Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke verkiezingen zijn spannender? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139201)

Bovenbuur 24 mei 2010 13:10

Welke verkiezingen zijn spannender?

Binnenkort gaan wij met zijn allen weer naar de stembus. Dat komt omdat de Nederlandse politici zo jaloers waren dat hun collega's aan jullie kant van de grens tot 13 juni weer lekker campagne mochten voeren dat ze er zelf voorgekropen zijn en op de 9e al aan de beurt zijn om te juichen of te spreken van fraude.
Nu zijn de Belgische verkiezingen alweer de zoveelste die vooral om BHV lijken te draaien en waarschijnlijk zijn er binnen een jaar weer nieuwe nodig, maar het blijft spannend natuurlijk, want gaat het land nou nog ergens heen en mogen we straks weer alle bestuurssuperlatieven afstoffen om wat vast weer de grootste crisis uit de geschiedenis van België te beschrijven en te bezweren?
In Nederland draaien de verkiezingen ondertussen om die andere crisis, u weet wel, die met die centjes die opeens uit die Amerikaanse banken verdwenen waren. Op het eerste gezicht doodnormale verkiezingen, waren het niet dat de Nederlander van gekkigheid niet meer weet waar hij zijn stem moet laten. Met nog twee weken te gaan zijn de peilingen nog verre van uitgekristalliseerd. Als je mensen in Februari had verteld dat de strijd om het premierschap tussen Cohen en Rutte zouden gaan had niemand je geloofd, en met het tempo waarop er momenteel gezweefd word weten we niet eens zeker of het inderdaad wel tussen hen zal gaan.

Vandaar de grote vraag: welke verkiezingen zijn, puur objectief bekeken (de mensen die je eigen geld afpakken zijn altijd interessanter dan de mensen die andermans zorg verkloten), het minst oninteressant? Aan u de vloer.

garfield 24 mei 2010 13:31

Onbegrijpelijk die score van de Pvda

Jaani_Dushman 24 mei 2010 13:32

Onbegrijpelijk die score van de VVD

toccata 24 mei 2010 13:36

Normaal zou ik zeggen de Nederlandse (ik hou van GroenLinks en de SP) maar nu het hier in Leuven zo spannend is voor de zetel van Eva Brems zeg ik zeggen: de Belgische

fonne 24 mei 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4767658)
Normaal zou ik zeggen de Nederlandse (ik hou van GroenLinks en de SP) maar nu het hier in Leuven zo spannend is voor de zetel van Eva Brems zeg ik zeggen: de Belgische

Pff, de zetel van Eva Brems. Blijf dromen joh. Die krijgt een nog grotere afstraffing over zich dan Christine van Broeckhoven van de SP.A vorige keer. Betweterige professorinnen scoren niet goed. Ook al is betweterigheid natuurlijk het handelsmerk van Groen Wijsvingertje en past ze daarmee perfect in het wat zweverige elitaristische gedoe van de partij.

Jazeker 24 mei 2010 13:58

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4767658)

Ow... I'm sorry... I am so very sorry.

Bijlage 67580

toccata 24 mei 2010 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4767697)

Het zou men ten zeerste verbazen mocht ze zó goed zijn dat ze zelfs de rechts-nationalistische kiezers binnenhaalt:-P
(en het staat u altijd vrij het advies van die stemtest n�*ét te volgen he;-))

Jazeker 24 mei 2010 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4767697)

Bijlage 67580

Niet dat er veel van klopt. Ik heb geen enkele affiniteit met FDW. Ook niet met JMDD of Ornelis. Gerolf kan er nog mee door. De andere kant klopt wel... geen van die drie kan ik luchten.

Jazeker 24 mei 2010 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4767716)
Het zou men ten zeerste verbazen mocht ze zó goed zijn dat ze zelfs de rechts-nationalistische kiezers binnenhaalt:-P
(en het staat u altijd vrij het advies van die stemtest n�*ét te volgen he;-))

Ik zal wel mijn eigen interne stem volgen bij de verkiezingen. Ik laat met niet leiden door zulks prul. Altijd wel eens leuk om deel te nemen.

Max van Dietschland 24 mei 2010 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4767652)
Onbegrijpelijk die score van de VVD

Onbegrijpelijk waarom NVU daar niet bijstaat !

Dronkoers 24 mei 2010 20:03

Duvel.

Uiteraard.

