![]() |
Welke verkiezingen zijn spannender?
Binnenkort gaan wij met zijn allen weer naar de stembus. Dat komt omdat de Nederlandse politici zo jaloers waren dat hun collega's aan jullie kant van de grens tot 13 juni weer lekker campagne mochten voeren dat ze er zelf voorgekropen zijn en op de 9e al aan de beurt zijn om te juichen of te spreken van fraude.
Nu zijn de Belgische verkiezingen alweer de zoveelste die vooral om BHV lijken te draaien en waarschijnlijk zijn er binnen een jaar weer nieuwe nodig, maar het blijft spannend natuurlijk, want gaat het land nou nog ergens heen en mogen we straks weer alle bestuurssuperlatieven afstoffen om wat vast weer de grootste crisis uit de geschiedenis van België te beschrijven en te bezweren? In Nederland draaien de verkiezingen ondertussen om die andere crisis, u weet wel, die met die centjes die opeens uit die Amerikaanse banken verdwenen waren. Op het eerste gezicht doodnormale verkiezingen, waren het niet dat de Nederlander van gekkigheid niet meer weet waar hij zijn stem moet laten. Met nog twee weken te gaan zijn de peilingen nog verre van uitgekristalliseerd. Als je mensen in Februari had verteld dat de strijd om het premierschap tussen Cohen en Rutte zouden gaan had niemand je geloofd, en met het tempo waarop er momenteel gezweefd word weten we niet eens zeker of het inderdaad wel tussen hen zal gaan. ![]() Vandaar de grote vraag: welke verkiezingen zijn, puur objectief bekeken (de mensen die je eigen geld afpakken zijn altijd interessanter dan de mensen die andermans zorg verkloten), het minst oninteressant? Aan u de vloer. |
Onbegrijpelijk die score van de Pvda
|
Onbegrijpelijk die score van de VVD
|
Normaal zou ik zeggen de Nederlandse (ik hou van GroenLinks en de SP) maar nu het hier in Leuven zo spannend is voor de zetel van Eva Brems zeg ik zeggen: de Belgische
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 67580 |
Citaat:
(en het staat u altijd vrij het advies van die stemtest n�*ét te volgen he;-)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Duvel.
Uiteraard. |
Citaat:
De nieuwe Nederlandse regering kan al bezig zijn met de volgende verkiezingen voor te bereiden, terwijl men in België nog bezig is met de huidige ontslagnemende regering volmacht te geven om belangrijke zaken te behandelen wegens gebrek aan nieuwe regering. Het zijn dus de uitslagen en regeringsvorming in België die het interessantste zullen zijn. En dan vooral, hoelang gaat het duren voor er een nieuwe regering in België kan voorgesteld worden. Ik zie Leterme II nog aanblijven tot 2014. Met een volle bak Duvel wacht ik op de uitslag van beide verkiezingen en de regeringsvoorstellingen. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 67612 |
België, met ruime voorsprong. Simpelweg omdat in Nederland die communautaire dimensie niet speelt.
|
De Belgische, vind ik als Nederlander. De toekomst van het land staat op het spel. In Nederland krijgen we waarschijnlijk een coalitie van CDA VVD D'66 of VVD PvdA D'66. Het was spannend, maar de VVD profileert zich onder Rutte erg goed en rooft de PVV en het CDA leeg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be