Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   bij welk resultaat moet Marianne Thyssen opkrassen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139352)

Anna List 27 mei 2010 10:39

bij welk resultaat moet Marianne Thyssen opkrassen ?

de voorzitter, campagnetrekker wordt klassiek afgerekend op de campagne.

alle voorwaarde zijn vervuld : Marianne is lang genoeg voorzitster, mag de lijst trekken en de campagne uitzetten ... geen excuses daar dus.

maar bij welk resultaat moet CD&V zich nu distancieren van de voorzitster ? en/of kiezen voor een oppositiekuur ?

<18% ? <20% ?

of helemaal niet ? en in de regering coûte-que-coûte ?

backfire 27 mei 2010 10:41

Om 'poor little Belgium' te redden volstaat zelfs 5,0001 % om een prominente plaats aan de onderhandelingstafel op te eisen.

Vette Pois(s)on 27 mei 2010 10:44

la belgique is wat telt, en alle offers zijn daarvoor goed.

Scherven A. Mok 27 mei 2010 11:16

> 15 %

speurneus 27 mei 2010 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4773009)

alle voorwaarde zijn vervuld : Marianne is lang genoeg voorzitster, mag de lijst trekken en de campagne uitzetten ... geen excuses daar dus.

maar bij welk resultaat moet CD&V zich nu distancieren van de voorzitster ? en/of kiezen voor een oppositiekuur ?

<18% ? <20% ?

Wil je met deze tread misschien de aandacht afwenden van het lot dat Valckeniers na de verkiezingen zal beschoren zijn ,nu het VB afstevend op een rampzalige verkiezingsuitslag?

born2bewild 27 mei 2010 11:36

de CVP zal na de verkiezingen martens of eyskens opwarmen

Zwartengeel 27 mei 2010 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4773009)

<18% ? <20% ?

Na de val van de marionettenregering Thyssen I.

Kaal 27 mei 2010 13:21

18%

Het moet zowiezo minder zijn als het dieptepunt van 1999 (19,7% dacht ik)

Anna List 27 mei 2010 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4773151)
Wil je met deze tread misschien de aandacht afwenden van het lot dat Valckeniers na de verkiezingen zal beschoren zijn ,nu het VB afstevend op een rampzalige verkiezingsuitslag?

het vermeende slechte resultaat van CD&V staat breeduitgesmeerd op de voorpagina's ... daar ging ik op in ... VB is blijkbaar nog altijd geen nieuws, je kan mij de tekortkomingen van de vlaamse media toch niet aanwrijven ?? ...

C uit W 27 mei 2010 13:29

17 a 18%. Wat ook een slechte score is als je weet dat alle bejaarden, politiek onwetenden enz. d'office op de CVP stemmen. Het zou betekenen dat iedereen die politiek bewust is op een andere partij stemt.

Boduo 27 mei 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4773103)
> 15 %

Ik vrees <20 %.

lantjes 27 mei 2010 14:56

liefst bij elk resultaat.;-)

speurneus 27 mei 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4773366)
het vermeende slechte resultaat van CD&V staat breeduitgesmeerd op de voorpagina's ... daar ging ik op in ... VB is blijkbaar nog altijd geen nieuws, je kan mij de tekortkomingen van de vlaamse media toch niet aanwrijven ?? ...

ik zou niet durven,....;-)

giserke 27 mei 2010 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4773160)
de CVP zal na de verkiezingen martens of eyskens opwarmen

Die hebben ze al eens opgewarmd, een paar maanden geleden.
Hoe meer ze die dino's opwarmen hoe slechter ze er voor staan.

forzaflandria 27 mei 2010 16:46

Als de CD&V minder dan 20 procent scoort (als ik me niet vergis, zou dat haar laagste score ooit zijn) en/of als CD&V niet meer de grootste partij is, dan zou Thyssen moeten ontslag nemen.

HOUZEE ! 27 mei 2010 16:51

Een verkiezingsnederlaag van CD&V is gewoon out of the question. Misschien een paar procentpuntjes verlies maar beneden de 20% zakken ze zeker niet. Ik ben daar nu eens 101% zeker van.

kelt 27 mei 2010 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 4773374)
17 a 18%. Wat ook een slechte score is als je weet dat alle bejaarden, politiek onwetenden enz. d'office op de CVP stemmen. Het zou betekenen dat iedereen die politiek bewust is op een andere partij stemt.

Dit is effektief het grootste gevaar voor de CD&V.
"behoudsgezinde" mensen "weten" dat de CD&V(of correcter DEZE CD&V) geen grote stunts zal doen in de maatschappij....Maar je krijgt dan een zeer angstige partij die "besturen" verwart met politiek.CD&V zit vol met goede bestuurders,maar we kiezen politici eigenlijk niet om te "besturen"..daar hebben we ambtenaren voor.Politici zouden moeten vooruitdenken,dromen,plannen en zorgen dat het bestuur mee gaat met zijn tijd....

Het is dus de ideale partij voor de oudste babyboomers die altijd geleerd hebben te denken in de trant van "het zal mijnen tijd wel duren".

Mensen die over de generaties heen kijken,jawel,desnoods MET Belgie,beleggen hun stem beter in een andere partij.... (links of rechts...keus genoeg....)

Mevrouw Thyssen komt me eigenlijk tamelijk angstig over,zeker na eerdere verklaringen omtrent "onderhandelen omtrent BHV" ,en zo.....De stemming is er nog niet en ze kronkelt al....:?

Steben 27 mei 2010 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 4773812)
Een verkiezingsnederlaag van CD&V is gewoon out of the question. Misschien een paar procentpuntjes verlies maar beneden de 20% zakken ze zeker niet. Ik ben daar nu eens 101% zeker van.

En in '99 was dat bedrog zeker?

fonne 27 mei 2010 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 4773812)

Wahahahahah:rofl:
De CD&V is op weg naar Antwerpse scores, ttz. zo rond de 8% zoals ten tijde van Antwerpen 94. Quantité negligable dus.

HOUZEE ! 27 mei 2010 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4774016)
Wahahahahah:rofl:
De CD&V is op weg naar Antwerpse scores, ttz. zo rond de 8% zoals ten tijde van Antwerpen 94. Quantité negligable dus.

Ik heb nochtans al verschillende mensen ontmoet die voor de eerste keer in hun leven voor cd&v gaan stemmen. Vooral over de manier waarop ze de economische crisis hebben aangepakt wordt met lof gesproken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be