Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Zal de LDD de kiesdrempel halen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139808)

voicelesscharlie 4 juni 2010 13:59

Zal de LDD de kiesdrempel halen?

Volgens mij zouden we eens het omgekeerde kunnen krijgen van de vorige verkiezingen.
Vorige verkiezingen werd de LDD overroepen en de NVA kreeg uiteindelijk het been.
Nu vica verca?

vrijevlaming 4 juni 2010 14:02

nee, ik denk niet dat het omgekeerde zal gebeuren. LDD zal het moeilijk hebben, maar ik hoop echt dat ze het halen in alle provincies

toccata 4 juni 2010 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 4792534)
nee, ik denk niet dat het omgekeerde zal gebeuren. LDD zal het moeilijk hebben, maar ik hoop echt dat ze het halen in alle provincies

In Limburg en Leuven zijn ze in ieder geval een vogel voor de kat

voicelesscharlie 4 juni 2010 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4792540)

Limburg kan verrassen met Lode Vereeck.

EddyBal 4 juni 2010 14:09

Ik heb net even gekeken wie voor de senaat voor LDD eerste ovolger is, want an de baetselier is haar zetel niet waard, en moet die dus afstaan

Eerste opvolgster = Noëlla Appermans.

Fredo 4 juni 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4792540)

Dat zou jammer zijn, ik vind de lijsttrekker in Limburg, Dr. Lode Vereeck een van de interessantere figuren binnen LDD. Als ik dat vergelijk met wat er in Oost-Vlaanderen op de lijst staat...

backfire 4 juni 2010 14:10

ach, 't zijn brulkikkers, maar elke V-partij verdient een dikke score.

Vlaanderen Boven 4 juni 2010 14:17

Ik denk het niet. Volgens mij was dat geen slimme zet van JMDD om te verklaren dat hij ermee zal stoppen als de partij te weinig haalt bij deze verkiezingen. Dat zou wel eens het omgekeerde effect kunnen hebben: die woorden lijken op die van een man die de bui al ziet hangen en zich opmaakt voor een eervolle nederlaag.
Daarbij, ik vermoed dat een aantal LDD-kiezers strategisch N-VA gaat stemmen vanwege de uitzonderlijke toestand.

Torkilson 4 juni 2010 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4792574)
Ik denk het niet. Volgens mij was dat geen slimme zet van JMDD om te verklaren dat hij ermee zal stoppen als de partij te weinig haalt bij deze verkiezingen. Dat zou wel eens het omgekeerde effect kunnen hebben: die woorden lijken op die van een man die de bui al ziet hangen en zich opmaakt voor een eervolle nederlaag.
Daarbij, ik vermoed dat een aantal LDD-kiezers strategisch N-VA gaat stemmen vanwege de uitzonderlijke toestand.

Dan kan het een manier van JM zijn om die stemmen terug te halen: stem nu niet op NVA want dan verdwijnt uw partij, is in dat geval zijn redenering.

Vlaanderen Boven 4 juni 2010 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson (Bericht 4792601)
Dan kan het een manier van JM zijn om die stemmen terug te halen: stem nu niet op NVA want dan verdwijnt uw partij, is in dat geval zijn redenering.

Hij kan moeilijk al te veel partijloyaliteit verwachten wanneer zijn electoraat bestaat uit recent overgelopen VLD'ers en VB'ers. Dat is het probleem met nieuwe partijen.

solidarnosc 4 juni 2010 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson (Bericht 4792601)

Vlamingen hebben wel iets voor underdogs en "losers" maar er mee dreigen om uw parlementaire wedde op te geven zal niet veel indruk maken. ;-) Ten andere het imago van Dedecker is er één van een man die nooit opgeeft en altijd gaat voor de overwinning wat in tegenspraak is met dergelijke uitspraken.

Torkilson 4 juni 2010 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4792633)
Vlamingen hebben wel iets voor underdogs en "losers" maar er mee dreigen om uw parlementaire wedde op te geven zal niet veel indruk maken. ;-) Ten andere het imago van Dedecker is er één van een man die nooit opgeeft en altijd gaat voor de overwinning wat in tegenspraak is met dergelijke uitspraken.

Ik heb nooit beweerd dat hij een degelijke politieker zou zijn hé. ;-)

voicelesscharlie 4 juni 2010 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4792628)
Hij kan moeilijk al te veel partijloyaliteit verwachten wanneer zijn electoraat bestaat uit recent overgelopen VLD'ers en VB'ers. Dat is het probleem met nieuwe partijen.

Dat was ook zo met iedere bestaande partij.
De sossen,liberalen,katholieken,groenen,VBers aanvankelijk ook, zunne.
Leg jij mij eens uit hoe je een nieuwe partij kan beginnen zonder" overlopers"?
Als de Groenen bv 3% meer halen,awel dan hebben ze 3% overlopers gehad.
Trouwens wie nooit van mening verandert is een ezel(filosoof?).

Vlaanderen Boven 4 juni 2010 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4792731)

Ik heb toch gezegd dat dat niet kan?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4792628)
Dat is het probleem met nieuwe partijen.

toccata 4 juni 2010 15:43

Citaat:

De sossen, groenen en VB'ers zijn wel heel klein begonnen en dan zeer langzaam gegroeid waardoor mensen die erbij kwamen om het postje niet zomaar op hun wenken bediend werden

voicelesscharlie 4 juni 2010 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4792765)
De sossen, groenen en VB'ers zijn wel heel klein begonnen en dan zeer langzaam gegroeid waardoor mensen die erbij kwamen om het postje niet zomaar op hun wenken bediend werden

Wat houdt een partij tegen om snel te groeien?:roll:

speurneus 4 juni 2010 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fredo (Bericht 4792557)
Dat zou jammer zijn, ik vind de lijsttrekker in Limburg, Dr. Lode Vereeck een van de interessantere figuren binnen LDD. Als ik dat vergelijk met wat er in Oost-Vlaanderen op de lijst staat...

Inderdaad één van de beste parlementariers. Als LDD verdijnt zullen de andere partijen nogal aan zijn bel trekken.

voicelesscharlie 4 juni 2010 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4792780)
Inderdaad één van de beste parlementariers. Als LDD verdijnt zullen de andere partijen nogal aan zijn bel trekken.

Inderdaad.
Maar de LDD zal niet verdwijnen,maar van naam veranderen.
Dat staat nu al vast.

speurneus 4 juni 2010 15:59

Citaat:

Alle nieuwe partijen hebben het moeilijk omdat zij niet terug kunnen vallen op een degelijke struktuur en hun ledenbestand dikwijls uit politieke groentjes en misnoegden uit andere partijen bestaat. Komt er nog bij dat JMDD alle beslissingen naar zich toe trekt en geen enkele kritiek verdraagt wat leidt tot interne ruzies en spanningen. Hetzelfde doet zich momenteel voor bij de PVV van Wilders, die partij dreigt door geruzie uit elkaar te vallen in 2 kampen.

speurneus 4 juni 2010 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4792777)
Wat houdt een partij tegen om snel te groeien?:roll:

Een bedrijf dat te snel groeit ondervindt daar vroeg of laat de weerbots van, idem dito wat een politieke partij betreft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be