Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Diest heeft eerste schepen van allochtone afkomst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139619)

Hot Marijke 1 juni 2010 14:17

Diest heeft eerste schepen van allochtone afkomst

De gemeenteraad van Diest heeft gisteravond de 27-jarige Murat Celik (sp.a) aangesteld als schepen voor middenstand, integratie en tewerkstelling.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-afkomst.dhtml

Dank u rode rakkers! Voor wanneer een Turkse premier?

Eberhard Leclerc 1 juni 2010 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke (Bericht 4784543)
De gemeenteraad van Diest heeft gisteravond de 27-jarige Murat Celik (sp.a) aangesteld als schepen voor middenstand, integratie en tewerkstelling.

O jee. Moeten we weer bang worden??

Met een beetje geluk of een beetje pech heeft Nederland straks een 'zwarte' minister president.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=136233

Hot Marijke 1 juni 2010 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4784553)
O jee. Moeten we weer bang worden??

Met een beetje geluk of een beetje pech heeft Nederland straks een 'zwarte' minister president.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=136233

Met de linkse sinterklazen is een zwarte piet best mogelijk.

Eberhard Leclerc 1 juni 2010 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke (Bericht 4784558)
Met de linkse sinterklazen is een zwarte piet best mogelijk.

Zwarte Piet zou zelfs wel eens aanzienlijk minder naief kunnen zijn dan witte Sinterklaas...

Hot Marijke 1 juni 2010 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4784568)
Zwarte Piet zou zelfs wel eens aanzienlijk minder naief kunnen zijn dan witte Sinterklaas...

Als je bedoelt dat zij linker zijn dan de linksen, geef ik je gelijk.

nubian 1 juni 2010 14:34

Citaat:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-afkomst.dhtml

Pure hypocrisie???!!!! Eerst pleiten jullie ervoor dat allochtonen zich hier moeten integreren, inburgeren en heel dienen zever en nu is dit ook niet goed!!

Arouet 1 juni 2010 14:38

Je hebt blijkbaar liever dat allochtonen niet werken en deelnemen aan het gemeenschappelijk debat?

vlijmscherp 1 juni 2010 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nubian (Bericht 4784581)
Pure hypocrisie???!!!! Eerst pleiten jullie ervoor dat allochtonen zich hier moeten integreren, inburgeren en heel dienen zever en nu is dit ook niet goed!!

een dikke vette 2

Hot Marijke 1 juni 2010 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nubian (Bericht 4784581)

Integreren en inburgeren ok. Stemrecht hebben (dank u VLD) en verkiesbaar zijn, niet ok. Stel dat er een Vlaamse gemeenschap zou zijn in Agadir, zie jij De Wever of Annemans daar schepen worden?

vlijmscherp 1 juni 2010 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke (Bericht 4784599)
Integreren en inburgeren ok. Stemrecht hebben (dank u VLD) en verkiesbaar zijn, niet ok. Stel dat er een Vlaamse gemeenschap zou zijn in Agadir, zie jij De Wever of Annemans daar schepen worden?

dat is wel ne Belg hé!

Firestone 1 juni 2010 14:46

Hij is hier geboren, heeft de Belgische nationaliteit.
Tenzij er hem persoonlijk iets te verwijten valt (ik geef toe dat ik de Diestse gemeentepolitiek niet op de voet volg :mrgreen:) zie ik het probleem niet.

nubian 1 juni 2010 14:48

Citaat:

Ja dat kan net zoals er Spaanse en Franstalige gemeenschappen zijn in Marokko.
Ik vind dit zeer positief dat er allochtonen zich hier verkiesbaar stellen zo is er tenminste kans voor deftige open dialogen.

Steve_M 1 juni 2010 14:49

Ja lap, het is zover, nu wordt de sharia zeker ingevoerd in Diest. :roll:

vlijmscherp 1 juni 2010 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4784604)
Tenzij er hem persoonlijk iets te verwijten valt (ik geef toe dat ik de Diestse gemeentepolitiek niet op de voet volg :mrgreen:) zie ik het probleem niet.

mja, tis natuurlijk ook nog ne sos hé....

Hot Marijke 1 juni 2010 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4784612)
mja, tis natuurlijk ook nog ne sos hé....

Nen turkse sos, moet er geen zand zijn? Nee dat hebben ze ginderachter genoeg. Maar wanneer gaan de linkse & lakse rakkers eindelijk doorkrijgen dat WIJZELF hier binnen enkele generaties de GASTARBEIDERS zullen zijn? Niet dus, tot het zo ver is.

vlijmscherp 1 juni 2010 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke (Bericht 4784617)
Nen turkse sos, moet er geen zand zijn? Nee dat hebben ze ginderachter genoeg. Maar wanneer gaan de linkse & lakse rakkers eindelijk doorkrijgen dat WIJZELF hier binnen enkele generaties de GASTARBEIDERS zullen zijn? Niet dus, tot het zo ver is.

allé, nekeer goed in en uitademen.

wat is er nu juist mis met die mens?

hij is hier geboren, spreekt de taal, heeft hier zijn diploma gehaald, hij is verkozen, enz.

Dixie 1 juni 2010 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4784610)
Ja lap, het is zover, nu wordt de sharia zeker ingevoerd in Diest. :roll:

ik denk eerder eerst in broekzele nog ff geduld hebben:roll:

hurricane 1 juni 2010 15:02

Citaat:

Da's een goei mop.
De goeie man op de juiste plaats :-D

hurricane 1 juni 2010 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4784604)

Nee. JIJ niet.

backfire 1 juni 2010 15:05

Citaat:

Als deze heer Belg is, meerderjarig en nog over alle burgerrechten beschikt, mag hij zich kandidaat stellen voor de verkiezingen. PUNT. Afkomst & huidskleur doen niets, maar dan ook niets ter zake. Alleen racisten maken zich daar druk om.

Als dit heerschap op de lijst staat omdat hij allochtoon is, dat zou een andere zaak zijn. Laten we hopen van niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be