![]() |
Wanneer komt de volgende crisis?
Er zijn een hoop aanwijzingen dat er niets is veranderd wat betreft het ethisch besef van bankiers. In Nederland wordt een zogenaamde "bankierseed" in te voeren, bedacht door een oud-lobbyist (zie: http://www.bankeneffectenbedrijf.nl/...an-mierlo.aspx voor voorbeelden van moraalverhalen) die(tijdelijk) succes heeft met verhalen over ethiek en moraal. Tijdelijk omdat het waarschijnlijk alleen maar gewild is tijdens de crisis. Nu loopt deze langzamerhand af, en dan weet ik zeker dat de aandacht voor ethiek zodra het beter gaat meteen weg.
Hoeveel heeft de bankensector geleerd van de crisis? Ik schat in helemaal niets. Volgende crisis: 2019? |
Volgende crisis? Is de ( huidige ) crisis dan al voorbij want ik hoor niets anders zeggen dan inleveren, besparen, afdanken enz.
|
Citaat:
De economie kent zijn ups en downs, dat is onvermijdelijk. Je kan daar slim me omgaan, en tijdens de "ups" sparen voor de "downs", of je kan daar dom mee omgaan... |
Citaat:
|
Klik hierboven eens op die banner. Interessant leesvoer. Je kan dat boek daar gratis downloaden.
|
2010 of 2011. Misschien wel complete instorting. Ik denk dat in Griekenland wellicht de komende jaren een revolutie op stapel staat, de bevolking zal de liberale bullshit niet blijven pikken. En de rest zal volgen.
|
Citaat:
|
hopelijk niet. Hopelijk denken ze wat verder na en bezetten ze die banken zelf en nemen de bezittingen ervan in beslag.
|
Morgen.
|
“Economists are pessimists: they've predicted 8 of the last 3 depressions” Barry Asmus
|
De laatste crisis die ik mij herinner is begonnen in pakweg ... 1789 ?
Nooit beëindigd. |
Citaat:
|
Citaat:
Banken kunnen dat met jouw en mijn spaargeld. Citaat:
Een crisis is trouwens goed om de inflatie niet te laten hollen, er een beetje (veel) de schrik in te houden, door werkloosheid de syndicaten ongeveer lam te leggen, etc. Geen '68 toestanden meer. Niets dan voordelen dus. Voor die aandeelhouders. (Stemde België al een wet die de regering toelaat, het beheer van een bank in crisis over te nemen, zoals in NL? Ik hoorde er plannen voor maar las nog niets over een realisatie in die zin) |
Citaat:
Ik bedoel maar; we zijn geëvolueerd van een wereld waar bittere armoede en honger de normale toestand was, naar een waar dit meer en meer een uitzonderings toestand wordt. |
Citaat:
Het kern probleem van Griekenland is immers dat het land als geheel meer consumeert dan het produceert.Dat probleem kan het maar op twee manieren oplossen: Ofwel meer gaan produceren, ofwel minder gaan consumeren. Het lijkt me dat Pelgrim er voor kiest dat de Grieken maar massaal minder moeten gaan consumeren... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat was maar een deel van het verhaal. Zonder democratisering en sociale bewegingen zou die stoommachine weinig nut hebben gehad door gebrek aan consumenten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be