Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gelijkheid van inkomen voor iedereen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139795)

eno2 4 juni 2010 09:55

Gelijkheid van inkomen voor iedereen

Je zou de belastingsdienst kunnen laten werken als een communicerend vat om na belasting iedereen evenveel inkomen te laten.

Anna List 4 juni 2010 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4791909)
Je zou de belastingsdienst kunnen laten werken als een communicerend vat om na belasting iedereen evenveel inkomen te laten.

en zo elke werkweigeraar evenveel inkomen garanderen ?

eno2 4 juni 2010 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4791912)
en zo elke werkweigeraar evenveel inkomen garanderen ?

Dat is een andere discussie(open daarover misschien een nieuwe draad).

Ik heb het over de ultieme gelijkheid van inkomen en de ultieme verdeling.

eno2 4 juni 2010 10:03

Ik zou in die nieuwe draad voorstellen dat ieder werkweigeraar, zoals bv een kapitalist en een rentenier, evenveel inkomen overhoudt als elke andere werkweigeraar.

backfire 4 juni 2010 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4791921)
Dat is een andere discussie(open daarover misschien een nieuwe draad).

Ik heb het over de ultieme gelijkheid van inkomen en de ultieme verdeling.

Dat druist in tegen de condition humaine, die altijd meer wil, althans meer dan zijn buur.
En als hij daar niet in slaagt, de schuld op de buur steekt.

Anna List 4 juni 2010 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4791930)
Ik zou in die nieuwe draad voorstellen dat ieder werkweigeraar, zoals bv een kapitalist en een rentenier, evenveel inkomen overhoudt als elke andere werkweigeraar.

denk jij nu echt dat rentenieren geen inspanning kost ? wie zorgt ervoor dat dat een blijvende status is, denk je ? idd de rentenier, met alle inspanningen en zorgen dat dat kost.

eno2 7 juni 2010 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4791939)
Dat druist in tegen de condition humaine, die altijd meer wil, althans meer dan zijn buur.
En als hij daar niet in slaagt, de schuld op de buur steekt.

De condition humaine is dat geen enkele vorm van ongelimiteerde rijkdom ons redt van de gepredestineerde ellende van ons lot.

eno2 7 juni 2010 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4791946)
denk jij nu echt dat rentenieren geen inspanning kost ? wie zorgt ervoor dat dat een blijvende status is, denk je ? idd de rentenier, met alle inspanningen en zorgen dat dat kost.

De apologie van het zware bestaan van de renteniers...:lol:

gehuigert 7 juni 2010 11:01

Citaat:

Jep, laten we universitairen even veel betalen als mensen die niet gestudeerd hebben en rekken aanvullen in een winkel(waar niets mis mee is, maar ze hebben er zelf voor gekozen geen moeite te steken in het studeren). Kwestie dat onze kenniseconomie verder uitgehold wordt tot we een 3ewereldland worden waar er enkel nog handarbeidjobs zijn en we moeten concurreren met China?

Bhairav 8 juni 2010 04:23

Mensen moeten afkicken van geld.

maddox 8 juni 2010 05:39

Citaat:

De mensheid heeft dit al geprobeerd. Kijk maar naar elk communistisch paradijs.

Zwitser 8 juni 2010 06:18

Citaat:

En welk probleem los je daar mee op?

Zwitser 8 juni 2010 06:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4791930)

ik stel voor dat we werklozen precies hetzelfde geven als wat we renteniers en kapitalisten geven...

eno2 8 juni 2010 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 4801060)
ik stel voor dat we werklozen precies hetzelfde geven als wat we renteniers en kapitalisten geven...

Ik ook.
Kapitaal.

eno2 8 juni 2010 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 4801058)
En welk probleem los je daar mee op?

Het probleemvan de ongelijkheid en van het gebrek aan verdeling.

Steben 8 juni 2010 09:09

Citaat:

Iedereen?
En wat doe je met al het overheidsgeld?
Niemand heeft het dan nodig toch?

Steben 8 juni 2010 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4801328)
Het probleemvan de ongelijkheid en van het gebrek aan verdeling.

U vindt dat een probleem.

Ik vind dat je een probleem creëert: de luxeproblemen van de tot voor kort rijken verspreiden over de gehele maatschappij, de honger naar anders zijn, meer willen dan je al hebt.

eno2 8 juni 2010 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 4801343)
U vindt dat een probleem.

Ik vind dat je een probleem creëert: de luxeproblemen van de tot voor kort rijken verspreiden over de gehele maatschappij, de honger naar anders zijn, meer willen dan je al hebt.

Neenee, eerst hebben we de banken moeten redden, nu de staten. Het wordt tijd dat we daarna de bezitslozen redden.
En daarmee kunnen we ook de rijkjes van (het verspreiden van) hun luxeproblemen afhelpen, tegelijk.

plakker 8 juni 2010 09:29

Voorstanders van dit soort ideologische maar onrealistische stellingen zijn veelal luie mensen die het geld liever in de schoot geworpen zien.
Dat de hele rijken een beetje onfatsoenlijk veel geld verdienen is correct, daar aan peuzelen vind ik nu nog te slikken, maar voor de rest, als ge niet tevreden zijt met uw inkomen dan moet je (ander) werk zoeken.

eno2 8 juni 2010 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 4801400)
Voorstanders van dit soort ideologische maar onrealistische stellingen zijn veelal luie mensen die het geld liever in de schoot geworpen zien.
Dat de hele rijken een beetje onfatsoenlijk veel geld verdienen is correct, daar aan peuzelen vind ik nu nog te slikken, maar voor de rest, als ge niet tevreden zijt met uw inkomen dan moet je (ander) werk zoeken.

Niettemin is de mate van ongelijkheid in de wereld van die wraakroepende graad van obscene uitbuiting en onrechtvaardigheid en ontoelaatbaarheid, dat we beter zoveel mogelijk aan herverdeling en gelijkheid doen.

Ipv de miljarden lage loners en werklozen (vruchteloos) tre responsabiliseren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be