quercus |
6 juni 2010 14:36 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
(Bericht 4796433)
Voor wie?
Want vanuit Vlaams perspectief en met zelfbeschikking in gedachten lijkt me een onafhankelijke staat Vlaanderen het zuiverste.
|
Voor de Vlamingen zowel als voor de Franstaligen indien we vertrekken van de hypothese dat we het voortbestaan van België-Belgique nog een kans willen geven. Indien de Franstaligen dergelijke confederale staatstructuur stug afwijzen, tja, dan blijft er slechts één oplossing: de volledige Vlaamse onafhankelijkheid. Wat Brussel-Bruxelles betreft, vermits ze bij hoog en bij laag zweren bij hun statuut van "région �* part entière", zullen ze bijgevolg in dergelijk scenario moeten kiezen: ófwel meegaan met Vlaanderen, ófwel meegaan met Wallonië (dan wordt het WalloBrux, maar dan zonder corridor), ófwel een volledig onafhankelijke Europese stadsstaat. De Vlaamse administratie zal slechts in Brussel blijven indien de eerste optie wordt gekozen. In de twee andere verhuizen we die administratie naar één of meer Vlaamse steden.
Ik weet ook wel dat er ook nog een andere mogelijkheid is, namelijk een mini-staatshervorming met borrelnootjes pour les flamands en voor de rest blijft alles zoals het was. Maar ik zou daar maar niet op rekenen. Want het wordt elke dag meer duidelijk dat in Vlaanderen de geesten rijp zijn voor een "Umwertung aller Werten".
|