![]() |
Gelijkheid van inkomen voor iedereen
Je zou de belastingsdienst kunnen laten werken als een communicerend vat om na belasting iedereen evenveel inkomen te laten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het over de ultieme gelijkheid van inkomen en de ultieme verdeling. |
Ik zou in die nieuwe draad voorstellen dat ieder werkweigeraar, zoals bv een kapitalist en een rentenier, evenveel inkomen overhoudt als elke andere werkweigeraar.
|
Citaat:
En als hij daar niet in slaagt, de schuld op de buur steekt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen moeten afkicken van geld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kapitaal. |
Citaat:
|
Citaat:
En wat doe je met al het overheidsgeld? Niemand heeft het dan nodig toch? |
Citaat:
Ik vind dat je een probleem creëert: de luxeproblemen van de tot voor kort rijken verspreiden over de gehele maatschappij, de honger naar anders zijn, meer willen dan je al hebt. |
Citaat:
En daarmee kunnen we ook de rijkjes van (het verspreiden van) hun luxeproblemen afhelpen, tegelijk. |
Voorstanders van dit soort ideologische maar onrealistische stellingen zijn veelal luie mensen die het geld liever in de schoot geworpen zien.
Dat de hele rijken een beetje onfatsoenlijk veel geld verdienen is correct, daar aan peuzelen vind ik nu nog te slikken, maar voor de rest, als ge niet tevreden zijt met uw inkomen dan moet je (ander) werk zoeken. |
Citaat:
Ipv de miljarden lage loners en werklozen (vruchteloos) tre responsabiliseren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be