Jantje 24 mei 2010 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4767619)
Binnenkort gaan wij met zijn allen weer naar de stembus. Dat komt omdat de Nederlandse politici zo jaloers waren dat hun collega's aan jullie kant van de grens tot 13 juni weer lekker campagne mochten voeren dat ze er zelf voorgekropen zijn en op de 9e al aan de beurt zijn om te juichen of te spreken van fraude.
Nu zijn de Belgische verkiezingen alweer de zoveelste die vooral om BHV lijken te draaien en waarschijnlijk zijn er binnen een jaar weer nieuwe nodig, maar het blijft spannend natuurlijk, want gaat het land nou nog ergens heen en mogen we straks weer alle bestuurssuperlatieven afstoffen om wat vast weer de grootste crisis uit de geschiedenis van België te beschrijven en te bezweren?
In Nederland draaien de verkiezingen ondertussen om die andere crisis, u weet wel, die met die centjes die opeens uit die Amerikaanse banken verdwenen waren. Op het eerste gezicht doodnormale verkiezingen, waren het niet dat de Nederlander van gekkigheid niet meer weet waar hij zijn stem moet laten. Met nog twee weken te gaan zijn de peilingen nog verre van uitgekristalliseerd. Als je mensen in Februari had verteld dat de strijd om het premierschap tussen Cohen en Rutte zouden gaan had niemand je geloofd, en met het tempo waarop er momenteel gezweefd word weten we niet eens zeker of het inderdaad wel tussen hen zal gaan.

Vandaar de grote vraag: welke verkiezingen zijn, puur objectief bekeken (de mensen die je eigen geld afpakken zijn altijd interessanter dan de mensen die andermans zorg verkloten), het minst oninteressant? Aan u de vloer.

Eigenlijk zijn ze beide even interessant, maar de uitslag in België kan voor vuurwerk zorgen, terwijl die in Nederland enkel een beleidsverandering kan inhouden.
De nieuwe Nederlandse regering kan al bezig zijn met de volgende verkiezingen voor te bereiden, terwijl men in België nog bezig is met de huidige ontslagnemende regering volmacht te geven om belangrijke zaken te behandelen wegens gebrek aan nieuwe regering.

Het zijn dus de uitslagen en regeringsvorming in België die het interessantste zullen zijn.
En dan vooral, hoelang gaat het duren voor er een nieuwe regering in België kan voorgesteld worden.
Ik zie Leterme II nog aanblijven tot 2014.

Met een volle bak Duvel wacht ik op de uitslag van beide verkiezingen en de regeringsvoorstellingen.

Firestone 24 mei 2010 20:24

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4768151)

Die staat er wel bij, de onderste lijn.

Bijlage 67612

Vlaanderen Boven 24 mei 2010 20:45

België, met ruime voorsprong. Simpelweg omdat in Nederland die communautaire dimensie niet speelt.

LiberaalNL 24 mei 2010 21:18

De Belgische, vind ik als Nederlander. De toekomst van het land staat op het spel. In Nederland krijgen we waarschijnlijk een coalitie van CDA VVD D'66 of VVD PvdA D'66. Het was spannend, maar de VVD profileert zich onder Rutte erg goed en rooft de PVV en het CDA leeg.

LiberaalNL 24 mei 2010 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4768151)

Meen je dat nou serieus?

toccata 24 mei 2010 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4768206)
Die staat er wel bij, de onderste lijn.

:lol::lol:

Weezer 24 mei 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4768297)
De Belgische, vind ik als Nederlander. De toekomst van het land staat op het spel. In Nederland krijgen we waarschijnlijk een coalitie van CDA VVD D'66 of VVD PvdA D'66. Het was spannend, maar de VVD profileert zich onder Rutte erg goed en rooft de PVV en het CDA leeg.

Rutte was gisteren idd verreweg de beste in het debat. Onbegrijpelijk dat Cohen als 2e verkozen werd...

Bovenbuur 24 mei 2010 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 4768366)
Rutte was gisteren idd verreweg de beste in het debat. Onbegrijpelijk dat Cohen als 2e verkozen werd...

De "experts" vonden hem toch laatste?

Weezer 24 mei 2010 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4768421)
De "experts" vonden hem toch laatste?

Dat dan weer wel. De enige reden die ik kan verzinnen voor de tweede plaats van Cohen is dat linkse mensen het niet over hun hart kunnen verkrijgen op een rechtse kandidaat te stemmen. Je zet 'experts' overigens terecht tussen aanhalingstekens...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be