Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   KONINKRIJK of REPUBLIEK? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139861)

EddyBal 5 juni 2010 13:22

KONINKRIJK of REPUBLIEK?

De status van de koning is al enkele malen ter sprake gekomen. Nu we vlak voor de verkiezing staan, en de punten bijna verdeeld zijn, zouden de diverse partijen natuurlijk graag de mening kennen van ons hooggeëerd forumpubliek. Willen we nog wat met de koning? Wat?
Wat met zijn jacht voor visvangst? (ik heb nooit begrepen wat een jacht met vissen heeft te maken, of je moet al op haaien of zo gaan schieten.8O Jagen is jagen, vissen is vissen) Slegen we die aan samen met zijn ander oneerlijk gewonnen fortuin?

Maak uw keuze kenbaar, maar let op! Staatsveiligheid kijkt mee! ;)

Raf 5 juni 2010 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4794370)
De status van de koning is al enkele malen ter sprake gekomen. Nu we vlak voor de verkiezing staan, en de punten bijna verdeeld zijn, zouden de diverse partijen natuurlijk graag de mening kennen van ons hooggeëerd forumpubliek. Willen we nog wat met de koning? Wat?
Wat met zijn jacht voor visvangst? (ik heb nooit begrepen wat een jacht met vissen heeft te maken, of je moet al op haaien of zo gaan schieten.8O Jagen is jagen, vissen is vissen) Slegen we die aan samen met zijn ander oneerlijk gewonnen fortuin?

8O Dat k�*n je toch niet menen?

EddyBal 5 juni 2010 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4794374)

Verstehen sie spass? :lol:

Xenophon 5 juni 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4794379)
Verstehen sie spass? :lol:

Didi Hallervoorden!

Pelgrim 5 juni 2010 16:11

Weg ermee.

Distel 5 juni 2010 16:35

1. We voeren de koning enkele keren op in een situatie die hem wereldwijd bekend maakt (bvb op een van de boten naar Gaza zetten).

2. We schaffen de monarchie af. De voltallige koninklijke familie krijgt pakweg 100 miljoen, te verdelen zoals ze zelf willen. Dit moet voldoende zijn om hen levenslang te onderhouden. De rest van de centen worden aangeslagen.

3. Alle grote bezittingen (boten, dure auto's, paleizen, kunst, ...) worden openbaar verkocht. Door puntje 1 is de verzamelwaarde enorm gestegen.

4. De totaalopbrengst wordt veilig maar rendabel belegd, waarbij een kwart van de opbrengst steeds wordt wederbelegd, en de rest moet dienen om een verlaging van de belasting op de laagste lonen te financieren (uiteraard aangevuld met hetgeen we jaarlijks minder uitgeven door de senaat af te schaffen en de N-Z transfers af te bouwen).

Garry 5 juni 2010 18:04

Citaat:

Hier kun je toch niets zinnig op antwoorden. Waar is de mogelijkheid van gewoon afzetten en wandelen sturen?

EddyBal 5 juni 2010 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4794944)
Hier kun je toch niets zinnig op antwoorden. Waar is de mogelijkheid van gewoon afzetten en wandelen sturen?

En alles laten behouden? Tja, niet echt aan gedacht...:roll:

djimi 5 juni 2010 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4794779)
1. We voeren de koning enkele keren op in een situatie die hem wereldwijd bekend maakt (bvb op een van de boten naar Gaza zetten).

...

3. Alle grote bezittingen (boten, dure auto's, paleizen, kunst, ...) worden openbaar verkocht. Door puntje 1 is de verzamelwaarde enorm gestegen...

:-)

8-)

Torkilson 5 juni 2010 19:47

I mag hier niet stemmen maar zou gaan voor optie drie.

EddyBal 5 juni 2010 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson (Bericht 4795064)
I mag hier niet stemmen maar zou gaan voor optie drie.

Wachten tot je een maand op de site zit ;)

fonne 5 juni 2010 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4795073)
Wachten tot je een maand op de site zit ;)

Euh? Mogen supporters van buitenlandse voetbalploegen hier dan stemmen?

fonne 5 juni 2010 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4794374)

Lees hier maar wat over de kosten van ons koningshuis. Er moet toch wel een betere bestemming te vinden zijn voor dat vele geld.

Een koning die 11 van de 12 maanden op congé is in zijn villa te Chateauneuf-le-Grasse (Nice), bij de schoonfamilies in Almoril (Spanje) en Rome (Italie), en als hij nodig is in Belgie met de militaire jet moet worden overgevlogen om een handtekening te zetten of een receptie op te luisteren met zijn boertige moppekes, dat is waar wij voor betalen.
Ze moeten die parasieten de rest van hun leven aan de kassa van den Aldi zetten verdomme, tot ze alles terugbetaald hebben.

Txiki 5 juni 2010 20:09

Citaat:

:? hopelijk doe je dit met opzet, zoniet... triestig

Sente 5 juni 2010 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4794779)

2. We schaffen de monarchie af. De voltallige koninklijke familie krijgt pakweg 100 miljoen, te verdelen zoals ze zelf willen. Dit moet voldoende zijn om hen levenslang te onderhouden. De rest van de centen worden aangeslagen.

3. Alle grote bezittingen (boten, dure auto's, paleizen, kunst, ...) worden openbaar verkocht. Door puntje 1 is de verzamelwaarde enorm gestegen.

4. De totaalopbrengst wordt veilig maar rendabel belegd, waarbij een kwart van de opbrengst steeds wordt wederbelegd, en de rest moet dienen om een verlaging van de belasting op de laagste lonen te financieren (uiteraard aangevuld met hetgeen we jaarlijks minder uitgeven door de senaat af te schaffen en de N-Z transfers af te bouwen).

Bijna volledig eens, misschien nog ergens een villaatje gunnen ofzo. Die 100 miljoen hoef je ze niet te geven, normaalgezien hebben ze nog wel ergens een zwart appeltje voor de dorst veilig gesteld.

EddyBal 5 juni 2010 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4795099)
:? hopelijk doe je dit met opzet, zoniet... triestig

Lees de draad... :roll:

Txiki 5 juni 2010 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4795280)
Lees de draad... :roll:

Uit de lectuur van de draad valt weinig op te maken. Soit, het zal wel weer aan mij liggen.

Raf 5 juni 2010 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4795090)
Lees hier maar wat over de kosten van ons koningshuis.

Nee, dank je.

Ik denk dat de bedoeling van mijn opmerking je ontgaan is...

EddyBal 5 juni 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4795285)
Uit de lectuur van de draad valt weinig op te maken. Soit, het zal wel weer aan mij liggen.

Post 2 en 3. Raf stelde ongeveer dezelfde vraag. Mijn antwoord was : verstehen sie spass?

Is toch duidelijk een grap...

EddyBal 5 juni 2010 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4795371)
Nee, dank je.

Ik denk dat de bedoeling van mijn opmerking je ontgaan is...

Ik denk het ook :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be