Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Meerdere draden over eenzelfde onderwerp (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139350)

Karma 27 mei 2010 09:26

Meerdere draden over eenzelfde onderwerp

Eigenlijk wel vervelend ... er komt iets in de gazet en plots hebben we hier drie vier draden over eenzelfde onderwerp. Vaak zijn ze zelfs niet in hetzelde forum te zien maar in verschillende (maatschappelijke, K&K, binnenland ....... ).
Zou het geen goed gedacht zijn om ALLE nieuwe draden tijdelijk (bvb een dag) op eenzelfde forum te plaatsen zodat men met één oogopslag kan zien of er reeds een draad is aangemaakt over een bepaald onderwerp? Nadien zou het dan kunnen "verhuizen" naar het forum waar het thuishoort.
Ik vermoed dat het voor de mod's zelfs gemakkelijker zou zijn om het te ordenen en te volgen op deze manier.

vlijmscherp 27 mei 2010 09:52

als je op "nieuwe berichten" klikt, zie je meestal snel welke nieuwe topics er juist zijn gemaakt.

Karma 27 mei 2010 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4772916)
als je op "nieuwe berichten" klikt, zie je meestal snel welke nieuwe topics er juist zijn gemaakt.

Ja, dat weet ik maar blijkbaar wordt dat automatisme niet gehanteerd bij het maken van een nieuwe draad. Mensen zitten ook niet allemaal terzelfdertijd aan hun computer waardoor er dus wel eens enkele uren later eenzelfde draad wordt gemaakt dat er al staat. Mocht men enkel maar in één forum een topic kunnen starten (die er bijvoorbeeld één volle dag blijft staan) dan veronderstel ik dat er heel wat "dubbele" titels zouden worden gemaakt. Dat forum zou "startforum" of zo kunnen worden gedoopt.

Txiki 27 mei 2010 10:06

Ik vind dit eigenlijk best wel een goed voorstel.

vlijmscherp 27 mei 2010 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4772926)
Ja, dat weet ik maar blijkbaar wordt dat automatisme niet gehanteerd bij het maken van een nieuwe draad. Mensen zitten ook niet allemaal terzelfdertijd aan hun computer waardoor er dus wel eens enkele uren later eenzelfde draad wordt gemaakt dat er al staat. Mocht men enkel maar in één forum een topic kunnen starten (die er bijvoorbeeld één volle dag blijft staan) dan veronderstel ik dat er heel wat "dubbele" titels zouden worden gemaakt. Dat forum zou "startforum" of zo kunnen worden gedoopt.

en na die dag moeten de mods die topics in het juiste subforum zetten?

Karma 27 mei 2010 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4772926)

ik bedoelde hier natuurlijk "heel wat MINDER dubbele titels" Foutje dat ik nu pas zie.

Karma 27 mei 2010 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4772948)
en na die dag moeten de mods die topics in het juiste subforum zetten?

Over het hoe en wanneer moeten de mod's uiteraard beslissen. Ik vermoed dat het wel eens heel wat werk zou kunnen besparen en op die manier vermijd men tevens strafpunten om in een verkeerd forum te zetten.

't Is trouwens niet altijd zo duidelijk waar het moet komen vind ik. Sommige titels horen in meerdere forums thuis.

Anna List 27 mei 2010 13:15

mss gewoon de mogelijkheid om nieuwe draden te openen schrappen ...

alles is toch al gezegd, t is gewoon een kwestie van goed zoeken in de archieven

Pericles 27 mei 2010 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4773344)
mss gewoon de mogelijkheid om nieuwe draden te openen schrappen ...

alles is toch al gezegd, t is gewoon een kwestie van goed zoeken in de archieven

Nee Anna, ge vergist u, er is nog geen draad over penisverlenging. :-D

eno2 1 juni 2010 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4772868)
Eigenlijk wel vervelend ... er komt iets in de gazet en plots hebben we hier drie vier draden over eenzelfde onderwerp. Vaak zijn ze zelfs niet in hetzelde forum te zien maar in verschillende (maatschappelijke, K&K, binnenland ....... ).
Zou het geen goed gedacht zijn om ALLE nieuwe draden tijdelijk (bvb een dag) op eenzelfde forum te plaatsen zodat men met één oogopslag kan zien of er reeds een draad is aangemaakt over een bepaald onderwerp? Nadien zou het dan kunnen "verhuizen" naar het forum waar het thuishoort.
Ik vermoed dat het voor de mod's zelfs gemakkelijker zou zijn om het te ordenen en te volgen op deze manier.

