Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Politieke moord op komst? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139114)

Renesse 21 mei 2010 22:53

Politieke moord op komst?

Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

stropdrager 21 mei 2010 22:55

Julien Lahaut.

EddyBal 21 mei 2010 23:09

Welke koning was er "van de rots gevalen" ? ;)

Als men wil moorden, gelieve dan die lusten bot te vieren op onze koninklijke familie. Die winnen elk jaar euromilions, alleen : niet de spelers in europa, maar WIJ mogen dat betalen

Vlaanderen Boven 21 mei 2010 23:15

Dat is slechts een uiting van impotente frustratie, niets om je zorgen over te maken. Ik blijf het wel verbijsterend vinden hoe sommige Franstaligen die man zo kunnen haten terwijl hij uiteindelijk slechts zelfbeschikking voor Vlaanderen wil. Ondertussen eist bijna de gehele Franstalige politieke klasse, Maingain op kop, de annexatie van recentelijk etnisch gezuiverde Vlaamse gebieden (om het dramatisch voor te stellen), maar ik heb nog niets gehoord over communautaire doodsbedreigingen aan het adres van hun politici.

P.S. Welke Franstalige fora bezoek jij zoal? Lijkt me wel interessant om daar eens een kijkje te nemen en het niveau van mijn Frans wat op te krikken. En eveneens om wat kaakslagen te verzamelen als extra brandstof voor mijn Vlaamsgezindheid.

Xenophon 21 mei 2010 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4764153)
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

Arme Bart!

Want zijn offer op het altaar van de eeuwige roem zou nutteloos blijken te zijn.

Svennies 21 mei 2010 23:45

Citaat:

hoezo, nooit destijds de RTBF bijdrage "bye bye belgium" gezien...

Zélfs dan waren de vernietigende kritieken uitsluitend richting Vlaanderen legio voor een programma dat ze zélf hadden bedacht....

bekijk het hier maar....

http://www.youtube.com/watch?v=AmcsA9DMPTw

mdf 21 mei 2010 23:47

ze bedreigen de man al nog voor hij de verkiezingen gewonnen heeft , ze gunnen ons niets..

Scarabaeida 22 mei 2010 00:04

Het woord burgeroorlog en vergelijkingen met Joegoslavië zijn ook legio in Franstalige reacties bij kranten; iets wat zo goed als niet voorkomt in Vlaanderen.

mdf 22 mei 2010 00:41

ach het zijn moeilijke mensen , geen probleem zolang ze aan hun kant vd taalgrens en uit onze zakken blijven

nihao 22 mei 2010 06:15

Citaat:

ach het zijn moeilijke mensen
Ja, wat wil je, als je je in zo'n taal moet uitdrukken ?

"Je vous prie, Cher Monsieur, d' agréér l'expression de mes sentiments les plus ..." om een briefje met "Hoogachtend,..." te beëindigen. Moet je wel hoorndol van worden.

Zwartengeel 22 mei 2010 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 4764231)
Het woord burgeroorlog en vergelijkingen met Joegoslavië zijn ook legio in Franstalige reacties bij kranten; iets wat zo goed als niet voorkomt in Vlaanderen.

In Joegoslavië waren het anders ook diegenen die vonden dat er niets aan de bestaande toestand mocht veranderen die de lont in het kruitvat gestoken hebben.

4x10E6 22 mei 2010 07:58

Citaat:

Mijn waarde, heeft u ooit al eens stilgestaan bij de weinig paisibele bewoordingen die op dit forum gehanteerd worden ten aanzien van niet-blokkers en niet-nva'ers?

Hoedanook, de heer De Wever spint garen bij Franstalige verbale aggressiviteit .. tant qu'il en profite ..

EddyBal 22 mei 2010 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 4764310)
Mijn waarde, heeft u ooit al eens stilgestaan bij de weinig paisibele bewoordingen die op dit forum gehanteerd worden ten aanzien van niet-blokkers en niet-nva'ers?

én omgekeerd.. en buiten dit forum, door de politiekers?
Citaat:

Hoedanook, de heer De Wever spint garen bij Franstalige verbale aggressiviteit .. tant qu'il en profite ..
Tja, als men op de VRT zou berichten over de Franstalige fora, dan bestonden er maar 2 partijen meer in Vlaanderen... én 1 zeteltje voor Christian ;)

Henri1 22 mei 2010 08:07

Citaat:

Steek uw hand eerst eens in "Eigen Boezem" en kijk eens goed hoe hier over anderstaligen, Islamieten, Marokkanen en andere niet-vlamingen gesproken wordt.

Op dit moment hebben de Islamieten en de andere culturen het veld moeten ruimen om plaats te maken voor de Walen.

EddyBal 22 mei 2010 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4764316)
Steek uw hand eerst eens in "Eigen Boezem" en kijk eens goed hoe hier over anderstaligen, Islamieten, Marokkanen en andere niet-vlamingen gesproken wordt.

Op dit moment hebben de Islamieten en de andere culturen het veld moeten ruimen om plaats te maken voor de Walen.

Eh, JA, en volmondig. Maar: in acht nemend dat men gewoonlijk met Walen, eiegnlijk over de politici spreekt. En bij de buitenlanders over de extremisten.

Henri1 22 mei 2010 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4764317)
Eh, JA, en volmondig. Maar: in acht nemend dat men gewoonlijk met Walen, eiegnlijk over de politici spreekt. En bij de buitenlanders over de extremisten.

Mangain wordt hier altijd met naam en rang genoemd.
Daerden, Reynders en Di Rupo ook.

Had U nog vragen ?

winnezele 22 mei 2010 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 4764310)

zeker ook omgekeerd. is van beide kant verkeerd.
maar op forum van 'Le Soir' is het vulgair, rascistisch, vlaming-hatend.

EddyBal 22 mei 2010 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4764318)
Mangain wordt hier altijd met naam en rang genoemd.
Daerden, Reynders en Di Rupo ook.

Had U nog vragen ?

Wel Henri, dat zijn politiekers he. Ik geef jou gelijk en jij mij. We zijn het eens.

Garry 22 mei 2010 08:29

Zal wel niet zo'n vaart lopen zeker. Ook al krijgt BDW meer dan 800000 voorkeurstemmen, Le Roi zal nog eerder iemand van groen aanduiden als formateur ook al heeft die geen enkele voorkeurstem.

Henri1 22 mei 2010 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4764326)
Zal wel niet zo'n vaart lopen zeker. Ook al krijgt BDW meer dan 800000 voorkeurstemmen, Le Roi zal nog eerder iemand van groen aanduiden als formateur ook al heeft die geen enkele voorkeurstem.

Komaan Garry, je kunt beter dan dit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be