Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Fraai staaltje Belgicisme... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139796)

Pelgrim 4 juni 2010 10:29

Fraai staaltje Belgicisme...

Op http://www.siegfriedbracke.be/ het stuk "Over democratie en de elite" zeker eens lezen.

Hij weigert namen te noemen, op zich wel respectvol, maar we kunnen ons wel al een idee vormen van het soort mensen waarover het gaat.

Het gaat over deze tekening in kwestie:

http://www.siegfriedbracke.be/upload...mocratie_1.jpg

EddyBal 4 juni 2010 10:37

Als Bracke zou willen, zou hij elke partij in hun hart kunnen raken, want hij kent ze allemaal door en door. Zijn keuze voor de NVA zegt dan ook veel over de waarde die hij hecht aan wat de anderen uitbraken. Maar Bracke speelt het voorlopig proper. Ne slimme mens die Bracke ;)

grhluna 4 juni 2010 10:38

de elite ja zeer juist dat is de realiteit
alhoewel
omdat je als mens veel macht bezit moet nog niet zeggen
dat je slim bezig bent
belange niet

Zwartengeel 4 juni 2010 10:41

Citaat:

Het doet mij allemaal denken aan de twee schitterende gesprekken die ik heb gevoerd met Bart De Wever over mijn overstap. Toen ik ja had gezegd, vroeg Bart of ik wel goed wist wat ik deed. Want, zei hij, zodra dat bekend wordt, zal je zien dat je in bepaalde kringen waar je nu een gerespecteerd mens bent, geweerd zal worden, zelfs gedemoniseerd. Ik heb dat toen nauwelijks ernstig genomen, en dat weggelachen.

De ogen van Bracke zijn ondertussen duidelijk opengegaan...

grhluna 4 juni 2010 10:43

inderdaad

Xenophon 4 juni 2010 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4792034)
De ogen van Bracke zijn ondertussen duidelijk opengegaan...

LOL

Dien Bracke, nadat hij het spelletje dertig jaar heeft meegespeeld trekt hij nu grote ogen van verbazing. :D

Enigzins ongeloofwaardig.

Txiki 4 juni 2010 10:57

Wat een komedie. Alsof die man dat niet al lang weet.

Pelgrim 4 juni 2010 11:02

Tuurlijk weet die dat al lang, maar dat neemt de realiteit ervan niet weg eh.

Txiki 4 juni 2010 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4792106)
Tuurlijk weet die dat al lang, maar dat neemt de realiteit ervan niet weg eh.

Ah ja, dat is waar.

EddyBal 4 juni 2010 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4792046)
LOL

Dien Bracke, nadat hij het spelletje dertig jaar heeft meegespeeld trekt hij nu grote ogen van verbazing. :D

Enigzins ongeloofwaardig.

Niet echt. Je bouwt relaties op met mensen, ongeacht hun standpunten. Als Bracke dan zijn standpunt bekend maakt, staan ze klaar om hem af te slachten. Niet echt goede intermenselijke relaties van de anderen. Hij is daar een beetje van geschrokken, omdat het harder was dan hij incalculeerde.

Txiki 4 juni 2010 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4792120)
Niet echt. Je bouwt relaties op met mensen, ongeacht hun standpunten. Als Bracke dan zijn standpunt bekend maakt, staan ze klaar om hem af te slachten. Niet echt goede intermenselijke relaties van de anderen. Hij is daar een beetje van geschrokken, omdat het harder was dan hij incalculeerde.

:rofl: Dat geloof je toch zelf niet...

grhluna 4 juni 2010 11:20

de politiek is gewoon zo keihard
zelf een mens zoals Bracke ik kan mij wel voorstellen hoor
dat hij een moment stil staat en denkt hier heb ik geen vrienden

grhluna 4 juni 2010 11:20

ocharme!

EddyBal 4 juni 2010 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4792142)
:rofl: Dat geloof je toch zelf niet...

Toch wel, ik zou het anders niet schrijven. Ik heb zulke dingen al meegemaakt. Je hebt geen idee hoe hard mensen kunnen zijn, mensen waarvan je zelfs dacht dat het vrienden waren...

Vette Pois(s)on 4 juni 2010 11:22

Hij blijft me verbazen diene Siegfried, in positieve zin.

grhluna 4 juni 2010 11:24

je moet ook niet overdrijven hij is nu wel degelijk een politicus hoor

Txiki 4 juni 2010 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4792153)
Toch wel, ik zou het anders niet schrijven. Ik heb zulke dingen al meegemaakt. Je hebt geen idee hoe hard mensen kunnen zijn, mensen waarvan je zelfs dacht dat het vrienden waren...

Toch wel, toch wel. Ik heb daar een zeer goed idee van. Mij maak je niet wijs dat Bracke "verschoten" is. In de politiek, m'n beste, heb je geen vrienden. Niet op dat niveau, en zelfs niet op dorpsniveau als puntje bij paaltje komt.

Txiki 4 juni 2010 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grhluna (Bericht 4792150)
de politiek is gewoon zo keihard
zelf een mens zoals Bracke ik kan mij wel voorstellen hoor
dat hij een moment stil staat en denkt hier heb ik geen vrienden

Komaan zeg, hoe lang is die man al politici aan het interviewen? Hij kent de wereld waarin hij zich waagt, door en door. Schilder hem niet af als de naïeve koorknaap, he.

grhluna 4 juni 2010 11:26

in de politiek moet je meespelen
anders doe je niet meer mee
zo simpel is het.......
daar heb je gewoon geen vrienden
Bracke of geen Bracke.. doet er niet toe hoor
straks denken ze hier nog dat ze een echt confederalisme gaan krijgen ook nog

EddyBal 4 juni 2010 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4792170)
Komaan zeg, hoe lang is die man al politici aan het interviewen? Hij kent de wereld waarin hij zich waagt, door en door. Schilder hem niet af als de naïeve koorknaap, he.

Iets zien maakt je niet tot ervaringsdeskundige. Nu is hij dat dus wel. Mensen die vroeger geheimen met hem deelden, spreken zelfs niet meer tegen hem, uit angst dat hij de waarheid zal blootleggen, en tot hiertoe was hij nochthans héél braaf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be