Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Geert Wilders heeft gelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139472)

rikus 29 mei 2010 16:24

Geert Wilders heeft gelijk

Geert Wilders heeft gelijk
vdeo

suqar_7loe 29 mei 2010 16:49

GW is een fitna voor de samenleving. Het enige waarin hij gelijk heeft is een verlaging van de belastingen in NL.

Cdude 29 mei 2010 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4777610)
GW is een fitna voor de samenleving. Het enige waarin hij gelijk heeft is een verlaging van de belastingen in NL.

Alles wat wij zeggen zijn leugens, cijfers liegen, kranten liegen, ze zijn zo lief mijnheer.

suqar_7loe 29 mei 2010 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4777680)
Alles wat wij zeggen zijn leugens, cijfers liegen, kranten liegen, ze zijn zo lief mijnheer.

Jij wilt ge zeggen. Pas uw reactie even aan.

Cdude 29 mei 2010 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4777685)
Jij wilt ge zeggen. Pas uw reactie even aan.

Ik ben zo lief mijnheer.

Dat is algemeen geweten, behalve als ik onrecht bespeur.

suqar_7loe 29 mei 2010 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4777732)
Ik ben zo lief mijnheer.

Dat is algemeen geweten, behalve als ik onrecht bespeur.

In uw wereldje misschien. Mijnheer?

Kallikles 29 mei 2010 21:10

Citaat:

Waarom moeten de belastingen verlaagd worden?

suqar_7loe 29 mei 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4778079)
Waarom moeten de belastingen verlaagd worden?

Was meer sarcastisch bedoeld hoor, die man zouden ze op den brandstapel moeten plaatsen. (hoorde van NL'ers dat hij voor een belastingverlaging is en dat lokt natuurlijk) en het boeit mij ook niet wat die wilders denkt/doet. Wilders is uit op verderf en haat, meer niet.

Bovenbuur 29 mei 2010 21:53

Citaat:

Verlaging van de belastingen is pas zinnig als je dat geld ook echt ergens weg kan halen, Geert schuif een beetje geld van cultuursubsidies en ontwikkelingshulp naar bijvoorbeeld meer politie en beweert dan nog eenhoop magisch geld over te hebben om geen enkele bezuinigingsmaatregel te hoeven doovoeren en de belastinente kunnen verlagen. Dat is geen politiek meer, dat is goochelarij.
[noot]Dit bericht is geschreven voor het bovenstaande werd geplaatst.[/noot]

suqar_7loe 29 mei 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4778144)
Verlaging van de belastingen is pas zinnig als je dat geld ook echt ergens weg kan halen, Geert schuif een beetje geld van cultuursubsidies en ontwikkelingshulp naar bijvoorbeeld meer politie en beweert dan nog eenhoop magisch geld over te hebben om geen enkele bezuinigingsmaatregel te hoeven doovoeren en de belastinente kunnen verlagen. Dat is geen politiek meer, dat is goochelarij.
[noot]Dit bericht is geschreven voor het bovenstaande werd geplaatst.[/noot]

Was niet serieus hoor. Belastingverlaging valt niet te realiseren. Er zullen nogal mensen worden ontslaan dan...

Kallikles 29 mei 2010 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4778150)
Was niet serieus hoor. Belastingverlaging valt niet te realiseren. Er zullen nogal mensen worden ontslaan dan...

Verlaging van de belasting op arbeid en verhoging van belasting op kapitaal met de aanleg van een vermogenskadaster is dan weer wel een goed idee.

suqar_7loe 29 mei 2010 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4778156)
Verlaging van de belasting op arbeid en verhoging van belasting op kapitaal met de aanleg van een vermogenskadaster is dan weer wel een goed idee.

Het gaat om wilders, dus vergeet dat idee maar, zo bekrompen is hij wel.

Cdude 30 mei 2010 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4778142)
Was meer sarcastisch bedoeld hoor, die man zouden ze op den brandstapel moeten plaatsen. (hoorde van NL'ers dat hij voor een belastingverlaging is en dat lokt natuurlijk) en het boeit mij ook niet wat die wilders denkt/doet. Wilders is uit op verderf en haat, meer niet.

Citaat:

Wat is waar?

D66-leider Alexander Pechtold roept het naar eigen zeggen al drie jaar: ‘Geert Wilders is een racist en extreem-rechts.’ In januari begon een proces tegen de PVV-leider, die verdacht wordt van groepsbelediging en het aanzetten tot haat en discriminatie. Volgens het Amsterdamse gerechtshof zijn er voldoende aanwijzingen dat Wilders zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten.

