![]() |
Nood aan meer privatisering?
Is er nood aan meer privatisering?
Om een rijexamen af te leggen, moeten jongeren een half jaar wachten. Voor een cursus bij de VDAB te volgen, moeten werklozen een half jaar tot zelfs een jaar lang wachten. De NMBS rijdt steeds minder stipt (niet genoeg activering door de politiek benoemde bestuursleden?) Het zijn de eerste drie voorbeelden die in mij opkwamen, maar ik ben vrij zeker dat er ook andere overheidsdiensten vierkant draaien. Voel u vrij meer voorbeelden te geven. Bij deze opnieuw de vraag: is er nood aan meer privatisering? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Andere zijn zo gewild, dat er zelfs geen stage plaatsen meer voor te vinden zijn om sneller te gaan en meer mensen in die richting op te leiden. Citaat:
De vele wegenwerken? De files? Auto's die de wegen blokkeren door verkeerd parkeren? Citaat:
In veel van die zaken zou de privé het nog slechter doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar vroeger leerden de jongeren de stiel kennen tijdens hun dienstplicht, nu moet men daarvoor naar de VDAB Citaat:
Citaat:
Denk je dat er aan de spoorwegen niet gewerkt word? Of dat auto's treinen niet hinderen? Een ongeval met een auto/trein in Luik, stuurt alle treinverkeer in Antwerpen in de war, een vertraging door werken in Oostende stuurt het treinverkeer in Brussel in de war. |
Citaat:
|
Citaat:
En die mensen hebben nu eenmaal ook recht op vakantie in de zomer, zoals elke werknemer. |
Citaat:
Loopt gewoonlijk slecht af. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Opleidingen dienen geprivatiseerd te worden. Het wordt tijd dat de werkgever terug haar personeel opleidt in plaats van dat op de rug van de samenleving te schuiven. De samenleving moet zorgen voor algemeen onderwijs, voor een breed pakket van algemene kennis, voor mens wording. De werkgever moet zijn werknemers opleiden. Dat is een pak efficiënter. Men zou de werkgever tijdens de opleiding kunnen ontlasten van werkgeversbijdrage.
|
Citaat:
Openbare dienstverlening die door een overheid zouden moeten voorzien worden en aldus net goed zou moeten draaien volledig prive maken: niet goed. Privatisering op zich zou dus de huidige problemen die er zijn met overheids bedrijven en dienstverlening dan wel kunnen verbeteren maar tevens ook duurder en niet of bijna niet controleerbaar om toegangkelijk te houden voor iedereen. Overheid of privaat sector; beiden kampen met zelfde principiele probleem en zolang dat niet opgelost wordt zijn beide met elk hun eigen voor en nadeel wat mij betreft tov elkaar geen betere optes dan de andere. |
De rijexamen-centra zijn toch private ondernemingen. Net als de autokeuringscentra.
|
Iedereen die pro privatisering is van dergelijke diensten zouden ze moeten verplichten een maand lang dagelijks de trein te nemen in Engeland.
|
Het openbaar vervoer en het onderwijs zouden ze zo snel mogelijk moeten privatiseren. Die kosten zijn simpelweg niet meer houdbaar voor een land dat al zo dik in het rood staat.
|
Citaat:
|
Citaat:
En de wachttijden worden veroorzaakt door de overheden. De examencentra mogen namelijk slechts een beperkt aantal examinators hebben, afhankelijk van hun vestigingsplaats en nieuwe centra moeten eerst door de papierberg worstelen voor ze examens mogen afnemen. Om iedereen even wakker te schudden. Het examen voor het G-rijbewijs, moet in Antwerpen afgenomen worden door het examencentrum van Deurne door examinators die nog nooit met een landbouwvoertuig hadden gereden bij het invoeren van het G-rijbewijs. |
Citaat:
En: hoe komt het dat die examinators examen mogen afleggen van iets dat ze niet kennen? Moeten die geen cursussen volgen ofzo :S? |
Citaat:
Die moeten inderdaad een opleiding volgen. Maar er is voor bepaalde voertuigen een zeer groot te kort aan examinators. En voor andere voertuigen was er in het verleden geen rijbewijs nodig. Ik ken zelfs mensen die hun heel leven lang examens hebben afgenomen voor voertuigen waarvoor ze wel het rijbewijs bezitten, maar er nooit mee hebben gereden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be