![]() |
onderzoek gebeurtenissen op de Mavi Marmara
O.a. Turkije vraagt een onderzoek naar de gebeurtenissen op de Mavi Marmara door een internationale commisie. Wat vind u? Bent u akkoord met die vraag, vind u dat Israël zelf deze doden moet onderzoeken, of is u nog een andere mening toegedaan?
|
Turkije zou beter eerst eens de hand in eigen borst steken mbt wat ze uitsteken met de Koerden, voor ze op een ander gaan stoken.
|
Geef me maar een internationaal onderzoek, dat zal Israël op logische en objectieve gronden van alle blaam zuiveren.
|
Citaat:
|
Zijn "enquêtes" het nieuwe excuus om toch maar 3 draden te maken over hetzelfde onderwerp?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
You wish LOL |
Een incident in internationale wateren waarbij tientallen nationaliteiten betrokken zijn, uiteenlopende versies en verwarring over wie er is beginnen schieten enz, Veroordeling door verschillende landen en terughoudendheid door andere landen...als dat geen voldoende redenen zijn om zo'n onderzoek niet over te laten aan de partij die de doden veroorzaakte dan weet ik niet meer welk incident wel nog een internationaal onderzoek waard is.
Hoe kan het 'westen' hier geen internationaal onderzoek vragen. Aleen al het feit dat het in internationale wateren gebeurde is al een voldoende argument om het niet aan Israël over te laten (of aan de Palestijen bv. maar daar spreekt niemand over). Dit is ook de houding van de Turkse minister van buitenlandse zaken. Terecht in dit geval mijns inziens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1) Israël had niet het recht het schip (op die plaats) te enteren.
2) Het doel was in ieder geval niet het brengen van noodzakelijk hulpgoederen. Dat was de vlag die de lading zou moeten dekken. Nu de betrokken hulpgoederen door Hamas zijn geweigerd te aanvaarden, begint het scenario zich iets te vertekenen. Wat wil je hier nog uitzoeken? De feiten zijn bekend. |
Citaat:
Het zijn degenen die nu niet deze vraag steunen die hun morele autoriteit verliezen om naderhand wel zo'n onderzoek te vragen. Getoond wordt dan dat 'opheldering' slechts gewenst is als het politiek goed uit komt en niet omdat er een mensenrechtenprincipe verdedigd wordt waarnaar in zo'n gevallen graag verwezen wordt. Dus hopelijk verliest het westen hier niet weeral morele autoriteit en steunt een internationaal onderzoek. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar in het kort: ik stem hetzelfde als Dajjal en lantjes. |
Een onafhankelijk onderzoek lijkt me de enige garantie om te weten te komen wie welke orders juist gegeven heeft (bvb wiens autoriteit of welke procedures ingeroepen werden om initieel het vuur te openen). Het is tevens de enige mogelijkheid om de manier waarop men in Israël dit soort beslissingen neemt aan de wereld te laten zien, zodat die gepast kan reageren, o.m. met processen en aanhoudingsbevelen tegen specifieke personen. Zonder zo'n internationaal onderzoek krijg je toch maar weer wat propaganda voorgeschoteld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 maand
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be