisatie is gevraagd op een andere dag te betogen maar heeft dat geweigerd. Vandaar het verbod.

Bovendien heeft een niet erkende organisatie de aanvraag ingediend en geen rechtspersoon zoals normaal wordt gedaan..

Het is ook geen kiesvee van Thielemans..het is een oproep aan radicale europese moslims uit een extremistisch hoekje

Xenophon 20 mei 2010 20:14

Een verboden betoging is natuurlijk veel leuker, zeker als het over opgehitste moslims gaat. :)

Cdude 20 mei 2010 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4762281)
Een verboden betoging is natuurlijk veel leuker, zeker als het over opgehitste moslims gaat. :)

:rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be