Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Rassenwet in Italië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139637)

C uit W 1 juni 2010 20:55

Rassenwet in Italië

Citaat:

"Racistische" koppels mogen in Italië geen kinderen adopteren

Het Italiaanse Hof van Cassatie heeft geoordeeld dat "racistische" koppels die geen "gekleurde" kinderen willen adopteren, helemaal geen kinderen mogen adopteren. Dat melden de Italiaanse media. Het oordeel volgt op een klacht van een vereniging voor kinderbescherming tegen een Siciliaans paar dat enkel Europese kinderen wou adopteren.
Het koppel deelde in een brief aan de jeugdrechtbank van Catania (op Sicilië) mee, "bereid te zijn twee kinderen te verwelkomen, onder de leeftijd van 5 jaar, ongeacht van welk geslacht of uit welke religie". Maar het paar was niet bereid kinderen te adopteren "met een donkere of niet typisch Europese huid, of met een mentale achterstand".

De rechtbank van Catania bevond het Siciliaanse koppel geschikt voor adoptie, maar de vereniging voor kinderbescherming stelde de "rassendiscriminatie" aan de kaak, waarop het parket bij het Hof van Cassatie de annulering van de beslissing vroeg.

"Correcte beslissing"
Volgens het Hof van Cassatie moet de magistraat van de jeugdrechtbank die de adoptieaanvragen onderzoekt, aanvragen met beperkingen op basis van etniciteit afkeuren. Maar het Hof gaat nog een stapje verder en voegt eraan toe dat de magistraat zich moet afvragen of "racistische" koppels die dergelijke eisen stellen, wel geschikt zijn om een kind te adopteren.

Carlo Giovanardi, voorzitter van de commissie voor internationale adopties, reageerde meteen verheugd op de beslissing, die hij "correct" noemde. (belga/odbs)
Een kind pas later vertellen dat het geadopteerd is voor zijn of haar eigen bestwil hoort er niet meer bij met de nieuwe rassenwetten in Italië.

Zou het kleurshoppen zoals Madonna doet ook niet mogen?

D'ARTOIS 1 juni 2010 21:14

Dat is een beslissing die het echtpaar zelf neemt. Wat is het verhaal?

Tamam 1 juni 2010 22:58

fantastisch iniatief.

geen kinderen aan racisten.

achterlijke mensen horen geen kinderen groot te brengen.

Inno 1 juni 2010 23:31

Vanaf wanneer ben je een racist?

Metternich 1 juni 2010 23:54

Marxisten zou men ook moeten verbieden kinderen te adopteren.

C uit W 1 juni 2010 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4785826)
Vanaf wanneer ben je een racist?

Op het moment dat je ziet dat er verschillen zijn.

Inno 2 juni 2010 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 4785875)

Dan zullen er heel weinig mensen kinderen mogen adopteren. Misschien doofstommen.

Tamam 2 juni 2010 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 4785875)

Neen , op het moment dat een bepaald ras vooroptrekt voor dwaze redenenen.

backfire 2 juni 2010 10:15

Het zou ook kunnen dat dit koppel geen donkerhuidige of zwarte kinderen wil adopteren omdat het schrik heeft dat het kind later geconfronteerd zou worden met racisme. Dat soort overwegingen speelt een grote rol bij het adopteren. Bij de voorbereiding en het maatschappelijk onderzoek bij kandidaat-adoptieouders wordt er meestal lang stilgestaan bij deze risico's.

Rr00ttt 2 juni 2010 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 4786342)
Neen , op het moment dat een bepaald ras vooroptrekt voor dwaze redenenen.

Er wordt hier anders niks gezegd over de redenen van die mensen. Ik ben absoluut niet overtuigd dat dit iets met racisme te zien heeft.

Ingeval het kind van een ander ras is, is het zowel voor het kind als iedereen uit de omgeving onmiddelijk duidelijk dat de ouders niet de echte ouders zijn.

Voor het kind vergroot dit de kans op een succesvolle adoptie niet bepaald en wat mij betreft heeft de omgeving er geen zaken mee of iemand al dan niet geadopteerd is. Fine, er zijn mensen die niets liever doen dan uitpakken met een zo exotisch mogelijk kind om te tonen hoe PoCo ze wel zijn, maar ik zou helemaal die behoefte niet hebben.

Hoe meer het kind op mezelf lijkt hoe beter. En ja sorry maar ik ben nu eenmaal blank. Ik weet dat dit voor nogal wat mensen een misdaad is om blank te zijn en je eigen ras niet te verafschuwen maar met racisme heeft dat niks te maken.

nomade 2 juni 2010 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 4785482)
Een kind pas later vertellen dat het geadopteerd is voor zijn of haar eigen bestwil hoort er niet meer bij met de nieuwe rassenwetten in Italië.

Zou het kleurshoppen zoals Madonna doet ook niet mogen?

Kijk, het is begrijpelijk dat die ouders enkel blanke kinderen willen adopteren maar ze moeten daar niet zo rasferas over doen en het subtieler aanpakken. Misschien eens op reis gaan en zelf een kindje in een weeshuis uitzoeken ofzoiets. Het is toch logisch dat je via een adoptiebureau geen "racistische" eisen mag stellen.

