Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Aktie burgerlijke ongehoorzaamheid : BHV (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139198)

Hendrik de Stoute 24 mei 2010 11:12

Aktie burgerlijke ongehoorzaamheid : BHV

1 Bijlage(n)
Stijn Meuris heeft er genoeg van, wij ook! Zijn oplossing is echter niet de onze. Verwacht van ons dus geen oproep om niet te gaan stemmen. Wel roepen wij op om de stembusgang die door de niet-splitsing van BHV ongrondwettig is onmogelijk te maken en alle medewerking aan de organisatie ervan te weigeren.

de kleine 24 mei 2010 11:55

Ik werk niet mee.

Geert C 24 mei 2010 12:59

De organisatie van de verkiezingen boycotten maar wel gaan stemmen, hebben jullie soms stage gelopen bij Michel Doomst? :-P

filosoof 24 mei 2010 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4767598)
De organisatie van de verkiezingen boycotten maar wel gaan stemmen, hebben jullie soms stage gelopen bij Michel Doomst? :-P

Burgemeesters die een aantal oproepingsbrieven sturen in een andere taal dan de voogdijminister zegt worden gestraft met niet-benoeming, burgemeesters die verkiezingen weigeren te organizeren maar wel op een lijst staan krijgen van te voren amnestie van de voogdijminister. Koning Ubu....:
http://www.gutenberg.org/files/16884...-h/16884-h.htm

Jaani_Dushman 24 mei 2010 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4767598)

Je bent inhoudelijk tot sterkere argumenten in staat, Geert.

Geert C 24 mei 2010 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4767621)
Je bent inhoudelijk tot sterkere argumenten in staat, Geert.

Het zoveelste topic over deze kwestie is geen inhoudelijke argumenten waard, vind ik. Maar geef toe dat het een beetje vreemd is om enerzijds te zeggen dat je de organisatie van deze stembusgang onmogelijk wil maken terwijl je anderzijds verklaart dat je wel wilt dat de mensen gaan stemmen. :-D

Jaani_Dushman 24 mei 2010 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4767631)
Het zoveelste topic over deze kwestie is geen inhoudelijke argumenten waard, vind ik.

Akkoord. ;-)

Citaat:

Maar geef toe dat het een beetje vreemd is om enerzijds te zeggen dat je de organisatie van deze stembusgang onmogelijk wil maken terwijl je anderzijds verklaart dat je wel wilt dat de mensen gaan stemmen. :-D

Ik vind dat helemaal niet vreemd. Iedere andere positie zou gewoon dom zijn.
Het feit dat CD&V enkele jaren geleden tegen de provinciale kieskringen was, belette hen ook niet om mee te doen met de latere verkiezingen.
Het feit dat het VB tegen het vreemdelingenstemrecht is, belet hen ook niet om mee te doen met de verkiezingen.

Zucht 24 mei 2010 13:30

Citaat:

Het zoveelste topic over deze kwestie is geen inhoudelijke argumenten waard, vind ik. Maar geef toe dat het een beetje vreemd is om enerzijds te zeggen dat je de organisatie van deze stembusgang onmogelijk wil maken terwijl je anderzijds verklaart dat je wel wilt dat de mensen gaan stemmen. :-D

Dat is helemaal niet vreemd. In de wiskundige logica kan men bewijzen dat, indien er binnen een formeel systeem één theorema gevonden kan worden dat zowel waar is als niet waar, dan volgt daaruit dat om het even welk theorema waar is. M.a.w. alles kan.
Hier is een situatie geschapen waar de verkiezingen zowel voor en tegen de grondwet zijn.
Bijgevolg mag iedereen om het even wat aanvangen met deze verkiezingen. Het is allemaal even (on)wettig.

(Niet-verkozenen in HV zullen zelfs een schadevergoeding mogen eisen, zo blijkt.)

De burgemeesters van HV zorgen er gewoon voor dat die absurde situatie, geschapen door de regering, in het zoeklicht blijft. Net zoals ze al gedaan hebben in 2007 en 2009. Verder gaan de verkiezingen gewoon door. Persoonlijk denk ik dat er weinig kans is dat er nog een min-of-meer stabiele federale regering gevormd zal kunnen worden, en dat zal dan niet de fout van de burgemeesters zijn.

de kleine 24 mei 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4767613)
Burgemeesters die een aantal oproepingsbrieven sturen in een andere taal dan de voogdijminister zegt worden gestraft met niet-benoeming, burgemeesters die verkiezingen weigeren te organizeren maar wel op een lijst staan krijgen van te voren amnestie van de voogdijminister. Koning Ubu....:
http://www.gutenberg.org/files/16884...-h/16884-h.htm

Terecht. De niet benoemde burgemeesters volgens de wet niet. De andere burgemeesters net wel.

jogo 24 mei 2010 13:44

Citaat:

Is dat zoiets als rijden met de handrem op verplichtend te maken ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be