Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Hoeveel zetels haalt LDD? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139875)

flamingant 5 juni 2010 16:11

Hoeveel zetels haalt LDD?

Hoeveel zetels haalt LDD?

Nu hebben ze er 5 (juist genoeg om een fractie te vormen)
De peilingen geven een resultaat aan dat net boven de kiesdrempel uitkomt, waardoor het moeilijk is te voorspellen...

flamingant 5 juni 2010 16:15

Ik denk dat het weer 5 zal zijn:

2 in Westvlaanderen
1 in oostvlaanderen
1 in Limburg (Lode Vereeck)

en dan nog één zetel
Antwerpen, ook al is het een sterke kandididaat (Rob van de velde) zal moeilijk worden vanwege De Wever (thuisstad)
Ik zou durven gokken op Piet Deslé in BHV

Jazeker 5 juni 2010 16:28

Eentje. Die van de voorzitter.

voicelesscharlie 5 juni 2010 16:30

6 of meer.

Geloof me de LDD zal de verrassing zijn van de verkiezingen.
Niet zo dan een bak Duvel voor jou.

Ik denk dat Antwerpen,Limburg en Brussel beter zullen scoren dan vorige keer.;-)
In West-Vlaanderen kunnen we stemmen pikken van Leterme.

Lesane 5 juni 2010 16:33

Hopelijk geen in de senaat. Als uwe lijsttrekker de week voor de verkiezingen op verlof gaat en nooit op tv in debat gaat, verdien je dat niet.

voicelesscharlie 5 juni 2010 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lesane (Bericht 4794769)
Hopelijk geen in de senaat. Als uwe lijsttrekker de week voor de verkiezingen op verlof gaat en nooit op tv in debat gaat, verdien je dat niet.

Vanavond op VTM en morgen in de zevende dag.
Volgende week in kranten en op de radio.
Anne is gewoon wat energie gaan bijtanken.
Bovendien bleef ze actief op internet.
Taktisch niet slecht gezien.

Lesane 5 juni 2010 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4794781)
Vanavond op VTM en morgen in de zevende dag.
Volgende week in kranten en op de radio.
Anne is gewoon wat energie gaan bijtanken.
Taktisch niet slecht gezien.

Als dat zo is, neem ik mijn woorden terug. :-)

toccata 5 juni 2010 17:58

3
2 in WVL
1 in de senaat (weten we meteen wie binnen 4 jaar zwaar gebuisd is als senator)

suqar_7loe 5 juni 2010 18:01

Ik hoop 0 maar ik denk 5 - 6 ofzo.

EddyBal 5 juni 2010 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4794763)
6 of meer.

Ik denk dat Antwerpen,Limburg en Brussel beter zullen scoren dan vorige keer.;-)

De verrassing is er al: Hoe kan je het toppen dat N-VA de grootste partij wordt?

Laat de Duvel maar al komen => Hoboken ;) BDW zuigt alle partijen leeg, en jullie senatrice vind het niet eens de moeite om stemmen te ronselen voor haar dikbetaalde zeteltje... Denk jij echt dat de mensen dan op LDD blijven stemmen? Hoe gek schat jij de Vlaming in?

AsGardSGO 5 juni 2010 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4794963)
De verrassing is er al: Hoe kan je het toppen dat N-VA de grootste partij wordt?

Laat de Duvel maar al komen => Hoboken ;) BDW zuigt alle partijen leeg, en jullie senatrice vind het niet eens de moeite om stemmen te ronselen voor haar dikbetaalde zeteltje... Denk jij echt dat de mensen dan op LDD blijven stemmen? Hoe gek schat jij de Vlaming in?

HAHA breek ons de bek niet open ;)

StemVanVlaanderen 5 juni 2010 19:06

0 in senaat. 1 kamerzetel, Dedecker zelf in West-Vlaanderen.

tisvanda 7 juni 2010 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4794763)
6 of meer.

ik vrees dat door de (terechte) aandacht voor BartDW er weinig vissen in de LDD vijver zullen zitten. Het zal zeer moeilijk worden om de kiesdrempel te halen en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze bij LDD reeds de handdoek hebben geworpen. Jammer want een partij als LDD is ALTIJD nuttig in een oppositie.

Vette Pois(s)on 7 juni 2010 12:10

Altijd sympatie voor de man, maar gisteren kwam hij nogal onsportief over met zijn steekjes naar NVA.

Toch blijf ik hem succes wensen.

tisvanda 7 juni 2010 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4798575)
Altijd sympatie voor de man, maar gisteren kwam hij nogal onsportief over met zijn steekjes naar NVA.

Toch blijf ik hem succes wensen.

J-M begint precies toch wat van zijn pluimen te verliezen. In het begin vond ik het heerlijk hoe hij de beerputten van de politiek opentrok, maar hij mist de drive wat de laatste tijd en met een An.DB naast zijn zijde vind ik het helemaal op niets meer trekken. Haar passage van gisteren in de 7de dag was een regelrechte ramp. M.i is ze geen toegevoegde waarde voor LDD. Integendeel...
ik zie J-M binnenkort (opnieuw) aan de deur van BartDW aankloppen.... mark my words...

voicelesscharlie 7 juni 2010 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tisvanda (Bericht 4798570)
ik vrees dat door de (terechte) aandacht voor BartDW er weinig vissen in de LDD vijver zullen zitten. Het zal zeer moeilijk worden om de kiesdrempel te halen en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze bij LDD reeds de handdoek hebben geworpen. Jammer want een partij als LDD is ALTIJD nuttig in een oppositie.

In een vijver met teveel vis kan je niet meer zwemmen.
Ik wens BDW veel succes toe als ook FDW,maar ik vrees dat BDW met dezelfde groeipijnen zal kampen als JMDD vorige verkiezingen.

Wiley E Coyote 7 juni 2010 13:45

Volgens mij twee: één in West-Vlaanderen (De Decker himself) en één nipt in Oost-Vlaanderen.

voicelesscharlie 7 juni 2010 14:18

Gemiddelde van de pol is 3 zetels.

laurensje 7 juni 2010 14:51

Ik gok op 4 voor de kamer: 2 in West-VL, 1 in Oost-VL en nog ergens te lande een nipte zetel.
Senaat denk ik aan 1

forzaflandria 7 juni 2010 16:34

Drie zetels. Ik kan met de beste wil hen niet veel meer zien behalen. Het wordt erop of eronder, de Standaard-VRT peiling gaf hen nog 6,6 %, dus een paar zetels, dat kan nog.
Ik hoop dat ze boven de kiesdrempel uitkomen, gewoon om het Vlaamse kamp wat te versterken. Jean-Marie mag soms onsympathiek overkomen, zijn partij heeft wel nog goede ideeen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be