Rr00ttt 2 juni 2010 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nomade (Bericht 4787940)
Kijk, het is begrijpelijk dat die ouders enkel blanke kinderen willen adopteren maar ze moeten daar niet zo rasferas over doen en het subtieler aanpakken. Misschien eens op reis gaan en zelf een kindje in een weeshuis uitzoeken ofzoiets. Het is toch logisch dat je via een adoptiebureau geen "racistische" eisen mag stellen.

Zeggen dat je een blank kind wil = racisme? Bovendien denk ik dat u geen enkel begrip hebt van hoe adoptie werkt. De modale mens kan echt niet Madonna gewijs een kind gaan uitkiezen in een weeshuis hoor.

Nexer 2 juni 2010 23:58

Men zou feitelijk iedereen moeten verbieden kinderen te hebben...

roodhaar 3 juni 2010 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 4786423)
Er wordt hier anders niks gezegd over de redenen van die mensen. Ik ben absoluut niet overtuigd dat dit iets met racisme te zien heeft.

correct, het zou wél of niet kunnen.

Citaat:

Ingeval het kind van een ander ras is, is het zowel voor het kind als iedereen uit de omgeving onmiddelijk duidelijk dat de ouders niet de echte ouders zijn.

Voor het kind vergroot dit de kans op een succesvolle adoptie niet bepaald en wat mij betreft heeft de omgeving er geen zaken mee of iemand al dan niet geadopteerd is.
waarom zou dat de kans op een succesvolle adoptie verkleinen? Me dunkt is het vooral belangrijk dat het zwarte kind liefdevolle adoptieouders heeft en van zodra het mogelijks met een racistische houding geconfronteerd wordt van anderen dat het daar mentaal en emotioneel weerbaar tegen gemaakt wordt. en nogmaals een liefdevolle thuis is dan het belangrijkste voor een kind.

Citaat:

Fine, er zijn mensen die niets liever doen dan uitpakken met een zo exotisch mogelijk kind om te tonen hoe PoCo ze wel zijn, maar ik zou helemaal die behoefte niet hebben
.

je hebt die behoefte niet, fine, is ook een rare motivatie om daarmee uit te willen pakken. Maar het afwijzen van een adoptie louter op basis van huidkleur lijkt me ook niet gezond.

Citaat:

Hoe meer het kind op mezelf lijkt hoe beter
.

voor jou of voor het kind ? het kind heeft vooral nood aan een liefdevolle thuis en de wereld is nu eenmaal geen continu leuke plek, zelfs integendeel ; ben je niet blank zal je in deze contreien met racisme geconfronteerd worden, en een blanke heeft geen last van racisme (mogelijks omgekeerd, maar dat is niet immens) maar een blanke heeft evengoed problemen en stress en krijgt zijn deel van ongeluk en miserie in het leven.

Citaat:

En ja sorry maar ik ben nu eenmaal blank. Ik weet dat dit voor nogal wat mensen een misdaad is om blank te zijn en je eigen ras niet te verafschuwen
????????:?

Citaat:

maar met racisme heeft dat niks te maken

stelling, feit of verhullen ?

Rr00ttt 3 juni 2010 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4788589)
waarom zou dat de kans op een succesvolle adoptie verkleinen? Me dunkt is het vooral belangrijk dat het zwarte kind liefdevolle adoptieouders heeft en van zodra het mogelijks met een racistische houding geconfronteerd wordt van anderen dat het daar mentaal en emotioneel weerbaar tegen gemaakt wordt. en nogmaals een liefdevolle thuis is dan het belangrijkste voor een kind.

Heel veel adoptiekinderen maken een identiteitscrisis mee. Dat die crisis potentieel een pak groter is en sowieso zeer vroeg komt ingeval van een ander ras is toch wel duidelijk.
.

Citaat:

je hebt die behoefte niet, fine, is ook een rare motivatie om daarmee uit te willen pakken. Maar het afwijzen van een adoptie louter op basis van huidkleur lijkt me ook niet gezond.

Ik weet niet, ik vind het nog veel ongezonder dat een overheidsinstantie omdat een koppel een blank kind wil weigert dat koppel nog een kind te laten adopteren. Zélfs als die mensen 'racistisch' zouden zijn - wat allesbehalve bewezen is - geeft dat dan een overheidsinstantie het recht te bepalen dat die mensen niet mogen adopteren? Waar gaat dit soort beleid eindigen? Heropvoedingskampen? Verplichte castratie van blanken die liefst in een blanke wereld leven?

Citaat:

voor jou of voor het kind ? het kind heeft vooral nood aan een liefdevolle thuis en de wereld is nu eenmaal geen continu leuke plek, zelfs integendeel ; ben je niet blank zal je in deze contreien met racisme geconfronteerd worden, en een blanke heeft geen last van racisme (mogelijks omgekeerd, maar dat is niet immens) maar een blanke heeft evengoed problemen en stress en krijgt zijn deel van ongeluk en miserie in het leven.

