Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   De yeppen rukken op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139705)

Sjaax 3 juni 2010 08:48

De yeppen rukken op

Citaat:

Amal Maher, Arabische prinses met een dijk van een stem, heeft Amsterdam veroverd. De Egyptische zangeres die dinsdagavond het Holland Festival opende met een eerbetoon aan de legendarische zangeres Oum Kalthoum, zong voor een uitverkochte zaal. Carré was, waarschijnlijk voor het eerst in zijn geschiedenis, voor misschien wel de helft gevuld met allochtone Amsterdammers. Heel veel van Marokkaanse afkomst.

Laat niemand meer denken dat allochtonen alleen via moeizame subsidieroutes naar een theater te lokken zijn. Het Holland Festival bewees gisteren dat het vooral een kwestie is van programmeren.

Carré zat vol met wat tegenwoordig heet 'yeppen', young ethnic professionals: de goed opgeleide nieuwe generatie die, zoals een van hen zei, wel naar het theater wil, maar geen zin heeft in achterafbuurthuizen.
Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/12/CU...rt-Carre.dhtml

Nieuw geleerd dit woord: 'yep'.

En zonder hoofddoek.

Carnivore 3 juni 2010 15:47

natuurlijk doen ze dat, zolang het maar een arabische zangers is.
Net zoals ze 90% naar een arabische bakker gaan, een arabische kapper etc etc.

Eigen volk eerst in zijn puurste vorm.

Raar dat daar nooit iets over gezegd wordt.

filosoof 3 juni 2010 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 4790100)

Arabische bakkers en kappers zul je hier moeilijk vinden. Een Turkse bakker en een Marokkaanse kapper wél. En j�*, ik ga daar ook wel eens: even goed en goedkoper.

Ouhm Kalthoum: http://www.youtube.com/watch?v=O8Z_EZPw3yI

:cheer: Yep!!:cheer: :-D

filosoof 3 juni 2010 15:54

.

Steve_M 3 juni 2010 16:27

Citaat:

De vinger op de wonde, Carnivore: zolang ze niet vinkenzetten, duivenmelken en zich met een steek op het hoofd doodzuipen tijdens carnaval, hebben die vreemden hier niets te zoeken.

alice 3 juni 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4790210)
De vinger op de wonde, Carnivore: zolang ze niet vinkenzetten, duivenmelken en zich met een steek op het hoofd doodzuipen tijdens carnaval, hebben die vreemden hier niets te zoeken.

Vinger in het oog met tijdelijke blindheid lijkt me eerder van toepassing.
Waar het over gaat is wederkerigheid, de zaal zat halfvol met Amsterdammers die geen allochtonen waren, gezellig maar wanneer er een zangeres staat van niet moslimorigine, komen allochtonen dan ook?
Nee, omdat die programmatie hen niet aanspreekt, wel een Eyptische zangeres,( in Marokko kijkt half het land naar de Egyptische televisie)en daar hebben ook anderen belangstelling voor maar omgekeerd zie je die beweging niet...daar is ook de Turkse bakker en kapper in te passen, zij hebben belangstelling en steunen de eigen groep, wat daarbuiten valt wordt indien mogelijk genegeerd. Dat maakt ook de sterkte van die groepen uit maar indien een Vlaming dit voorstelt is hij een discriminerende racist omdat wij in gelijke kansen geloven, blijkbaar doet niet iedereen dit al.

Steve_M 3 juni 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4790412)
Waar het over gaat is wederkerigheid, de zaal zat halfvol met Amsterdammers die geen allochtonen waren, gezellig maar wanneer er een zangeres staat van niet moslimorigine, komen allochtonen dan ook?
Nee, omdat die programmatie hen niet aanspreekt, wel een Eyptische zangeres,( in Marokko kijkt half het land naar de Egyptische televisie)en daar hebben ook anderen belangstelling voor maar omgekeerd zie je die beweging niet...daar is ook de Turkse bakker en kapper in te passen, zij hebben belangstelling en steunen de eigen groep, wat daarbuiten valt wordt indien mogelijk genegeerd. Dat maakt ook de sterkte van die groepen uit maar indien een Vlaming dit voorstelt is hij een discriminerende racist omdat wij in gelijke kansen geloven, blijkbaar doet niet iedereen dit al.

Cultuur is voor jou echt wel een heel simpel fenomeen, he.

Mcnab 3 juni 2010 19:10

Ik ga soms is ne lekkere kebab eten, maar ik heb nog nooit ne mocro zien stoppen als ik op de rommelmarkt sta met mijn lekker varken aan het spit.
Racisten zijn het!

alice 3 juni 2010 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4790424)

Dat lijkt me eerder een uitspraak die op uzelf betrekking heeft. Toch enige arrogantie hier van uw kant, erg "sterk" is uw argument niet echt .

alice 3 juni 2010 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4790210)

Volgens uw opvatting is dit dus onze cultuur?;-)

suqar_7loe 3 juni 2010 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab (Bericht 4790662)
Ik ga soms is ne lekkere kebab eten, maar ik heb nog nooit ne mocro zien stoppen als ik op de rommelmarkt sta met mijn lekker varken aan het spit.
Racisten zijn het!

