![]() |
RVA schrapt record aantal werklozen
RVA schrapt record aantal werklozen
BRUSSEL - De rijksdienst voor arbeidsvoorziening (RVA) heeft vorig jaar 6.500 werklozen definitief geschrapt, dat is een record. De werklozen hebben geen recht meer op een uitkering omdat ze te dikwijls een job weigeren of in het zwart werken. ... Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100530_077 ________________________________ Goed werk van de RVA. Laat ons hopen dat deze trend zich verder zet. Iemand die weigert een nieuwe job te zoeken verdient imo geen uitkering. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen moeten een job aangeboden krijgen bij hun 'status'. Je kunt toch niet verwachten van een professor dat hij in koolmijnen gaat werken.
|
Citaat:
|
Ik heb koolmijnen gebruikt om een duidelijk voorbeeld te geven.
|
Citaat:
Alhoewel een professor, als mijnwerker, waarom niet eigenlijk ? Het zou eens niet slecht zijn. |
Citaat:
En ja een deel van de mensen zullen weigeren uit minder zuivere en/of onredelijke reden. Dat die dan na 2 of 5 jaar eruitgeflikkert worden ja daar kan ik dan ook inkomen. En wat dat werken in het donker betreft; tja misbruik maken van een sociaal vangnet is verkeerd. Dat donkerwerk op zich is ook niet altijd goed te praten maar vaak een gevolg van een bepaalde economische realiteit he. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben akkoord dat men niet iedere job mag weigeren, maar men moet ze ook niet allemaal aanvaarden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
't Is niet zo plezant als er even erge provocateurs opduiken als ikzelf. ;)
|
Och ja tegen beter weten in soms zijn er veel mensen die verdomd graag in hun eigen wereldje leven en zich dan ook geen bal aantrekken hoe het anderen vergaat soms. Collectief en selectief blind en doof voor ook maar iets dat die wereld aanvalt of kan doen ploffen.
Valt niet veel in tegen te brengen maar enkel te hopen voor hun dat hun luchtbel nooit knapt want de confrontatie kan best hard zijn op dat moment. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In het Zwarte Woud, groeien alle bomen toch ook niet reglementair? Toch is het een woud en zelfs één van de grootste. |
Citaat:
|
edit
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be