Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Militant Vlaams Belang aangevallen in Sint-Niklaas (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139301)

Politics.be 26 mei 2010 16:30

Militant Vlaams Belang aangevallen in Sint-Niklaas

Vandaag, dinsdag 25 mei '10, omstreeks 19 uur is een militant van het Vlaams Belang, S.O. uit Sint-Gillis-Waas, op brutale wijze aangevallen door een man met een hond aan de achterkant van het station van Sint-Niklaas. Het jonge slachtoffer, dat geen enkele aanleiding had gegeven tot dergelijk geweld, legt op dit moment een verklaring af bij de politie van Sint-Niklaas en moet nadien nog naar de spoedafdeling van het ziekenhuis voor de nodige vaststellingen (kneuzingen, diverse schaafwonden, gekloofde lip, hersenschudding…).

S.O. was de voorbije uren met een ploeg militanten van het Vlaams Belang op pad om te plakken op de officiële borden in Sint-Niklaas. Toen zijn taak er op zat, werd hij omstreeks 19 uur met de auto aan de voorkant van het station afgezet door de militanten van het Vlaams Belang, waarbij aan de wagen van de Vlaams Belangers duidelijk zichtbaar was dat het ging om een voertuig van het Vlaams Belang. Blijkbaar moet de aanvaller dit gezien hebben en hem gevolgd zijn tot aan de achterkant van het station waarna hij en zijn hond hem hebben aangevallen. Er is een getuige die alles van nabij gezien heeft en de feiten bevestigt. S.O. dient dan ook klacht in tegen betrokkene wegens slagen en verwondingen en het laat zich hierin juridisch bijstaan door het Vlaams Belang.

Als bijlage de foto van de dader (omwille van privacyredenen onherkenbaar gemaakt) met hond zoals die door het slachtoffer en de getuige werden herkend.

Het Vlaams Belang veroordeelt scherp deze daad van agressie tegen militanten van het Vlaams Belang en hoopt dat het de komende weken bij dit ene incident blijft. De partij betreurt de sfeer die gecreëerd wordt waarbij sommigen menen dat geweld op Vlaams Belangers is getolereerd.

Tanguy Veys
Regiosecretaris Dendermonde-Sint-Niklaas

Bron: politics.be

hurricane 26 mei 2010 16:40

Weer eens een daad van verdraagzaam links ?
Men zou rond dat volkje een cordon sanitaire moeten aanleggen...

toccata 26 mei 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4771646)
Weer eens een daad van verdraagzaam links ?
Men zou rond dat volkje een cordon sanitaire moeten aanleggen...

U weet welke partijkaart de vermeende aanvaller heeft?

dominatrix 26 mei 2010 18:58

Wij zijn vrijdag 7 mei 's morgens met 14 militanten de borden beginnen beplakken, de dinsdag toen men in Brussel de campagne lanceerde zijn we dan borden beginnen plaatsen met 2 camionette's met telkens 3 personen.

We hebben 8 vrijwilligers meer dan de vorige campagnes en zijn dus opmerkelijk sneller en meer zichtbaar. Het aantal gevallen van agressie is desalniettemin niet recht evenredig met onze vergrootte maatschappelijke aanwezigheid. Gelukkig...

Veel opgestoken duimen maar natuurlijk ook de gebruikelijke middevingers etc. Alhoewel dat echt wel meevalt dit jaar... Of dat goed is of slecht is natuurlijk een andere vraag. 8-)

Voorts hangt het er echt vanaf waar in de regio je bent. Op wat heel hevige verbale agressie van allochtonen na hebben wij gelukkig deze campagne vooralsnog niet te maken gehad met hetgeen onze collega militant hierboven overkomen is. Nu ga ik omwille van mijn werk natuurlijk niet alle dagen mee. We verdelen alles zo goed mogelijk. Mensen die borden plaatsen, anderen die ze beplakken, nog andere die markten doen, weer anderen die gaan bussen... maar hetgeen natuurlijk wel blijft opvallen is het aantal vernielde borden dat althans in onze regio toch ieder jaar status quo blijft. Wij hebben er op dit eigenste moment 8 vernielde op 100 en dat is ongeveer hetzelfde als 2009.

Ik wens mijn collega militant van harte beterschap en veel goeie moed!

dominatrix 26 mei 2010 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4771708)

Hehe.

't is begrijpelijk, maar dat kunnen we natuurlijk niet zeggen.

dominatrix 26 mei 2010 19:13

Je mag bij mijn bordenaantal een 9de slachtoffer toevoegen: Mijn lieftallige wederhelft weet me net te melden dat men in Meeuwen een bord van ons beklad heeft... De lokale afdeling had er zo een toren gemaakt met op een 2m hoogte ons campagnebord, een meter daarboven een banner met 'VLAANDEREN ONAFHANKELIJK' en daarbij dan een wapperende Vlaamse leeuw... Zo hoog zijn ze niet gekomen.

artisjok 26 mei 2010 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4771708)

Is dit van belang?
Zelfs als steken ze hun eigen secretariaat in brand; dan beschuldigen ze nog links.
Het is folklore.

Praetorian 26 mei 2010 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4771976)
Is dit van belang?
Zelfs als steken ze hun eigen secretariaat in brand; dan beschuldigen ze nog links.
Het is folklore.

Of een militant steekt zijn eigen café in brand.
Het VB bezit alleszins weinig creativiteit qua modus operandi.

dominatrix 26 mei 2010 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4771976)
Het is folklore.

Evenzo al dat blokgebuster folklore geworden is ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be