Echte racisten seg.

suqar_7loe 3 juni 2010 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4790118)
Arabische bakkers en kappers zul je hier moeilijk vinden. Een Turkse bakker en een Marokkaanse kapper wél. En j�*, ik ga daar ook wel eens: even goed en goedkoper.

Ouhm Kalthoum: http://www.youtube.com/watch?v=O8Z_EZPw3yI

:cheer: Yep!!:cheer: :-D

Waar gaat ge, de bakkers of de kappers? :lol:

artisjok 3 juni 2010 21:12

Citaat:

"De jonge zangeres Amal Maher zingt in Carré Khaltoums klassieke Arabische liederen uit de pre-islamitische tijd, begeleid door het orkest van Selim Sahab."
http://www.nrc.nl/kunst/article24962...t_Oum_Kalthoum

Cdude 3 juni 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4790424)

What about : interesse in de cutuur die je omringd, waar je de vrouwen van verkracht, waar je drugs aan verkoopt en van wiens maatschappij je profiteert?

Zo beter verwoord? Oogkleppen naar de wereld rondom. Is dat Maroc cultuur?

alice 3 juni 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4790976)
"De jonge zangeres Amal Maher zingt in Carré Khaltoums klassieke Arabische liederen uit de pre-islamitische tijd, begeleid door het orkest van Selim Sahab."
http://www.nrc.nl/kunst/article24962...t_Oum_Kalthoum

Uw commentaar slaat nergens op, weer aandacht nodig?;-)

Steve_M 3 juni 2010 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4790941)
Volgens uw opvatting is dit dus onze cultuur?;-)

Nee, volgens mijn opvatting is "de Vlaamse cultuur" (op zich al een twijfelachtige uitdrukking) reduceren tot een drietal uitingen ervan even zinloos als het reduceren van de "Arabische cultuur" (zoals een andere forummer dat eerder deed) tot muziekkeuze en een voorkeur voor een bepaalde bakker en/of kapper.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice
Dat maakt ook de sterkte van die groepen uit maar indien een Vlaming dit voorstelt is hij een discriminerende racist omdat wij in gelijke kansen geloven, blijkbaar doet niet iedereen dit al.

Waar heb jij mij iemand een racist horen noemen omdat h/zij graag naar optredens van Vlaamse artiesten gaat? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Steve_M 3 juni 2010 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4790989)
What about : interesse in de cutuur die je omringd, waar je de vrouwen van verkracht, waar je drugs aan verkoopt en van wiens maatschappij je profiteert?

Waarom zou dat moeten? Ik ga nooit naar het voetbal, luister zelden of nooit naar Vlaamse artiesten, vier geen carnaval en kijk maar zelden naar de koers. Luistert onze Vlaamse jeugd dan naar Nederlandstalige muzikanten? Amper. Wat ga je daar nu aan doen? Bepaal jij wat ik als raszuivere Vlaming leuk moet vinden? Ik denk het niet.

Sjaax 3 juni 2010 22:52

Citaat:

Dat mensen aan groepsvorming doen, is evident, hoeven we niet te ontkennen.
Stel dat we in Australië zouden wonen, en er zou daar een bekende Belgische artiest optreden, dan is de kans groot dat we samen met veel Belgische expats naar dat optreden zouden gaan. Voor Marokkanen is dat niet anders.

Maar waar het in de beginbijdrage om ging, waren de toeschouwers in Carré. Carré is niet zomaar een theatertje, maar één van de belangrijkste in Nederland. Het is uiteraard niet goedkoop daar heen te gaan. Dat het halfvol zat met allochtonen, met 'yeps', wil zeggen dat een duidelijk een verandering in het sociaal-economische klimaat van de allochtonen merkbaar is.

De allochtone onderklasse bestaat inderdaad nog steeds, met alle domheid eigen aan onderklassen. De clichébeelden kan je iedere dag zien op een willekeurige markt in een grootstad. En die lost niet meteen op. Maar alles samen genomen verandert de sociale samenstelling van allochtonen misschien sneller dan velen denken.

alice 3 juni 2010 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4791025)
Nee, volgens mijn opvatting is "de Vlaamse cultuur" (op zich al een twijfelachtige uitdrukking) reduceren tot een drietal uitingen ervan even zinloos als het reduceren van de "Arabische cultuur" (zoals een andere forummer dat eerder deed) tot muziekkeuze en een voorkeur voor een bepaalde bakker en/of kapper.

Waar heb jij mij iemand een racist horen noemen omdat h/zij graag naar optredens van Vlaamse artiesten gaat? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Mijn opmerking sloeg op de identificatie met enkel eigen subgroep.
En cultuur is helemaal geen twijfelachtig begrip, de scheiding kerk en staat bevoorbeeld behoort tot onze cultuur; die immers ontstaat door geschiedenis.

lombas 3 juni 2010 23:13

Citaat:

Ik ga naar de Turkse bakker. Gewoon beter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be