![]() |
3 cordon’s = 0 cordon’s?
3 cordon’s = 0 cordon’s?
Ik lees in dit forum al verschillende topics voor het cordon rond VBL en mogelijks NVA. Neem daarbij de onuitgesproken cordon tegen LLD. Dat zijn al 3 cordon’s. Zal dat ( bij goede stem uitslagen ) ervoor zorgen dat deze partijen elkaar gaan vinden en een “ forza Flandria” strategie gaan uitwerken? En zo eigenlijk de drie cordon’s doorbroken worden? Ze kunnen een “kleine “ staatshervorming onmogelijk maken, geen 2/3 meerderheid. Wie is dan de volgende dan om te volgen? Open VLD? |
N-VA zou niet liever hebben dan dat ze in een cordon belanden. Dan kunnen ze de slachtofferrol spelen. :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alle signalen wijzen op toenadering tot het establishment (als ze er al niet toe gerekend worden) en daaruit voortvloeiend, een regeringsdeelnamen. De N-VA heeft op de grens van het plat-op-de-buik gaan concrete stappen ondernomen om die regeringsdeelname mogelijk te maken. |
Citaat:
|
Er hangt feitelijk al lang een cordon rond alles wat "Vlaams-Nationaal" is.
Vanwege het kartel mocht NVA de vorige keer "meeklappen" (tot ze van misère eindelijk de onderhandelingstafel verlieten). Zal pas anders worden als NVA-VB-LDD samen 51% van de Vlaamse zetels hebben. En misschien is zelfs dat niet genoeg... |
Citaat:
|
Citaat:
(tenzij het PLAT op de buik gaat, maar met BDW zal dat niet meevallen. :lol:) Vlaanderen is voor sommigen alleen maar (vervelende) folklore. |
Citaat:
|
Uit de peilingen blijkt dat de nva populair is.
Uit het aantal berichten over de nva, op dit forum, vanwege niet-nva-lovers, blijkt dat de nva immens populair is. |
Citaat:
|
Citaat:
....inderdaad...ik lach mij dood.... Anderzijds speelt het regime hoog spel: voor ze het weten behandelen ze het VB in de media terug op een democratische wijze en heeft oa de NVA geen enkel argument meer om het cordon rond het VB in stand te houden...op termijn zou dat voor Vlaanderen een vrijzetting betekenen van pakweg 15% stemmen die nu door de Belgicisten kunnen worden geneutraliseerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be