Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brouwerijfamilies rijkste drie families van België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139302)

Scherven A. Mok 26 mei 2010 16:47

Brouwerijfamilies rijkste drie families van België

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._rijkstebelgen

Diezelfde die ze met het mes op de keel hebben moeten dwingen om geen mensen te ontslaan ondanks dikke winsten. Inderdaad. Zegt genoeg lijkt me.
Proficiat trouwens aan de familie Colruyt die weliswaar zes keer minder vermogen heeft maar die een vrij deftig beleid naar hun personeel toe lijken te voeren. Alleszins beter als dat van die rijkste Duitsers van Aldi.

hurricane 26 mei 2010 16:55

3,6 miljard Euro op een jaar.
En maar prijzen omhoog jagen.
'Ja, want onze kosten stijgen ook' :roll:
Voor mij al een hele tijd geen bier meer.
Een wit wijntje daarentegen ...

mdf 26 mei 2010 16:58

en wie wringt zich daar op een stoel in de raad van bestuur ..

nomade 26 mei 2010 17:05

Zo gaat dat altijd bij grote en rijke firma's. Men doet zowat alles om vette winsten te behouden. Managers krijgen vaak hallucinante lonen, premies of bonussen en zitten nog te twijfelen of ze wel iemand in dienst zouden nemen voor een dringende vacature die overigens misschien 1/20 van hun loon per jaar zou verdienen.

hurricane 26 mei 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nomade (Bericht 4771697)
Zo gaat dat altijd bij grote en rijke firma's. Men doet zowat alles om vette winsten te behouden. Managers krijgen vaak hallucinante lonen, premies of bonussen en zitten nog te twijfelen of ze wel iemand in dienst zouden nemen voor een dringende vacature die overigens misschien 1/20 van hun loon per jaar zou verdienen.

Een reden te meer om vermogensbelasting in te voeren.
Tenslotte toch maar dik verdient op de rug van de kleine man.

gehuigert 26 mei 2010 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4771709)

Dan trekken ze gewoon weg uit België. Vermogensbelastingen kunnen werken op Europees niveau, maar dat eens in België regelen, doesn't work

Scherven A. Mok 26 mei 2010 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4771715)
Dan trekken ze gewoon weg uit België. Vermogensbelastingen kunnen werken op Europees niveau, maar dat eens in België regelen, doesn't work

Gewoon ontvoeren en afknallen als ze gaan lopen.

gehuigert 26 mei 2010 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4771718)

Ik stem voor

hurricane 26 mei 2010 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4771715)

Er zal nog heel wat moeten gebeuren op Europees niveau.
Bijvoorbeeld de loonkost overal dezelfde in Europa.
Trouwens, Europa is een lege fles.

Xenophon 26 mei 2010 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4771718)

En hun vrouwen en dochters verkrachten.

En daarna die levend in brand steken.

hurricane 26 mei 2010 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4771768)
En hun vrouwen en dochters verkrachten.

En daarna die levend in brand steken.

Niks.
Al hunnen brol zélf laten opzuipen tot ze ne kater hebben van hier tot ginder.
ALLE dagen ;-)

AdrianHealey 26 mei 2010 18:03

Jaloezie is, zo blijkt, een krachtig menselijk gevoel.

Tejokus 26 mei 2010 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4771661)

Diezelfde die ze met het mes op de keel hebben moeten dwingen om geen mensen te ontslaan ondanks dikke winsten. Inderdaad. Zegt genoeg lijkt me.
Proficiat trouwens aan de familie Colruyt die weliswaar zes keer minder vermogen heeft maar die een vrij deftig beleid naar hun personeel toe lijken te voeren. Alleszins beter als dat van die rijkste Duitsers van Aldi.

Of Lidl.... heb dat gevolgd via diverse programma's op de Duitse tv.

gehuigert 26 mei 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4771661)

vrij deftig? Zelfs dat is naar mijn mening een understatement, als ge weet dat de mensen in colruyt een opleiding van 3 dagen moeten volgen voor aan de kassa te mogen staan enzo, voor mij is colruyt echt de betere supermarkt dans la belgique

Bob 26 mei 2010 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4771709)

Ge zult het aantal rijke Belgen nogal zien dalen ;-)
Maar ja, handel in hard drugs, loont blijkbaar.

Bob 26 mei 2010 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4771792)

Probleem is misschien dat niet iedereen gelijke kansen krijgt. Maar langs den andere kant heb ik ook wel den indruk dat sommigen zich liever bezig houden met te zagen, in plaats van de kansen te grijpen, die wel aanwezig zijn.

AdrianHealey 26 mei 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4771823)
Probleem is misschien dat niet iedereen gelijke kansen krijgt. Maar langs den andere kant heb ik ook wel den indruk dat sommigen zich liever bezig houden met te zagen, in plaats van de kansen te grijpen, die wel aanwezig zijn.

Het probleem is vooral de 'iemand heeft heel veel geld, dus die iemand is per definitie een onmens'-mentaliteit.

gehuigert 26 mei 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4771833)
Het probleem is vooral de 'iemand heeft heel veel geld, dus die iemand is per definitie een onmens'-mentaliteit.

Nee, maar eerst zoveel mensen afdanken en dan zien dat ze zoveel winst maken<- ik kan verstaan dat dat wrevel opwekt. Kijk naar colruyt bvb., die heeft geen last van stakingen enz omdat hij zijn personeel goed behandelt. Hetzelfde met makro en delhaize.

AdrianHealey 26 mei 2010 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4771848)
Nee, maar eerst zoveel mensen afdanken en dan zien dat ze zoveel winst maken<- ik kan verstaan dat dat wrevel opwekt.

Ik versta vooral dat mensen vooral uit onbegrip zo'n zaken afkeuren.

Het is onzinnig om te denken dat ondernemingen - en de werkplaatsen daar - moeten dienen als liefdadigheidsinstellingen.

Sfax 26 mei 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4771792)

Inderdaad.
Wel aandoenlijk om te zien, dat "die heeft meer dan ikzelf en dat is niet eerlijk"-geroep. Allemaal calimerokes :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be