Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Vlaming goed op de hoogte want weet dat voor federale niveau moet gestemd worden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139759)

cdekeule 3 juni 2010 21:58

Vlaming goed op de hoogte want weet dat voor federale niveau moet gestemd worden

'De Vlamingen weten wel degelijk waarover de verkiezingen op 13 juni gaan. Uit een enquête van het Radio 1-programma "Peeters & Pichal" blijkt dat 82 procent van de ondervraagden weet dat er nu voor het federale niveau gestemd moet worden.'

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...pichal_enquete

82% weet dat voor het federale niveau moet gestemd worden, hieruit volgt blijkbaar (volgens VRT) dat Vlaming goed op de hoogte is waarover de verkiezingen gaan. De democratie is gered!

Busse87 3 juni 2010 22:19

Nogal goed . Het zou erg zijn moesten ze het niet weten .

Schuppezot 3 juni 2010 22:23

Dat weerlegt dan weer het argument van degenen die voor samenvallende verkiezingen zijn dat aparte verkiezingen geen zin hebben omdat de kiezers het verschil tussen regionale en federale verkiezingen toch niet zouden maken..

AsGardSGO 3 juni 2010 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot (Bericht 4791226)
Dat weerlegt dan weer het argument van degenen die voor samenvallende verkiezingen zijn dat aparte verkiezingen geen zin hebben omdat de kiezers het verschil tussen regionale en federale verkiezingen toch niet zouden maken..

Goh ja waarschijnlijk weten de meesten wel voor welk van de vele bestuursorganen ze moeten gaan stemmen: 10 to 20% dus niet, vaak ook diegene maar niet exclusief die hulp moeten vragen aan een bijzitter.

Zwartengeel 4 juni 2010 05:11

De kiezer is met andere woorden toch iets minder dom dan sommigen denken of zelfs heimelijk hopen. Nietwaar, Caroline 'de mensen hebben ons niet begrepen' Gennez?

AsGardSGO 4 juni 2010 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4791512)
De kiezer is met andere woorden toch iets minder dom dan sommigen denken of zelfs heimelijk hopen. Nietwaar, Caroline 'de mensen hebben ons niet begrepen' Gennez?

Zoals ik reeds zei kennis is niet genoeg; domheid is een veel ruimere omschrijving. Tenslotte kennis kan iedereen opdoen het is maar wat je doet soms met die kennis.
"Twijfelt u ook wel eens aan uw intelligentiequotiënt? Ik doe dat dagelijks, daartoe aangemoedigd door de antieke filosofen, met name Socrates: 'Ik weet dat ik niets weet.' Dat is ook het enige wat ik weet. Maar het is tevens het beste pad naar wijsheid, of liever, wat bescheidener geformuleerd, naar verstandig zijn. Getuigt het niet van verstand als we inzien dat onze kracht niet toereikend is om een domheid te boven te komen?" BRON

EddyBal 4 juni 2010 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 4791517)
Zoals ik reeds zei kennis is niet genoeg; domheid is een veel ruimere omschrijving. Tenslotte kennis kan iedereen opdoen het is maar wat je doet soms met die kennis.
"Twijfelt u ook wel eens aan uw intelligentiequotiënt? Ik doe dat dagelijks, daartoe aangemoedigd door de antieke filosofen, met name Socrates: 'Ik weet dat ik niets weet.' Dat is ook het enige wat ik weet. Maar het is tevens het beste pad naar wijsheid, of liever, wat bescheidener geformuleerd, naar verstandig zijn. Getuigt het niet van verstand als we inzien dat onze kracht niet toereikend is om een domheid te boven te komen?" BRON

Het ging erover hoe de partijen de mensen verslijten: voor dom.

BTW: hoe meer je weet, hoe meer je beseft hoe weinig je weet. ;)

k9 4 juni 2010 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot (Bericht 4791226)

Daar gaat dit niet over, wat mend aarmee bedoeld is dat kiezers de politici afrekenen of federale politiek bij regionale verkiezingen en omgekeerd.

Wat eigenlijk logisch is we leven immers in een particratie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be