![]() |
ACV: “Vierkant voor solidariteit!”
MEMORANDUM VAN HET ACVvoor het federale parlement en de federale regering “Vierkant voor solidariteit!” Het ACV licht in een memorandum zijn prioriteiten toe aan de toekomstige federale regering. Daarin vraagt het om dringend recht te doen aan de verwachtingen van de werknemers en niet-actieven.
http://www.acv-online.be/Images/Memo...cm9-223304.pdf Het ACV schuift vier krachtlijnen naar voren als de vier krijtlijnen van het “vierkant voor solidariteit”: ☛ solidariteit met de werkzoekenden en werkonzekeren: door meer en betere jobs; en in het bijzonder een krachtige strijd tegen de werkloosheid en werkonzekerheid bij jongeren; ☛ solidariteit met de niet-actieven en de behoeftigen: door een versteviging van de sociale bescherming en kwaliteitsvolle collectieve diensten; ☛ solidariteit van de sterkste naar de zwakste schouders: door het centraal stellen van herverdeling van inkomens, vermogens en kansen, in het bijzonder door een rechtvaardige fiscaliteit; ☛ solidariteit met de toekomstige generaties: door begroting, arbeidsmarkt, sociale bescherming en collectieve diensten voor te bereiden op de vergrijzing en door een rechtvaardige overgang naar de groene economie. Bron: politics.be |
Citaat:
|
Ik zie hier een veel arbeidervriendelijker programma dan dat van N-VA, LDD of VB.
|
Citaat:
Is dat denigrerend bedoeld naar een vakbond? :lol: Uiteraard komt zo over, tis een vakbond. Tis al erg dat men discussieert over het arbeidersgehalte ervan. Mijn stem gaat trouwens naar de arbeider die tussen de opvolgers NVA Oost-Vlaanderen staat. |
Citaat:
Sorry, maar wat ACV voorstelt is gewoon passé. |
We zouden natuurlijk ook eens buiten een neoliberaal kader kunnen denken.
Ik weet het, dat is een zware intellectuele oefening. |
Citaat:
|
solidariteit tot het failliet er op volgt ? ( hoe naïf kan men zijn )
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be