![]() |
ABVV wil niet besparen
http://teletekst.een.be/tt_een.php?p...=1&s=0&r=0&x=1
Citaat:
Moeten zij zich niet constructiever opstellen? Ik vind dat het ABVV veel te conservatief is en een totaal gebrek aan lange termijnvisie heeft. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En de Belgische wonde is door en door rot. |
Het abvv zal blijven wat het nu is, tot de fgtb hierover anders beslist.
|
Citaat:
Tja de crisis is niet de schuld van het ABVV maar van de neoliberale wonderboys. Laat hen er maar voor opdraaien zou ik zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hallucinant. En dit in een land waar de weinigen die nog werken dit 214 dagen per jaar voor rekening van de overheid doen...
|
Citaat:
De waarheid is, dat ook voor de crisis er in België zeer ernstige structurele problemen waren die op termijn onhoudbaar zouden zijn. De arbeidsmarkt, betaalbaarheid van de pensioenen, allemaal problemen die al jaar en dag op de Belgische agenda staan maar elke poging om hier iets structureel aan te veranderen wordt afgeblokt door de vakbonden. De crisis heeft de houdbaarheid van dit systeem verkort. |
Citaat:
|
Citaat:
Het ABVV was voorstander van de recentste regularisatie... |
Citaat:
Zot zijn doet niet zeer blijkbaar. Tijd voor een VLAAMSE vakbond! De minimumvereisten van 100.000 leden zal er gauw zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Veel belangrijker is je maatschappijvisie. |
Ik vind trouwens dat vakbonden zeker nuttig zijn en helemaal niet overbodig. Maar dan heb ik het wel over micro-niveau, binnen de bedrijven, en niet op macro-niveau. Als je als werknemer een specifiek probleem hebt op de werkvloer of ontslagen wordt, is een vakbond vaak zeer nuttig om uw rechten te verdedigen.
Als het echter gaat over de hervormingen die nu nodig zijn om dit land welvarend en zijn sociale zekerheid en pensioenen betaalbaar te houden, vind ik de vakbonden een zeer conservatieve en contraproductieve houding aannemen die ons recht naar het sociaal kerkhof zal leiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De hoge productiviteitsgraad is nodig om de hoge loonkosten te compenseren. Loonkosten die nog steeds hoger liggen dan in onze buurlanden. Of denkt u buitenlandse investeerders aan te trekken door hogere loonkosten dan onze buurlanden maar met eenzelfde productiviteit? |
Citaat:
2. De familie Solvay bezit 29% van alle aandelen van de gelijknamige farmagroep. Waarde € 2,07 miljard. 3. De familie Frère, bezit 44,48% van de Nationale Portefeuillemaatschappij (NPM), goed voor een geschatte waarde van € 2,01 miljard. 4. De familie Colruyt bezit 44,47% van de gelijknamige distributieketen, waarde € 1,90 miljard. 5. De families Emsens, Schmidheiny, Cuvelier en Hatschek (bouwmaterialengroep Etex) worden gewaardeerd op € 1,73 miljard. 6. De familie Lhoist (kalk) wordt gewaardeerd op € 1,61 miljard. 7. De familie Emsens (SCR-Sibelco zandontginning) wordt geschat op € 1,55 miljard 8. De familie De Clerck (Beaulieu Groep tapijt) heeft een geschatte waarde van € 1,43 miljard. 9. De familie Saverys (CMB-Exmar- Euronav) is goed voor een kapitaal van € 1,35 miljard. 10. De familie Janssen van farmagigant UCB wordt geschat op € 1,22 miljard. |
Citaat:
Ja en? Gaat u deze families volledig onterven ofzo? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be