Maar hoe zit het met de uitspraken van de PVV-voorman in het meest recente spotje? Berusten ze op waarheid? Of plaatst Wilders niet-westerse allochtonen, en Marokkanen in het bijzonder, ten onrechte in het verdomhoekje?

Navraag bij het ministerie van Justitie leert dat Marokkanen in Nederland inderdaad veel vaker verdachte zijn van een misdrijf dan autochtonen. ‘Meestal wordt gesteld dat dat vijf �* zes keer zo hoog is’, beaamt woordvoerder Ivo Hommes. Het is dus nog een tikkeltje vaker dan de PVV-leider in het spotje stelde.

Ook gegevens van de Erasmus Universiteit en de gemeente Rotterdam – waar sinds 2002 de etniciteit van verdachten wordt geregistreerd – wijzen in die richting. Hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk onderzocht hoe groot de kans is dat iemand van 24 met de politie in aanraking is geweest als verdachte van het plegen van een of meerdere delicten. ‘Het gaat daarbij om serieuze misdrijven, niet om het rijden door rood licht’, aldus Bovenkerk bij zijn afscheidsrede in de zomer van 2009.

Van de Marokkaans-Nederlandse mannen in Rotterdam van 18 tot 24 jaar is dat meer dan de helft (54,7 procent). Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers van die leeftijd is dat 40 procent, voor Turks-Nederlandse mannen 36 procent, en voor autochtone Rotterdammers 18,4 procent.

Cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) onderschrijven ook de bewering over bijstandsuitkeringen. Van de ruim 300.000 uitkeringen gaan er om precies te zijn 136.740 naar niet-westerse allochtonen, oftewel 44 procent. Geert Wilders zit met zijn 40 procent dus nog ietsje lager dan de werkelijkheid.

Uit de gegevens blijkt ook dat niet-westerse allochtonen vooral oververtegenwoordigd zijn onder bijstandsgerechtigden van boven de 65 jaar. Van de ruim 35.000 bijstandsuitkeringen aan ouderen gaat maar liefst 72 procent naar niet-westerse allochtonen (ruim 25.000). Van de uitkeringen aan mensen onder de 65 jaar is dat 40 procent (110.000 van de 275.000).

Het eindoordeel.

De door PVV-leider Wilders gedane uitspraken in het spotje zijn waar.

Nou nou, de waarheid zeggen is dus uit zijn op haat/verderf.:roll:
Waar ben je dan op uit als je LIEGT? :evil:

Staks ga ik nog denken dat de kopvod fungeert als mentale oogkleppen

Diego Raga 31 mei 2010 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4778142)
Was meer sarcastisch bedoeld hoor, die man zouden ze op den brandstapel moeten plaatsen.

Inchallah.

filosoof 31 mei 2010 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4780519)
Het eindoordeel.

De door PVV-leider Wilders gedane uitspraken in het spotje zijn waar.

Nou nou, de waarheid zeggen is dus uit zijn op haat/verderf.:roll:
Waar ben je dan op uit als je LIEGT? :evil:[I

Staks ga ik nog denken dat de kopvod fungeert als mentale oogkleppen

Had je 't over deze uitspraken?:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilders bij Barend & Van Dorp 24-09-2001:
Ik heb vanaf begin af aan gezegd: Islam, daar is niets mis mee, het is een te respecteren godsdienst. Ook de meeste moslims, ook in Nederland, zijn goede burgers waar niets mis mee is. Het gaat om dat kleine stukje moslimextremisme.
Ik ben mij niet aan het richten op de Islam omdat het de Islam is, in tegendeel: ik heb niets tegen de Islam.

http://www.youtube.com/watch?v=aFuV7Nb3Jrw

http://weblogs.nrc.nl/dag/2010/02/25...ket/#more-1281

:twisted:

suqar_7loe 1 juni 2010 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4783023)
Had je 't over deze uitspraken?:

:twisted:

Begrijpen wie begrijpen kan...

Cdude 1 juni 2010 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4783920)
Begrijpen wie begrijpen kan...

Genuanceerd denken. Een onbegrijpelijk begrip voor moslims?
Dat zijn toch de eerste die zeggen dat het niet de Islam is maar de "stroute" mensen?

Fien Fluytenzuyger 7 juni 2010 17:18

Gaat het hier nu over Wilders of over dien baardaap van Sharia4belgium

suqar_7loe 7 juni 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger (Bericht 4799573)
Gaat het hier nu over Wilders of over dien baardaap van Sharia4belgium

Over de aap wilders.

suqar_7loe 7 juni 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 4780542)
Inchallah.

Bi iednilaah, klinkt beter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be