Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Perskonferensie na splitsing bhv e.d.m. en Brussels Gewest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140042)

De schoofzak 8 juni 2010 12:57

Perskonferensie na splitsing bhv e.d.m. en Brussels Gewest

Binnen een tijdje, hopelijk niet te lang:

Perskonferensie na splitsing B-HV, door de frankofone partijen:

Zonder dat wij de Franstaligen die in Vlaanderen wonen hun rechten laten inperken, hebben wij kunnen het Brussels Gewest kunnen redden.
Nooit zullen wij toegeven aan deze onredelijke en ekstremistiche flamingante eis.

De splitsing van B-HV is voor ons geen gunstige, maar gezien de zaken die wij kunnen redden hebben, ook geen ongunstige zaak.

Nu richten wij onze aandacht op de echte problemen van de mensen: ekonomie, arbeid, sosiale bescherming ....

Spesifiek voor Brussel, gaan wij verder onderhandelen voor een intern-Brusselse hervorming en voor bijkomende geldelijke middelen die Brussel echt nodig heeft.

Dit, en niets anders, is de strategie van het Weverke.
Onnodig gezegd dat ik op nva zal stemmen.

Voorts nog even herhalen,

diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

Tommm 8 juni 2010 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4802094)

Zonder dat wij de Franstaligen die in Vlaanderen wonen hun rechten laten inperken, hebben wij kunnen het Brussels Gewest kunnen redden.
Nooit zullen wij toegeven aan deze onredelijke en ekstremistiche flamingante eis.

De splitsing van B-HV is voor ons geen gunstige, maar gezien de zaken die wij kunnen redden hebben, ook geen ongunstige.

Nu richten wij onze aandacht op de echte problemen van de mensen: ekonomie, arbeid, sosiale bescherming ....

Spesifiek voor Brussel, gaan wij verder onderhandelen voor een intern-Brusselse hervorming en voor bijkomende geldelijke middelen die Brussel echt nodig heeft.

diksit Luc Broes:
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

Euh, watte?

De schoofzak 8 juni 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 4802099)
Euh, watte?

Ja, datte !

Xenophon 8 juni 2010 13:13

Geloof het maar niet.

BHV splitsen is Belgie splitsen.

Want zonder uitbreiding van Brussel wordt BHV niet gesplitst.

Tommm 8 juni 2010 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4802119)
Ja, datte !

Ik ga heel blij zijn voor jou als NVa het haalt ;) maar euh...misschien de euforie nog even afwachten tot na de verkiezingen?

grhluna 8 juni 2010 13:15

rijk tegen arm

Antoon 8 juni 2010 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4802094)

De splitsing van B-HV is voor ons geen gunstige, maar gezien de zaken die wij kunnen redden hebben, ook geen ongunstige zaak.

diksit Luc Broes:

Ik begrijp uw wens om de Nederlandse (of Vlaamse) spelling volledig te zuiveren van buitenlandse invloeden. Maar het oogt ontzettend lelijk.

De schoofzak 8 juni 2010 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 4802140)
Ik ga heel blij zijn voor jou als NVa het haalt ;) maar euh...misschien de euforie nog even afwachten tot na de verkiezingen?

Het is aan het Weverke en aan het Vlaams Strikske om hun euforie voorlopig te verbijten.

Niet aan de gewone simpatizanten.

Zondagavond zal ik poepzat zijn.

Karma 8 juni 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4802136)
Geloof het maar niet.

BHV splitsen is Belgie splitsen.

Want zonder uitbreiding van Brussel wordt BHV niet gesplitst.

Dus ... Brussel uitbreiden maar ... maar dan op Waals grondgebied.

Tommm 8 juni 2010 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4802168)
Het is aan het Weverke en aan het Vlaams Strikske om hun euforie voorlopig te verbijten.

Niet aan de gewone simpatizanten.

Zondagavond zal ik poepzat zijn.

Kijk we zijn het toch over iets eens, ik ook!

toccata 8 juni 2010 13:30

:|

De schoofzak 8 juni 2010 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4802145)
Ik begrijp uw wens om de Nederlandse (of Vlaamse) spelling volledig te zuiveren van buitenlandse invloeden. Maar het oogt ontzettend lelijk.

Mijn lichaam daarentegen, is van een schoonheid bijna gelijk het landschap in de Vlaamse Ardennen (met heuvels gelijk mijn spierballen) of de Kempense hoogvlakte (met hier en daar een grove den gelijk mijn fallus) ...
maar dat heeft al even weinig te maken met het onderwerp van de draad als jouw opmerking.

Xenophon 8 juni 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4802172)
Dus ... Brussel uitbreiden maar ... maar dan op Waals grondgebied.

Wat zou dat uithalen, BHV splitsen is Belgie splitsen.

Je gelooft toch niet echt dat Wallonie, aangesloten met Brussel, in Belgie (zoals het vandaag de dag bestaat) blijft?

Zwartengeel 8 juni 2010 14:07

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be