In mijn geval is dat niet nodig, want als ik een dubbelthread open, dan wordt dat onmiddelijk gerapporteerd door Raf en door moderatie weggehaald.

Wanneer ik een dubbeldraad rapporteer van wie dan ook, dan blijft die staan.

maar je voorstel is heel interessant voor anderen en voor andere redenen.

Het heeft een direct overzicht op alle nieuwe draden, niet alleen op dubbeldraden.

Het laat ook een directe correctie toe in geval van verkeerd subforum, nog voor de draad ingeplaatst wordt.

Doen dus!

eno2 1 juni 2010 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4773326)
ik bedoelde hier natuurlijk "heel wat MINDER dubbele titels" Foutje dat ik nu pas zie.

Er worden altijd heel wat dubbele titels gemaakt. Dat zal ook in een startforum blijven gebeuren.

Het valt alleen beter te controleren.

Karma 2 juni 2010 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4783901)
In mijn geval is dat niet nodig, want als ik een dubbelthread open, dan wordt dat onmiddelijk gerapporteerd door Raf en door moderatie weggehaald.

Wanneer ik een dubbeldraad rapporteer van wie dan ook, dan blijft die staan.

maar je voorstel is heel interessant voor anderen en voor andere redenen.

Het heeft een direct overzicht op alle nieuwe draden, niet alleen op dubbeldraden.

Het laat ook een directe correctie toe in geval van verkeerd subforum, nog voor de draad ingeplaatst wordt.

Doen dus!

Mod's ... !!!

Torkilson 4 juni 2010 14:39

Inderdaad, goed voorstel. Het voorkomt heel wat verwarring.

Karma 16 juni 2010 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson (Bericht 4792635)
Inderdaad, goed voorstel. Het voorkomt heel wat verwarring.

Mod's ...

eno2 22 juni 2010 10:37

Citaat:

Meerdere draden over eenzelfde onderwerp
Het ergste is als die latere meerdere draden later meer succes blijken te hebben

Karma 13 augustus 2010 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4833744)
Het ergste is als die latere meerdere draden later meer succes blijken te hebben

De timing van het aanmaken van een draad speelt daar waarschijnlijk een grote rol in. Als men een draad begint op een moment dat er velen achter de computer zitten dan wordt er ook dikwijls vlugger gereageerd en is die draad "vertrokken". Als men echter een draad begint op een moment dat er bijna niemand aan het computeren is dan is die soms al gezakt nog voordat men hem bemerkt heeft.

Karma 13 augustus 2010 08:30

Laatste bericht nog maar ongeveer een uurtje geleden en al niet meer te zien bij "nieuwe berichten". Enfin ... nu weer even wel natuurlijk.

Karma 13 augustus 2010 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4921731)
Laatste bericht nog maar ongeveer een uurtje geleden en al niet meer te zien bij "nieuwe berichten". Enfin ... nu weer even wel natuurlijk.

halfuurtje ..

Raf 13 augustus 2010 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4824387)
Mod's ...

Vreemd dat hier geen enkele reactie op komt van de moderatie, terwijl het toch om een goed voorstel gaat...

Een beetje onbeleefd zelfs om helemaal niet te reageren op een ernstige suggestie. Ik stelde hetzelfde vast bij het versturen van privé-berichten van de moderatie. Zelfs het elementaire fatsoen om daarop te reageren lijkt te ontbreken... Droevig.

Zwartengeel 13 augustus 2010 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4922151)
Vreemd dat hier geen enkele reactie op komt van de moderatie, terwijl het toch om een goed voorstel gaat...

Een beetje onbeleefd zelfs om helemaal niet te reageren op een ernstige suggestie. Ik stelde hetzelfde vast bij het versturen van privé-berichten van de moderatie. Zelfs het elementaire fatsoen om daarop te reageren lijkt te ontbreken... Droevig.

Maar langs de andere kant blijft de moderatie dus wel het volgende principe hanteren:

Citaat:

Te vermijden op vraag van de moderatie:

dubbele thread openen (1bp)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be