Allebei. Voor het kind omdat dat me de gelegenheid zou geven om te bepalen wanneer er aan hem/haar verteld wordt dat het geadopteerd is, voor mezelf omdat wat mij betreft ik zelf wil bepalen wie ik laat weten dat het kind een adoptiekind is en wie ik dat niet laat weten.

Kallikles 3 juni 2010 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 4789459)
Heel veel adoptiekinderen maken een identiteitscrisis mee. Dat die crisis potentieel een pak groter is en sowieso zeer vroeg komt ingeval van een ander ras is toch wel duidelijk.
.

Klopt.

Citaat:

Ik weet niet, ik vind het nog veel ongezonder dat een overheidsinstantie omdat een koppel een blank kind wil weigert dat koppel nog een kind te laten adopteren. Zélfs als die mensen 'racistisch' zouden zijn - wat allesbehalve bewezen is - geeft dat dan een overheidsinstantie het recht te bepalen dat die mensen niet mogen adopteren? Waar gaat dit soort beleid eindigen? Heropvoedingskampen? Verplichte castratie van blanken die liefst in een blanke wereld leven?
Je redering is correct, niets op aan te merken. Maar maak er geen karikatuur van, door het te hebben over "Heropvoedingskampen? Verplichte castratie van blanken". Daardoor maak je je eigen betoog kapot.

Citaat:

Allebei. Voor het kind omdat dat me de gelegenheid zou geven om te bepalen wanneer er aan hem/haar verteld wordt dat het geadopteerd is, voor mezelf omdat wat mij betreft ik zelf wil bepalen wie ik laat weten dat het kind een adoptiekind is en wie ik dat niet laat weten.
Uiteraard.

roodhaar 3 juni 2010 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 4789459)
..

ja en ?

Citaat:

Zélfs als die mensen 'racistisch' zouden zijn - wat allesbehalve bewezen is - geeft dat dan een overheidsinstantie het recht te bepalen dat die mensen niet mogen adopteren?
uiteraard dat men dat moet weigeren. Adoptie gaat in de eerste plaats uit van het belang en geluk van het KIND. niet van de ouders die zo graag naar een kind verlangen. (ook al is dat verlangen zo groot dat huidskleur echt wel een van de laatste zaken is waar ze aan denken). een kind bewust laten adopteren in een racistisch gezin is het zowieso blootstellen aan een disfunctionele relatie. Racisme is ook iets dat wordt aangeleerd voor een gedeelte.

Citaat:

Waar gaat dit soort beleid eindigen? Heropvoedingskampen? Verplichte castratie van blanken die liefst in een blanke wereld leven?
wederom :? ??????

Xenophon 3 juni 2010 12:30

Plezant voor al de mensen die geen negers geadopteerd hebben, het zijn rascisten!

Phrea|K 3 juni 2010 16:29

Haha, zo'n wet is ook enkel denkbaar in het Westen hé. Enkel Westerlingen gaan zo verkrampt om met ethnocentrisme, de meeste volkeren beschouwen zo'n voorkeur voor genetisch verwanten als de meest normale zaak ter wereld. Idem voor racisme, in landen als China of Japan gelooft men helemaal niet dat aziaten enkel qua huidskleur verschillen van zwarten. Chinezen willen zelfs niet geloven dat onze gemeenschappelijke voorouder in Afrika ontstaan is :-D

Rr00ttt 3 juni 2010 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4789495)
ja en ?

U zegt zelf dat voor u de belangen van het kind centraal staan. Is het dan niet aangewezen de kansen op problematische identititscrissisen zo laag mogelijk te houden?

Citaat:

een kind bewust laten adopteren in een racistisch gezin is het zowieso blootstellen aan een disfunctionele relatie. Racisme is ook iets dat wordt aangeleerd voor een gedeelte.

Wat is voor u racisme? Voor mij is racisme een op niets gebaseerde haat tegen andere rassen. Ik vind dat iets helemaal anders dan een blank kind willen. Ik ben geen voorstander van het laten adopteren van kinderen door iemand met een strafblad bvb. Ik zou ook iemand die een hakenkruis op zijn arm heeft getatoueerd niet meteen een geschikte adoptieouder vinden. Maar een blanke die enkel een blank kind wil adopteren.... Daar heb ik nu eens écht geen problemen mee. Ik denk dat uw en mijn definitie van racisme sterk van elkaar verschillen.

Ik zie ook niet in waarom zo iemand een kind geen degelijke opvoeding kan geven.

Citaat:

wederom :? ??????

Wat ik hiermee wil aangeven is dat we op een zwaar hellend vlak zitten. Het volstaat al om een voorkeur te hebben voor mensen die sterk op jezelf gelijken (als blanke dan toch) om als halve crimineel bekeken te worden.

Met deze uitspraak geeft men aan dat mensen die enkel een blank kind wensen te adopteren blijkbaar zonder meer ongeschikt zijn als ouder. De logica verder doortrekkend zou men dan bvb kunnen gaan stellen dat ouders die VB stemmen geen kinderen meer mogen opvoeden. (Waar u waarschijnlijk nog voorstander van zou zijn ook)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be