Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Voeg Een Panflet Bij Uw Kiesbrief ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139378)

DONG ZHUO 27 mei 2010 16:10

Voeg Een Panflet Bij Uw Kiesbrief !

moesten we nu allemaal de mensen die kiesgerechtigd zijn én in BHV wonen de kans geven om via een extra "panflet" of folder of papiertje hun stem uit te brengen JA/VOOR of NEE/TEGEN de splitsing van de kieskring, gezien we toch verplicht zijn om ter stembus te gaan op 13 juni aanstaande, zeg maar een soort referendum (liefst bindend en zonder tegenvoorstellen) om het probleem in één keer opgelost te krijgen....

kan mss een goed idéé zijn !;-)

Jo Laweit 27 mei 2010 16:15

Ge gaat op uw papierke OUI/NON moeten zetten anders gaan de vrienden in de BHV gemeentes het niet verstaan !

Txiki 27 mei 2010 16:17

Wie een referendum wil, moet er ook zeker van zijn dat die zal winnen. Zoniet... Want let op, ge zegt BHV, dus heel Brussel stemt mee. Daarmee krijgt ge BHV niet gesplitst.

Txiki 27 mei 2010 20:00

Trouwens, een panflet, wat is dat?

4x10E6 27 mei 2010 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4774317)

Wel, een folder of papiertje met JA/VOOR of NEE/TEGEN de splitsing van de kieskring. 't is vergelijkbaar met een referemdun, een exit-boll en een gehoortest.

Pol 28 mei 2010 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Laweit (Bericht 4773726)
Ge gaat op uw papierke OUI/NON moeten zetten anders gaan de vrienden in de BHV gemeentes het niet verstaan !

BHV is geen kwestie voor referendum, maar een arrest van het Grondwettelijk Hof dat aangeeft dat de kieskring ongrondwettelijk is. Ge kunt evengoed een volksraadplegen houden met de vraag of de parlementairen nog hun eed moeten volgen van van "trouw aan de grondwet en de wetten van het Belgische volk" ...

Scherven A. Mok 28 mei 2010 07:16

Ga stemmen met een halfverbrande stembrief ;-)

(Iemand trouwens al een stembrief gezien ?)

DONG ZHUO 28 mei 2010 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4774902)

k'vraag mij af of het zou mogen om te gaan stemmen met een latteke en ne cutter in uwen binnenzak....

kijk.... als ge ongewenste tekst of krabbels aanbrengt op uwe stembrief is uw stem ongeldig....

maar als ge nu in BHV naar de stembus moet en ge kunt met uw lat en uwe cutter de franstalige partijen netjes van uw stembulletin afsnijden teneinde gemakkelijker voor de andere partijen te kunnen kiezen, ah ja want uw bulletin is kleiner en dus véél beter handelbaar in dat klein stemhokje.... zou dit geldig stemmen zijn ???8O

George 28 mei 2010 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4775878)
k'vraag mij af of het zou mogen om te gaan stemmen met een latteke en ne cutter in uwen binnenzak....

kijk.... als ge ongewenste tekst of krabbels aanbrengt op uwe stembrief is uw stem ongeldig....

maar als ge nu in BHV naar de stembus moet en ge kunt met uw lat en uwe cutter de franstalige partijen netjes van uw stembulletin afsnijden teneinde gemakkelijker voor de andere partijen te kunnen kiezen, ah ja want uw bulletin is kleiner en dus véél beter handelbaar in dat klein stemhokje.... zou dit geldig stemmen zijn ???8O

Met een magneetkaart is da wel lastiger:-)

Txiki 28 mei 2010 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 4774476)
Wel, een folder of papiertje met JA/VOOR of NEE/TEGEN de splitsing van de kieskring. 't is vergelijkbaar met een referemdun, een exit-boll en een gehoortest.

Volgens mij is dat een paMflet, en geen paNflet :lol:

de kleine 28 mei 2010 16:37

Ge moogt trouwens niks tussen uw stembrief steken, dan is hij ongeldig. Leest ge de achterkant van uw oproepingsbrief nooit misschien?

Abraxas 28 mei 2010 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4774902)

goede vraag, ik heb hem nog niet.

Txiki 28 mei 2010 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4776012)
Ge moogt trouwens niks tussen uw stembrief steken, dan is hij ongeldig. Leest ge de achterkant van uw oproepingsbrief nooit misschien?

Nee. Ik lees die oproepbrief nooit. Ik kijk op de stemdag zelf alleen waar ik moet zijn.

jogo 28 mei 2010 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4774317)

dat is een briefje dat wordt verzameld in een pan.

Txiki 28 mei 2010 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 4776611)
dat is een briefje dat wordt verzameld in een pan.

:cheer:

DONG ZHUO 29 mei 2010 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4776012)

huh ???? de achterkant ????

ik lees de voorkant nog niet..... alléén ne keer zien in welk nr van stemkot ik mij moet aandienen....8O

DONG ZHUO 29 mei 2010 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4775959)
Volgens mij is dat een paMflet, en geen paNflet :lol:

het is inderdaad :

pamflet
[zelfstandig naamwoord]• blaadje met tekst waarmee wordt gedemonstreerd

en zo nu en dan is het wenselijk om schabouwelijk nederlands of zélfs dialect te gebruiken teneinde er voor te zorgen dat onze "touéétalikke vrinden" uit het zuiden des lands er ook kunnen van genieten ! vandaar "panflet"....:lol::lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be