![]() |
:lol:
Als ik eens tijd heb. Beloofd. 8) :wink: |
Xandee had een ROOD kleed aan, en verloor zowaar bijna! Pfah!
|
7 punten! :lol:
Toch een schertsvertoning die Eurosong. Wat doet Israël er eigelijk bij? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vroeg me af wat een land uit het Midden-Oosten (Azië), in een Europese wedstrijd doet. Ze mogen van meedoen, alleen begrijp ik niet waarom dit het geval is. |
Dagallemaal , wees niet zo snel boos jongen. Vragen mogen toch nog worden gesteld, of niet?
Philips, het is net als bij sport-tornooien. Zowel de Europacup Basketball (dit jaar trouwens gewonnen door een Israelische ploeg dacht ik zo) als bijvoorbeeld bij de wereldbelker voetbal waar Israel bij de voorselectie met de Europese ploegen moet spelen. Dit heeft inderdaad allemaal te maken met de boycot van de Arabische en andere moslimlanden, waardoor Israel nergens aan mee kan doen. Ter compensatie mag ze dan overal meedoen met de Europese wedstrijden en tornooien op gebied van sport en cultuur. |
Citaat:
Citaat:
|
Thx antoon.
|
Citaat:
|
Een stel (PS) bureaucraten van de RTBF stuurt een groepke naar het Eurosongfestival en ze worden (net) 2de. De Vlamingen sturen iemand naar het Festival en ze worden voorlaatste. Yep, wat we zelf doen, doen we beter. :lol: :wink:
|
Citaat:
Maar wat doet turkije hier dan? |
Ik dacht dat eurovisie een federatie is van televisiezenders, zendmasten, satelieten en gelijkaardige kijkbuisdingen, en dat Israël daar al redelijk vroeg deel van uitmaakte. Daarmee dat ze mogen meedoen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Who cares anyhow... |
Citaat:
En je laatste zin is al helemaal belachelijk, België is en blijft een welvaartsparadijs vanuit welk land je ook terugkeert. de levensstandaard in alle ex-Sovjet-landen behalve Estland is nog steeds lager dan voor 1989... Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het resultaat is een vreedzame samenleving waarin de kapitalisten massaal zelfmoord plegen uit eindeloze smart en iedere arbeider elkaar punten kan geven, mits ze maar niet in hetzelfde land wonen (waarschijnlijk het buurland naar goede oude gewoonte) :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon Oekraïeners voelen zich meer verwant in kunnen zich beter identificeren met Russen of Serven dan met Belgen of Ieren (idem Griekenland en Cyprus, etc.), dus dat spreekt voor zich. Nationalisme zou ik er niet achter zoeken, want hoe verklaar je dan de Griekse stemmen voor Turkije of de Kroatische stemmen voor Servië-Montenegro???
|
Nationalisme niet in de binnenlandse context natuurlijk, want niemand kan voor zichzelf stemmen. Maar dus inderdaad zo'n overkoepelend gevoel van verwantschap, wat in wezen ook nationalisme is. In Oost-Europa leeft dat nog heel hard, in West-Europa duidelijk niet meer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be