Ik denk dat hij nu helemaal zot geworden is.
Tsja, 't is ofwel hij zot, ofwel ik zot.
Lezen:
link:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100601_012
titel: Leterme sluit comeback als premier niet uit
beetje tekst: onderaan
Allez, peinst eens wat hij durft zeggen: hij in West-Vlaanderen goed skoren, en de rest van de tsjeven een verkiezingsnederlaag.
Dat is een mes in de rug van trutteke Thijssen.
Maar zeker ook in de rug van de kiezer: de tsjeven verliezen, dus de supertsjeef eerste minister ...
Het Weverke wint 3 tot 4 prosent, en daarna gaat hij zijn broek moeten afdoen.
Wat heeft Leterme zelf afgedaan gedurende drie volle jaren ? Zijn broek, met heel zijn darmstelsel erbij;
Vervolgens bedankt hij de liberalen voor de samenwerking van de laatste drie jaren in zijn eigen regering. En ik dacht dat Leterme vond dat die regering iets bereikt had ?
(dat ge zoiets zegt na de verkiezingen, okee, maar in uw eigen kampanje ...)
En dan een regering, met de nva erin, enkel gebazeerd op een kader en een timing ?? Met geen bakkes gerept over B-HV ???
Zijn eigen minister Deklerk heeft nog maar pas van zijn gat gemaakt tegen Milket dat het meer zal moeten zijn dan een kader ... o ja, vergeten, intern WVl en intern de tsjeven, zijn die twee konkurrenten ...
Nog nooit zoveel sinisme gezien.
Gaat dat ventje veel stemmen halen in zijn provinsie ?
Als dat zo zou zijn, dan denk ik eraan om zo'n eutanazie-formulier te gaan halen op het gemeentehuis.
Citaat:
Uittredend premier en CD&V-Kamerlijsttrekker in West-Vlaanderen Yves Leterme sluit een comeback als premier niet uit. Dat schrijft De Tijd dinsdag. De krant volgde hem een dag op campagne.
Als Leterme goed scoort in West-Vlaanderen, en als zijn partij een verkiezingsnederlaag lijdt, dan zal Leterme mogelijk een comeback proberen maken als eerste minister, aldus De Tijd. ‘Een premier wordt niet verkozen. Dat wordt beslist in de onderhandelingen. We zullen wel zien’, zegt Leterme daarover.
De uittredende premier verwacht dat N-VA 3 �* 4 procent wint, ‘waarna De Wever zijn broek zal moeten afdoen’.
Olijfboomcoalitie
Wat de regeringsvorming betreft sluit Leterme niet uit dat geprobeerd wordt een ‘afspiegelingscollege’ te maken van de regionale coalities. Dat zou betekenen dat we een federale regering krijgen met een olijfboomcoalitie (PS, CDH, Ecolo) aan Franstalige kant en CD&V, SP.A en N-VA aan Vlaamse kant. De liberalen worden daarbij aan beide kanten van de taalgrens overboord gegooid.
Regering zonder akkoord
Leterme verwacht een nieuwe regering tegen de derde week van oktober, maar zonder een afgeronde overeenkomst over de staatshervorming in het regeerakkoord. Als men het al eens kan geraken over het kader en de timing van de communautaire onderhandelingen, is dat volgens Leterme al een succes.
|