![]() |
De premature capitulatie van de Nieuw Vlaamse Ambivalente Afzetterij
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-stoppen.dhtml
"Een overwinning van de N-VA zal niet het einde van België betekenen: wij willen geen revolutie, maar een zachte evolutie naar betere structuren." "Als de politieke wil bestaat om naar een confederaal model te gaan, dan moet dat binnen een normale termijn tot een akkoord kunnen leiden. Als blijkt dat men geen grote stappen wil doen, dan zal het zonder ons zijn" U leest het zelf, dames en heren: een :lol: zachte evolutie :lol: ...... """VERANDEREN, NU ZEKER, HET IS VIJF NA TWAALF""". Elke weldenkende mens krijgt gal in z'n mond van zoveel disparate lulkoek en contradictoir gebakken lucht. Vooral het laatste regeltje "DAN ZAL HET ZONDER ONS ZIJN" laat alweer goed zien hoeveel Bart Den Bever van zijn beloften gaat inlossen. Sterker nog: als blijkt dat er "GEEN GROTE STAPPEN BINNEN EEN BEPAALDE TERMIJN"(lees ik daar de eerste deadline:lol:) gezet worden (ik herinner u graag aan de voorbije 3 jaar) gaat hij in de hoek gaan zitten waar hij en zijn schare vazallen weer niks gaan uitrichten en er toch vet voor betaald worden ook :lol: Kortom: De vijand is nog niet in zicht en van een veldslag is zelfs nog geen sprake, maar de koene krijgers van de Nieuw Vlaamse Arrivistenbond staan al te wapperen met de witte zakdoek :lol: |
Gezien het kompleet onwaarschijnlijk is dat de NVA alle Vlaamse kiezers meekrijgt is "het einde van Belgie" uitermate onwaarschijnlijk door NVA-ingrepen.Totnogtoe is Belgie "in gevaar" wegens de akties van de regeringspartijen.
|
N-VA heeft nooit anders beweerd. Op die persconferentie is niks nieuws gezegd. Alles wat u daarvan maakt is pure ophitserij. Een beetje genant zelfs.
|
Citaat:
Eigenlijk vind ik ook wel dat N-VA als veruit grootste Vlaamse partij best wat duidelijker zou mogen zijn. ALS er op 11 juli 2010 geen akkoord is over een confederale hervorming, DAN gaat de stekker er onherroepelijk uit en roepen we de Vlaamse Onafhankelijkheid uit. Beste Franstaligen: aan U de keus: verkommeren in een onleefbaar WalloBrux of constructief meewerken. |
Citaat:
Brussel is Vlaams. |
Citaat:
NVA kiest voor een geleidelijke politiek, waarbinnen de redenen voor het behoud van België uiteindelijk verdwijnen. Zo kunnen de verschillende landsdelen langzaam maar zeker nieuwe bevoegdheden krijgen. Eens iedereen inziet dat het voorspelde doemscenario dan niet uitkomt, is Vlaanderen (en Wallonië ook) onafhankelijk. Liever nog 50 jaar wachten op een democratisch, onafhankelijk Vlaanderen dan nu onmiddellijk in een totalitaire Vlaamse staat leven. |
Citaat:
Waarom niet nu voor een zelfstandige republiek Vlaanderen gaan? Niet democratisch genoeg voor meneer? Wie gaat de tiran zijn in dat totalitair Vlaanderen dat je daar beschrijft?? |
Citaat:
Die zal dat niet doen...me thinks...er is daar geen democratische meerderheid voor.(gezien er met VB niet samengewerkt wordt)Trouwens,met "de onafhankelijkheid uitroepen" ben je niet onafhankelijk.Dat ben je maar als je alle staatkundige(juridische,fiscale,militaire,....)par ameters beheerst.Dat doet de Vlaamse regering niet.Enkel verarmde,niet-industriele regio's zouden "blij" zijn met een dergelijke anarchistische onafhankelijkheid..... Nogmaals,een soort "de facto" onafhankelijkheid ,losjes onder een Belgische vlag,is veel nuttiger voor de mensen dan een catarsis... |
Citaat:
Ben je dan akkoord dat die samen de onafhankelijkheid uitroepen? |
Citaat:
Maar zoals ik hierboven betoog....wat zou een dergelijk soort "onafhankelijkheid" betekenen? |
Citaat:
En die democratische meerderheid is er misschien nu nog niet maar wacht maar totdat Vlaanderen een economisch kerkhof wordt door de Belgische blokkering. Wacht maar totdat onze vrienden politiekers komen uitleggen dat er geen geld meer is om de pensioenen te betalen. |
Citaat:
De evolutiestrategie van N-VA is de enige realistische strategie om tot een onafhankelijke staat te komen, en dat zal inderdaad niet van vandaag op morgen gebeuren, de meeste van ons zullen dat naar alle waarschijnlijkheid niet meer meemaken. Ik heb het gevoel dat er op dit forum net iets teveel dromers zitten. |
Citaat:
Eerst brand stichten en dan de pompiers roepen, dat is voorlopg de weinig bewonderswaardige strategie van Olijke Bart. |
het probleem met Vlaamse onafhankelijkheid is dat, als vlaanderen onafhankelijk wordt,
we zeker 2 extra man nodig hebben voor ons vlaams leger ivm de grenzen af te zetten en te onderhouden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be